Hallo allemaal, Mijn man heeft afgelopen vrijdag het traphekje open laten staan , maar goed dat deed hij natuurlijk niet expres, waardoor onze dochter van de trap is gevallen. Weliswaar een klein stukje, en op haar knietjes eraf gegleden. Tenminste, dat denkt mijn man, want hij was er niet bij. Hij hoorde een bonk en stond met twee seconden bij haar. Toen zat ze op haar knietjes voor de trap te huilen. Mijn man heeft haar toen opgetild, en ze was vrij snel weer stil. Vrijdagnacht heeft ze bij haar opa gelogeerd, en gisteren is hem ook niets aan haar opgevallen. Gisteravond waren we op een verjaardag, en daar zag ik al dat ze op één been stond, toen ze zich optrok aan een stoel. Ik dacht dat ze dat misschien expres deed, en heb er verder geen aandacht aan geschonken. Vanochtend deed ze het echter nog steeds. Als ze aan tafel staat, staat ze alleen op haar linkerbeen. Haar rechterbeen houdt ze gebogen, en haar voetje houdt ze schuin naar achteren. Ze heeft absoluut geen pijn, ook niet als je eraan zit. Er is ook niets blauw of dik. Haar teentjes, haar enkel, haar voetje, haar heupje en haar knietje niet. Ze kruipt gewoon, en "loopt" op haar knietjes. We zijn vanochtend naar de huisartsenpost geweest, en de huisarts zag er ook niets aan, behalve dan dat ze inderdaad niet op haar rechterbeen staat. Morgen moeten we naar onze eigen huisarts, en dan worden we misschien doorverwezen naar het ziekenhuis voor een echo of een röntgenfoto. Ik vind het zo vreemd! Het stoort haar ook helemaal niet dat ze er niet op staat. Normaal als iets haar niet lukt wordt ze heel driftig. Daarom vraag ik me af of ze het niet expres doet, een soort experimenteren ofzo. Dat hoop ik dan maar... Ik ben benieuwd wat onze eigen huisarts morgen zegt. Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt? Groetjes!
Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar wel eens gehoord.. Ze kan bang zijn dat haar beentje pijn gaat doen als ze erop staat, dat deed het na de val misschien wel. Dan ontdekt ze in de komende dagen wel dat het geen pijn meer doet. En gaat ze weer gewoon staan. Maar een extra check van de eigen huisarts kan niet zoveel kwaad.
Ja, daar zit wel wat in. Dat zou heel goed kunnen natuurlijk. En ik ga sowieso naar de huisarts morgen, want ik wil het wel uitsluiten dat er wel iets aan de hand is.