Ik heb twee prachtige kinderen. Een van 2 jaar en een van 6 weken. Het is allemaal nog een beetje zoeken en wennen aan de nieuwe samenstelling en ritmes. De nachten, oke, die zijn weer gebroken en kort, kan ik mee leven. Verder slaapt de baby overdag best heel aardig. Maar juist de spitsmomenten ochtend en avond is hij wakker en wil bij me zijn. Laat ik hem liggen, in de kinderwagenbak, wipper of box, huilt hij. 's Morgens moet hij maar even huilen, ik moet me immers ook douchen en aankleden. Maar tijdens het avondeten...... mijn hemel hoe doen anderen dit? Zolang hij bij me ligt is het goed en dut hij zelfs vaak wel weg. Eten is niet erg handig dan maar goed dat heb ik wel over voor een beetje rust aan tafel. Ik wil ook mijn man wel even spreken na zijn werkdag en met de 2 jarige kunnen kletsen. Vandaag stelde mijn man voor hem dan maar boven in bed te laten huilen... Zeker niet mijn voorstel ik kan daar niet tegen. Huilen prima maar 20 min laten krijsen terwijl wij doen alsof we een rustige maaltijd weg eten nee dat kan ik niet. Wel gedaan vanavond, ik heb de hele maaltijd met de baby meegehuild. Hoe lossen jullie dit op?
Ik heb de eerste tig weken niet samen gegeten met mijn man en dochter. Mijn zoontje wilde altijd precies dan aan de borst en mijn kinds behoeften gingen dan echt wel voor de mijne. Als hij uitgedronken was nam mijn man hem over en kon ik gaan eten. Niet echt gezellig, maar ja, daar had mijn zoontje natuurlijk geen boodschap aan. Het is gewoon even een periode waar je doorheen moet. Het wordt vanzelf beter. Mijn zoontje is nu ruim 4 maanden en inmiddels kunnen we alweer een tijd prima gezellig met z'n 3-en aan tafel eten. Mocht mijn zoontje wakker zijn tijdens het eten dan zit hij er gezellig bij in de wipstoel.
Kan je niet met je baby op je arm eten? Beetje onhandig misschien, maar zo deden wij dat ook met onze dochter in het begin. Zijn wel foto's van. Ze wilde gewoon erg graag meekijken. En lepelen met één hand lukt toch wel? Laten huilen in zijn bedje is wat mij betreft mij geen optie hoor, maar dat vond je zelf ook wel zo te lezen.
ik ben van plan de baby dan gewoon te gaan voeden of bij me te nemen, echt niet dat ik het ga laten huilen omdat ik zonnodig rustig moet eten. Want rustig eet je toch niet als je baby ontevreden is.
De baby lekker bij je houden, kan toch prima? Mijn vriend voerde mij dan gewoon af en toe een hapje en praten met Eva en mijn man kon ook prima. Voor iedereen het beste zo.
Hier ook nog beetje aan het 'zoeken'. Vaak doe ik zelf even heel snel eten of ik neem haar gewoon op m'n arm, is niet zo heel handig eten maar het is gelukkig maar een periode
Helemaal mee eens. Iedereen die ik ken met een baby (en wel of geen ouder kind) doet dat zo tijdens het eten. Een pasgeboren baby boven laten krijsen een heel maaltijd lang.... gelukkig voel je zelf al hoe verkeerd dat is.
ik herken het probleem. In het weekend als mijn man thuis is (die is er door zijn werk door de week niet) dan ging hij samen eten met de oudste en ik zat er bij met de jongste. Door de week is het ook lastig omdat ik er dan alleen voor sta. Ik ging s'ochtends al koken, voor 2 dagen. Dit deed ik al de jongste slaapt. Eten deed ik dan met de oudste s'middags als de jongste sliep. De ene keer was het om 15.30u en de andere keer om half 7. Het is even niet anders. Hier moet de jongste ook wel eens even wachten en dus huilen, ik ben alleen met 2 kids, dus aandacht moet gewoon verdeeld worden.
hier hetzelfde probleem Ons dochtertje is vrijdag 6 weken en ons zoontje is in aug. 2 geworden. Ook hier is het rond 18.00 spitsuur en laat het al helemaal niet over 19.00 hebben Maar eten met de kleine op schoot in één arm, of in de maxi naast ons op de stoel. En als er gedouched moet worden is het peuter in bad, en 100 x naar het bedje van de baby lopen. Overigens is het de laatste paar dagen zo dat ze slaapt op deze tijden dus dat is wel fijn, maar verwacht ook wel weer dat dit weer omkeert. We zullen zien, maar je kindje wil gewoon bij je zijn, gebruik evt. een draagdoek om je handen vrij te hebben, maar je kindje heeft 9 maanden bij je gezeten en heeft zijn mama nodig in de huiluurtjes...
Wij aten ook apart. Eerst de baby, toen de oudste en mijn man en toen ik. Vond ik wel rustig trouwens. Manlief met de kids bezig en ik lekker eten, al dan niet achter de computer.
Ben blij deze reacties te lezen. Dat word dus gewoon nog een tijdje apart eten. Ik vind dat ook geen probleem maar was benieuwd of er briljante oplossingen waren waar ik niet aan gedacht had. Er zijn meer momenten waarop ik denk hoe doen anderen dit met twee kinderen van deze leeftijd. Ik hou me steeds maar voor over een paar maand lach ik om deze tijd. En vloeit het ritme er vanzelf wel in. Even doorbijten dus. Soms wil ik al veel te veel en bedenk ik me weer dat de kleine nog maar 5 weken is.
Koop een draagzak! (sowieso erg handig met 2 kids!) Ik heb dr in noodgevallen in de draagzak tijdens het eten... want op een of andere manier huilt ze hier ook vaak tijdens het eten en dan zit ik echt niet lekker!! Dan maar met de draagzak om eten... het wordt binnenkort wel weer beter!
Draagdoek, wipstoeltje of om de beurt eten/hapklare stukke snijden en met baby op schoot. Zo deden wij dat ook toen ons meisje klein was. Boven laten huilen wil je zelf gelukkig ook niet, arm kind!
Ik legde mijn jongste op mijn linkerarm, en dan mijn bord rechts naast me op de bank of leuning en dan zo eten. (geen doperwtjes dan he ) Mijn man hielp de oudste. Als mijn man er niet was, liet ik de oudste eten en hielp ik haar, en at later zelf. Tenzij de jongste sliep.
Dit was ook mijn advies! Mijn jongste is geboren toen de oudste 1,5 jr was. 5 minuten voordat we gingen eten, deed ik de jongste in de draagdoek, liep ik even rond zodat hij sliep en dan konden we rustig aan tafel. Dit werkte eigenlijk vrij goed.
Sluit ik me bij aan! Wij eten nooit samen s avonds. Mijn man komt niet voor 19 uur thuis en dan hebben de kids dus al gegeten. De baby neem ik lekker bij me als hij dat wil, gezellig toch? Zelf eet ik snel ff wat tussendoor of later. of niet. Het is even niet anders, maar is tijdelijk. Succes!
Hier ging de kleine eerst even bij man, ik sneed mijn eten en kon hget dan met 1 hand opeten of andersom ik eest de kleien, man sneed eten en nam dan de kleien over. even daarna in de maxicosi/wipper erbij met iets in de handen qua knuffeltje. Het word echt beter.