Wat kan/kon jouw 6 maanden oude baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ster27, 1 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Oh echt. Hier was het volgens schoonmoeder laat want dat moest al vanaf de eerste weken. Ik had toen opgezocht en las gemiddeld 4 mnd.
    En bij 2 maanden consult vroegen ze of ze al met haar handjes speelde (nee dus).
    En bij 5 weken vroegen ze reageert ze op haar naam. Weet ik veel, ze reageerde als er wat werd gezegd. Dus toen werd ik ook super onzeker.
    Want daarna bleef ik haar naam vaak roepen en reageerde ze zelden.
    Weet nog niet of ze bewust op haar naam reageerd of op mijn stemgeluid.

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Jongste ook stuk sneller 6mnd+1 wk:

-rollen vanaf 3,5, (van rug naar buik vanaf 5)
    -tijgeren ( sinds paar dgn)
    -spelen met voeten vanaf 5,5 mnd
    -steeds op knieen wiebelen ( sinds 2 weken)
    -kruip pogingen op knieetjes ( elke dag paar cm meer kruipen)
    -staan op schoot ( probeer ook af te remmen)

oudste tijgerde vanaf 7 mnd en kruipen op de normale manier met precies 8 en ging toen ook vanuit lig naar zit..

ben beniuwd wanneer de jongste dat zal doen

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mijn manneke begon voortvarend, met rollen en staan op schoot enzo, maar doet nu nog alles kruipend...staat nog niet en wordt volgende week 1 jaar. Ik was best gevoelig voor dit soort berichten maar ieder kind gaat in z'n eigen tempo en volgorde maar uiteindelijk kunnen ze allemaal hetzelfde.
    Hij is tevreden, wij zijn tevreden, het cb is tevreden...hij gaat helemaal volgens het boekje, het zijn volgens mij vaak de moeders die te snel willen ;)

4. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje doet alles op haar eigen tempo als ik dit zo lees.. ;)

- Ze rolt nu sinds twee weken. Alleen rechtsom, linksom bijnaaaa.
    - Ze kan wel haar hoofd en bovenlichaam echt goed omhoog houden
    - Ze lachte nu veel, maar dat deed ze pas met een week of 8 voor het eerst en pas vanaf 13 weken echt volop
    - Ze pakt speelgoed met beide handjes en stopt het in haar mond
    - Ze begint nu oog te krijgen voor de activiteitenkrokodil die in de box hangt.
    - Ze is ontzettend nieuwsgierig en bekijkt echt alles
    - Het lijkt of ze zelf wil gaan zitten. Als ze op haar rug ligt dan tilt ze haar hoofd steeds op.
    - Ze kletst veel, heeft er sinds vorige week een nieuwe klank bij als ze jammert: mamamamam. Als ze echt boos is lijkt het of ze mama zegt (ik heb liever dat ze dan papa zegt haha)

Deze week doet ze trouwens niks. Ze ligt maar een beetje te liggen, rolt bijvoorbeeld niet meer om, kraait niet meer zo enthousiast, lacht veel minder, minder druk met speelgoed.. Heel apart

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Van buik naar rug en andersom
    Gericht speeltjes pakken
    Vliegen
    Zelf zitten (valt uiteindelijk wel om)
    Brabbelen en dada baba.
    Gillen heb ik nog niet gehoord (gelukkig)
    En schaterlachen erg gemiddeld denk ik..

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat van het spwlen met de handjes werd hier pas bij 4 maanden gevraagd en deed hij al met 3 maanden... Blijkbaar hanteren cb's dus ieder ook weer andere regels ;)

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ben vanochtend bij het CB geweest en daar gaven ze aan dat hij wat betreft motorische ontwikkeling gewoon goed zit. Het is ook niet zo dat ik graag wil dat hij vlot of snel met zijn ontwikkeling is, het gaat allemaal al snel genoeg, laat mijn mannetje nog maar lekker baby zijn. Ik ben alleen wel geïnteresseerd in waar mijn mannetje(s) staan wat betreft ontwikkeling. Zo is de oudste bijvoorbeeld wat motorische ontwikkeling betreft heel vlot, maar gaat hij wat praten betreft een stuk langzamer.

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier kan ze

- omrollen beide kanten (vanaf een maand of 3)
    - brabbelen, en lekker gillen (heerlijk hoog soms... :p )
    - kruipen sinds anderhalve week
    - staan sinds een week. Maar dit moedigen we nog niet aan
    - zelfstandig zitten
    - schatterlachen
    - dingen overpakken en gericht grijpen naar dingen
    - stopt alles in der mond wat ze tegen komt.

En nog wat andere dingetjes denk ik. Ze is overigens erg sterk in haar rug door overstrekken door reflux. Dus dat is ook niet altijd positief ;) wel al leuk dat ze kruipt! Want ze is nu zelf een stuk minder gefrustreerd.

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Haha, de hele reden dat ze dat vragen is idd of je baby reageert op geluid.
    Ze noemen de naam omdat veel ouders dat bewust onthouden (wat leuk! ze kan al reageren op haar naam!"). Ik zei dat ik geen idee had, maar dat ze wel erg kon schrikken van harde geluiden. En toen was het goed ;)

10. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Nou hier ook geen wonderkind. Hij kan dingen vastpakken en in zn mond stoppen prrrtttt doen en gillen. Rollen probeert hij niet want hij wil niet graag op zn buik liggen zet zich wel af waardoor het lijkt of hij wil staan maar alleen met ondersteuning uiteraard. Kan ook nog niet zitten valt dan om.

Maar wat hij wel al een maandje kan is mama zeggen, nou echt ik smelt hoor. Mn heerlijke kleine langzame mannetje

Deel Deze Pagina