Wat kan jouw baby van 7 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jessy77, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Leuk onderwerp :) ik vraag me ook altijd af wat "normaal" is voor welke leeftijd. Maar schijnbaar is er geen "normaal" :D

Dana kan al:
    zelf op dr buik en op dr rug rollen
    blijft heel even rechtop zitten
    Heel hard verhalen brabbelen
    mama natspetteren als ze in bad ligt
    heel hard giechelen
    zelf de lepel vasthouden
    en proberen vooruit te kruipen als ze op dr buik ligt...lukt alleen niet erg hihi

maar t aller aller knapste is dat ze mama's ochtenhumeur als sneeuw voor de zon kan laten verdwijnen ;)

2. vlademira

vlademira Niet meer actief

jij hebt dus ook een snelle net als die van mij leuk

3. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    ze is wel redelijk snel met dingen volgens t CB, maar ze hield direct na de geboorte ook al zelf dr hoofdje omhoog om rond te kijken. Dus dat zat er al vroeg in ;)

4. vlademira

vlademira Niet meer actief

ja deed Quinten ook leuk is dat he

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    heel mooi gezegd en oh zo waar :D

6. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Nou die van mij is alweer een stukje ouder dan 7 maanden en is helaas niet zo'n wonderkind als die van jullie...

* kruipen: nee hoor niets van dat al, ook niet tijgeren, hij ligt niet zo heel graag op z'n buik
    * rollen van rug naar buik en andersom: ja dat kan hij wel, vooral in bed waardoor hij zichzelf wakker houdt, hij rolt echt niet de hele kamer door hoor
    * zitten: ja dat kan hij goed, hij kan niet zelf gaan zitten maar blijft wel stevig zitten als ik hem neerzet
    * 'mama' en 'papa' zeggen: nee joh, hooguit wat murmelen en dadada
    * mama en papa imiteren: eeeeh, nooit bewust meegekregen
    * roepen naar iedereen: nee hoor hier een redelijk stille willie
    * meezingen: nee, ook al niet
    * heen en weer wippen op muziek: nope
    * spulletjes vastgrijpen met duim en wijsvinger: jippie dat kan de mijne ook!
    * speelgoed expres weggooien: ja natuurlijk, dat doen ze toch allemaal? Gooien en smijten kan hij erg goed
    * heel hard nee schudden: ja dat kan hij
    * slaan op alles en dan luisteren hoe het klinkt: ja hehe, hier ook
    * af en toe dag zwaaien: nee hoor, kijkt me met grote ogen aan van "wat doe jij nou?"
    * sokken uittrekken: ja maar niet in z'n slaapzak want dan draagt hij geen sokken
    * klappen in z'n handjes: nee geen pogingen gezien tot nu toe
    * staan: ook niet
    * lopen: wat denk je zelf? (nee dus)
    * giegelen: nee niet dat ik weet, wel schateren, maar ook niet dagelijks. Een beschouwend kind heb ik, zo noemen ze dat geloof ik

Volgens mij zijn er heel wat moeders die best moeite hebben met dit soort 'opscheptopics'. Het maakt mensen met normale of langzame kinderen best onzeker. Maar goed, ieder z'n meug.

7. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ik sta ook versteld van al die snelle kindjes! Ik dacht dat mijn zoontje gemiddeld is, maar volgens mij behoort hij toch bij de iets langzamere.
    Hij kan:
    -Rollen van buik naar rug. Andersom pas 1 keer gedaan.
    -Alleen zelf zitten als hij helemaal voorover zit met z'n hoofdje bij z'n voetjes zeg maar. Na 3 seconden valt hij om.
    - Wel veel brabbelen en veel hard op lachen
    - Maakt totaal geen aanstalten tot tijgeren/kruipen
    - Wil soms wel staan en met veel hulp lijkt het soms heel wat.
    - Speelgoed vastpakken en overbrengen naar ander handje en weer terug etc.

Maar ach, uiteindelijk kunnen ze allemaal hetzelfde!

8. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    amen voor marjan!

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zoals ik vertelde heb ik geen vergelijkingsmateriaal, dus van mij was het ook een stukje nieuwsgierigheid. Dat ik dan ook nog eens "opschep" over wat mijn kind kan..sorry wat is daar mis mee? ben trots op mijn kind en dat laat ik gewoon weten. Ik ben ook niet van plan om me daarvoor te verontschuldigen al krijg ik door jou het idee dat ik op mn vingers word getikt. Heb je daar last van dan blijf je toch lekker weg?
    Dat sommigen onzeker worden kan ik best begrijpen, ook ik heb dat weleens want zoals ik al schreef..er zijn genoeg dingen wat mijn dochtertje niet kan en volgens het CB bijvoorbeeld wel zou moeten kunnen.
    Ik wil ook even aangeven dat de toon die je in je post gebruikt me voor geen meter bevalt. Ik ben iemand die redelijk wat hebben kan maar de manier waarop je je kleinerend over onze 'wonderkinderen' praat voelt hier (en ik spreek voor mezelf uiteraard) als een persoonlijke aanval op mijn dochter en daar moet je ff mee uitkijken want daar ben ik zeer zeker niet van gediend.

