wat kan niet bij bezichtiging huis???

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    vol aanrecht, een vieze muffe geur, schimmel aan muren en wat wij tegen kwamen was een niet doorgespoelde wc nog met urine dus...ik vond dat huis al heel uitgewoond maar dat was de druppel.

2. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    mijn ouders gingen een huis bezichtigen waarbij ze bij binnenkomst de bewoners snel via de achterdeur zagen vertrekken.

maar het was daar bloedheet. verwarming stond op 27 graden.

het huis stond helemaal vol met buitenlande souvenirs en dat op allemaal kleine tafeltjes in de woonkamer.

3. tulip

tulip Niet meer actief

isademi, hier ook hoor, voor mijn part hebben ze het vuilnis door heel het huis verspreidt, er gaat toch een grondige reiniging doorheen en ik doe alles op mn eigen manier, maar er zijn mensen die daar echt niet doorheen kunnen kijken

veraenroy, ken het topic idd, maar dat zijn ook wel veel extreme dingen die ik toen zag, maar ik zal er nog eens doorheen bladeren, thanks.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh ja en zo´n oude rooklucht vind ik ook echt een tegenvaller en (sorry voor de hondenbezitters) een hondenlucht..

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja en buren zijn heel belangrijk, naast mij woont een enorm vies gezin. Op zich geen overlast van ze, enkel ruikt het er echt heel vies en staat de schimmel op ramen.. tja, huis ernaast staat dan ook al heel lang leeg ondanks dat er echt veel bezichtigingen zijn geweest.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja zonde is dat he? dat mensen soms zo slecht daar doorheen kunnen kijken, sommige willen echt het beste voor het minste geld (onrealistisch) als je in een bepaalde klasse gaat kijken (goedkoper zeg maar) dan moet je geen keuken van 25.000 euro verwachten of een design badkamer :p

7. tulip

tulip Niet meer actief

onze buren zijn wel prima denk. Aan de ene kant knutselen ze graag aan auto's maar die staan doordeweeks allemaal in een garagebox, dus daar zie je niks van. Geweldige mensen trouwens en aan de andere kant een doorsnee gezin met 2 kids.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ja van ons huis is ook duidelijk dat je eraan zult moeten opknappen, maar daar maken we ook geen geheim van, staat ook al in de advertentie, dus mensen die komen kijken weten dat, de prijs is er ook naar.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ach anders koop je ze gewoon tijdelijk om haha, volgens mij hebben ze dat bij mijn buren gedaan LOL!! Alles wat stil en netjes en nu zit ik elke dag op Franske Bauer te housen haha ach het is vaak niet zo lang en ik zal ook vast herrie maken haha

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik kan, vind ik zelf, heel goed door alle bagger of in mijn ogen foute inrichting kijken, maar ik heb een keer gehad dat ik een huis ging bezichtigen met de verkopende makelaar waarbij de bewoner gewoon thuis was en al rokend ons verwelkomde, overal vieze asbakken stonden, doucheputje vol met vieze haren, vieze rook stank en stinkende kattebakken en overal vuile was op de grond lag. Nou sorry, maar daar kan ik echt niet overheen kijken. Heb direct laten weten het geen huis voor mij was. He getver, word er nog onpasselijk van als ik er aan denk.

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten daar kan ik ook heel slecht tegen! Voor niks gaat de zon op.

Kleuren, interieur, rommel, ik kan er wel door heen kijken. (al was dat wasgoedgrapje en die smoezelige stinkslaapkamer wel heel erg) Oude vrienden van ons knapten helemaal af op bijvoorbeeld een plavuizen vloer, kek behangetje of zelfs een keer verrot bankstel. Boeiend!? :(

12. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik zorg bij ons altijd dat de gangkast opgeruimd is, dat er geen afwas staat, dat de ramen gezeemd zijn, dat er een raam open staat voor frisse lucht, gestoft gezogen en gedweild en zo min mogelijk persoonlijke dingen, bed netje opgemaakt, kattenbak schoon, wc schoon.

