Hoi Vlademira, Zo zie je maar, de 1 maakt zich zorgen omdat in haar ogen een kindje te weinig kan op een bepaalde leeftijd en de ander kan zich afvragen of het wel goed is voor dat kleine koppie al die wijsheid . Ondanks dat mag je best laten weten wat hij allemaal kan hoor! De commode hou ik wel goed in de gaten nu, als ie erop ligt. Groetjes, Karin
Babet kan absoluut niet los zitten. Ze probeert nu wel een beetje voorover te komen als ze in haar wipstoeltje zit, maar eigenlijk zet ik die dan weer zo laag dat het te zwaar voor haar word. Ik probeer het zitten nog een beetje af te remmen ivm haar rugwervels. Buiten de apgartest heb ik haar nooit meer op haar voeten gezet en ben dat voorlopig ook niet van plan, dus staan zal nog wel even duren. Als ze op haar rug op de commode ligt zet ze zich af zodat haar hoofdje steeds aan de bovenkant er bovenuit steekt. Op de 4e heeft ze een paar keer van buik naar rug gerold. Daarna heb ik haar daar niet meer op betrapt. Schateren kan ze ook erg goed Babbelen wil ze ook wel. Ze kan echt hele gesprekken voeren met haar knuffeleendje. Sinds deze week kan ze zelf haar speen weer in haar mond doen. Errug makkelijk. En ze blaast nu steeds speekselbellen, waarna ze heel hard blaast met haar lippen op elkaar, soort proesten, waardoor alles nat word. Maar het ziet er zo schattig uit dat ik er alleen maar om kan lachen. O, ja, ze kon ook heel boos kijken toen ze met zwarte piet op de foto ging
Leuk een opscheptopic Het is wel fijn om een beetje te vergelijken. Judith kan niet omrollen en niet zelf zitten (ook al denkt ze zelf van wel). Ze kan wel: Heel lief lachen en geluidjes maken (gillen) Mooi recht op schoot zitten en staan Speelgoedjes vasthouden en in haar mond stoppen De Libelle aan gort scheuren Typen op de laptop Mijn borsten zoeken en vinden Sinds een week ofze heel goed aan haar tenen frunikken Haar hoofd onder de douche doen zonder te huilen Een lepeltje goedom achter in haar keel steken Haar en mijn schone en mooie kleren in no-time onderspugen en kwijlen Al met al is ze niet zo snel... Ik moet haar vaker op haar rug neerleggen. Ze zit nu veel op schoot en dan leert ze natuurlijk niet rollen en zelf zitten. Ik probeer dat nu wat consequenter te doen. Ik maak me niet ongerust: alles komt vanzelf wel, Ik geniet enorm van haar en ze mag best wel nog een héél tijdje lekker klein zijn. Maar ik vind het wel leuk om te lezen wat andere kindjes zoal doen nu en een beetje te kunnen vergelijken!
Het CB adviseerde in het begin ook inderdaad om kindjes een ker of vijf per dag op hun buik te leggen. Maar omdat Judith het vreselijk vond kwam het er steeds niet van. Ze zit het liefst op schoot, maar ik probeer nu echt haar steeds ook op de grond of in de box neer te leggen. Inderdaad ook af en toe op haar rug, maar dat blijft ze vreselijk vinden. Ze heeft zich inmiddels wel al een paar keer zo kwaad gemaakt dat ze omrolde, dus het werkt wel! Jij hebt wel een echte 'oei ik groei'-zoon! Zo snel :-D Bijzonder...