Dus als je in het vervolg je mening wilt geven..prima, niets mis mee..maar zorg er ff voor dat je anderen(nogmaals..spreek voor mezelf) niet het gevoel geeft zich uiteindelijk te moeten verontschuldigen of zelfs moeten schamen voor hetgeen ze eerder hebben gemeld.

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee lag met maanden alleen nog maar op d'r rug.. rollen deed ze nog niet. Als je haar neer zette bleef ze zitten, maar dan heb je het toch wel gehad.. :)

Ze heeft het allemaal in gehaald hoor! ;)

11. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    naja zeg, je kunt dit soort topics ook niet lezen he :rolleyes: . Het is redelijk normaal dat moeders zich afvragen wat andere kinderen van dezelfde leeftijd kunnen. En ja mischien zit er een beetje een opschepperige ondertoon uit, die puur en alleen voort komt uit het feit dat iedere moeder trots is op haar kind.

Wat maakt het nou uit hoe snel of langzaam een kindje is, als je hier als moeder zijnde al onzeker van word dan hou je hart maar vast voor de toekomst! :evil:

12. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Ik vind het een leuke topic! Was ook erg benieuwd wat andere kindjes van Nick zijn leeftijd zoal al kunnen. Ook Nick is niet zo snel als sommige andere kindjes hier, maar wat maakt het uit. Ik ben er niet minder trots om.

Hij is een super vrolijk ventje, lacht naar iedereen die langs loopt. Zelfs op de T.V lacht hij naar kindjes die close up in beeld komen.
    Hij kan inmiddels heel goed rollen, probeert wel eens vooruit te komen, maar lukt nog niet.
    Op het moment is hij ineens weer erg aan het kletsen, nadat het even stil was geweest. Hij begon net in een klein spiegeltje tegen zichzelf te kletsen, zo schattig. Nog niets wat lijkt op papa en mama.
    En ik vind hem erg vaardig met zijn handjes.
    Zitten kan hij met nog een klein beetje steun, hij zou het liefst heel de dag rechtop willen zitten hoor..

Het komt allemaal vanzelf, ik geniet volop!

Groetjes

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    zitten, staan, kruipen en langs de box en tafel lopen (laatste was met 7,5 mnd)

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Het is misschien wel leuk om het naast elkaar te leggen, maar elk kind ontwikkeld zich anders.

Dus het zegt echt heel erg weinig.

Het ene kindje doet erg veel fysiek, terwijl het andere kindje misschien meer cognitief opneemt.

En als ze 4 zijn doen ze vaak allemaal hetzelfde.

Niet luisteren, :)

15. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0

helemaal mee eens

16. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Die van mij (bijna tien maanden nu) is zó snel met alles. Echt ongelofelijk. Heeft in anderhalve maand tijd het kdv doorlopen en zit nu al in groep 1 van de basisschool. Lezen en rekenen gaat haar fantastisch af. Zo kan ze al uitrekenen hoeveel rijstwafeltjes er in een zak Bambix zitten. Ik verwacht dat ze over een jaar of 6 wel op de middelbare school zit. Het plekje daar heb ik al gereserveerd. Je moet er natuurlijk snel bij zijn tegenwoordig. Ook zetten we nu al een groot gedeelte van ons salaris apart, want ik denk dat de universiteit over een jaar of 8, 9 niet meer te betalen is.

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

en jij bent 35? :rolleyes:

Maar ik snap het al..je mag als moeder zijnde blijkbaar niet trots zijn tegenwoordig. Goh wat ontzettend kinderachtig dit..bah

18. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Tsja, ik ben niet zo snel als mijn dochter, ik loop een beetje achter.... :)

19. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik ben dit topic begonnen omdat ik nieuwsgierig was en omdat het me leuk leek (domme ik toch) om elkaar te vertellen wat onze kleintjes kunnen. Of je kind nou vlot is of minder vlot dat zou helemaal geen ene kak uit moeten maken, elk normaal denkend persoon weet dat ze uiteindelijk allemaal hetzelfde kunnen.
    Je bent moeder en je bent trots, ongeacht wat je kind nu wel of (nog) niet kan en sommigen van ons willen dat gewoon laten weten. Blijkbaar mag dit niet..althans, zo lijkt het als ik zie hoe sommige de sfeer weer lekker weten te verneuken met hun achterlijke, denigrerende en kleinerende opmerkingen.
    Dat je een mening hebt vind ik helemaal goed maar vind het verdomd jammer dat dat niet op een normale manier gebracht kan worden. Jeetje, mijn WONDERKIND van 7 maanden gedraagt zich nog volwassener..ja ja, zelfs dat kan ze al!

Maar goed, als het dan zo nodig zo moet dan zal ik met voor 1 keertje tot dat niveau verlagen en gezellig meedoen.

Van mij mag dit lekker op slot en zal er voor zorgen dat ik nooit meer de fout maak om hier te laten merken hoe trots ik op mn kind ben, wil niet andere moeders voor het hoofd stoten :rolleyes:

20. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Oh my god, Jessy77.... Heb je al een zwangerschapstest laten doen of gieren de hormonen van je vorige zwangerschap nog door je lijf? Kan je dan niet de humor zien van mijn berichtje?

Deel Deze Pagina