Bij ons kom je echt geen afknappers tegen daar zorg ik wel voor. Wij hebben een huis bezichtigd waar echt een hele muffe oude hondenlucht hing, was echt zo smerig. Verder als je de vieze vlekken nog op spiegels en wc ziet zitten vind ik ook erg vies en een gigantische rommel of heel veel prulletjes en gordijnen die erg dicht zitten waardoor je het daglicht niet goed binnen ziet komen vind ik ook erg jammer.

13. tulip

tulip Niet meer actief

ja ik blijf het ook moeilijk vinden, iets wat mij niks kan schelen kan voor een ander wel heel belangrijk zijn.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb wel eens moeten overgeven na een huis bekijken, ik was zwanger en kan nu al slecht tegen koffiegeur maar toen ik zwanger was helemaal haha dus ik heb daar lijkbleek zitten kijken, we vonden het een keigaaf huis alleen was toch net boven ons budget (met alles wat we eraan wilden doen achteraf hadden we wel kunnen proberen maarja achteraf praten is makkelijk)

Maar dat heeft mijn kijk op dat huis niet echt beïnvloed gelukkig..

Heb ook eens een huis gekeken waarbij ik hoogzwanger en met een kleintje op mijn arm naar de zolder liep en de railing eraf schoot en ik dus bijna te plette viel op de trap, dat huis is het niet geworden maar dat kwam omdat het huis 2 deuren verderop meer mogelijkheden had en betere ligging e.d. dus daar wonen we nu (die stond namelijk ook te koop)

Ik ben echt heel open wat dat betreft..

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Van dat soort huizen hebben wij er meerdere gezien. Allemaal oude, zelf opgeknapte huizen met tegels die gebarsten waren omdat ze er slecht opzaten, hypergoedkoop laminaat (sorry, maar ik haat laminaat) dat niet eens tot de plinten lip), een keuken die duidelijk ergens op de kop getikt was, want niet helemaal paste, een douche waar alleen iemand van 1.75 relaxed in kon staan, kamers die te laag zijn om er maar een verdieping op te krijgen, etc... Eerlijk gezegd vond ik dat soort huizen het allerergste, want de verkopers verwachten wel dat jij voor al die slechte verbouwingen betaalt. Dan heb ik liever een vies en oud huis voor weinig dat ik zelf helemaal kan verbouwen, dan zoiets.

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    heb wel wat huizen gezien de afgelopen tijd wat echt niet kan.. tsja veel is misschien al genoemd ( heb niet alles gelezen) hier mijn rijtje

Vieze stinkende was, niet schoongemaakte toilet/badkamer, kijkers & verkopers die elkaar ontmoeten , makelaar die eigenlijk niets weet van het huis, stinkende vaat in de keuken, plukken hondenhaar, putlucht bij badkamer/douche etc.. , licht dat niet werkt waardoor je een kamer gewoon NIET kunt zien ( zolders)
    lekkageplekken, schimmels op t plafond/muur vooral in de badkamer.
    huizen waar de verbouwing ZO slecht is gedaan dat je bang bent dat het huis instort... klein voorbeeld

Wij gingen naar een huis kijken, waarvan ik al op de funda fotos zei tegen mijn man wat is dat lelijk afgewerkt.. maar goed we gingen toch kijken.. had de man des huizes de keuken verwijderd en die ruimte was een rommelkamer geworden ( ?) de keuken hadden ze in de garage gemaakt, en dan in verbinding gebracht met de woonkamer.... De keuken alle kastjes zaten scheef, de muur was dichtgesmeerd niet met kalk maar met hoogglansverf de afzuiging die buis liep dwars door de keuken over het plafond, de tegels waren scheef en de vloer liep scheef ... de keuken was op een vreemde plek dus een wandje ingezet op de oude garage vloer en dit was alleen nog de keuken vreselijk heb echt nog nooit zoiets gezien, en het zorgde er ook voor dat ik eigenlijk de rest niet eens wilde zien...

17. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Wij hebben ons huis vorig jaar bij de eerste bezichtiging meteen verkocht en hebben de volgende maatregelen getroffen:

- Huis leger gemaakt, overbodige spullen in dozen en elders ondergebracht.
    - Alles heel goed schoongemaakt, RVS in de keuken en het kraantje in de wc bijvoorbeeld opgepoetst ;), klep van het toilet dicht, lege wcrollen weg, etc. De avond van tevoren gedweild en uitgebreid gelucht.
    - Huisdieren ergens anders laten logeren en hun sporen weggewerkt. Wij roken niet maar ik zou als potentiele koper idd ontzettend afknappen op rooklucht.
    - Logische dingen als bed opmaken, vuilnisbakken legen etc.
    - Wasmanden (met zowel schone als vuile was) heb ik in de auto gelegd (en de auto niet bij de voordeur laten staan uiteraard :p).
    - Zelf niet bij de bezichtiging geweest.

Succes!

18. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Als het een starterswoning is zou ik het kinderspeelgoed zo goed mogelijk opruimen/uit het zicht halen. Dus het liefst in kasten enzo.
    Toen wij een huis gingen kopen hadden we zelf nog geen kinderen en ik knapte ook erg af op woonkamers die al niet heel erg groot waren en dan ook nog eens volstonden met speelgoed, vol in het zicht. Dat spreekt de kinderloze stellen niet aan.

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb 1x een huis bezichtigd waar echt álles fout was wat je fout kunt doen als verkoper.

Toen we binnenkwamen kregen we meteen een klap natte-honden-lucht in ons gezicht, niet normaal wat een stank. Toen wilde ik eigenlijk al meteen omkeren, maar a la...je bent er dan toch, dus toch maar even verder kijken.
    Komen we de woonkamer in...zit daar een voltallig gezin met 3 kleine kinderen, waarvan 1 baby, die in de kinderwagen in de woonkamer lag te huilen. Een supergestreste vader die duidelijk heel erg hoopte dat het huis snel verkocht zou worden (stond al heel lang te koop) op de bank. De honden hadden ze voor het fatsoen dan wel even in de tuin gezet; twee enorme, woest blaffende bouviers die tegen de schuifpui omhoog stonden, liters kwijl op de ramen.
    Toen ik voorbij de honden keek zag ik de tuin, omheind door coniferen van ik denk wel 4 meter hoog. Helemaal bruin en zo dood als een pier.
    De keuken: slecht afgewerkt en vol naden en kieren.
    De badkamer: de in de advertentie glorieus omschreven stoomcabine bleek een goedkoop plastic ding dat eigenlijk veel te groot was voor de badkamer, waardoor je - als je op de wc zat - met je dijbeen tegen de douchedeur aan zat. De tegels schots en scheef en gebarsten, en vies vies vies...zó vies.
    De klapper kwam op zolder...daar was dan de in de advertentie beloofde
    sauna. Een heuse sauna! In de praktijk bleek het een zelfgebouwd hokje op de vliering. Toen ik naar binnen keek zag ik een klein deurtje in de sauna zitten. Daar bleek de meterkast achter te zitten.

Nu moet ik zeggen dat ik vanaf het moment van binnenkomst al gegeten en gedronken had, en dat ik de rest gewoon effe voor de gein wilde zien. Mezelf verbazen, zeg maar. Maar die sauna, dat sloeg echt alles. We zaten de hele terugweg verbijsterd naast elkaar in de auto :D

Ik denk dat je zelf ook wel weet dat je zo dus níet een huis aan de man moet brengen, maar ik vond het gewoon leuk om dit even op te schrijven :D

Deel Deze Pagina