wat kan niet bij bezichtiging huis???

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hondenlucht is ook niet aangenaam, wij hebben er zelf 2 en ik weet zeker (vraag het ook welleens) dat mijn huis niet naar die muffe hondengeur ruikt!
    Ook familie waarin 3 honden leven ruikt niet naar honden...
    Ik was ze regelmatig, borstel ze, was hun mandjes vaak mee en dan het zuigen dweilen ontelbaar vaak :)
    Ik vind dat ook smerig en niet kunnen bij een bezichtiging.
    in ons huis leefden katten, toen wij kwamen bezichtigen zag je niks ervan...we wisten dus niet dat er katten leefden totdat we alles gingen meten.

2. tulip

tulip Niet meer actief

firerose, dat hebben wij dus ook allemaal gedaan

lindangel, het is idd een ideaal startershuis, maar we wisten dat het een gescheiden vrouwtje was met kinderen. We hebben dus wel opgeruimd, maar wel wat laten staan, met het idee te laten zien wat je allemaal kunt

mikkie, nee dat weet ik idd;)

Nou de kijkers waren erg positief, ze komen er volgende week op terug omdat ze financieel nog even wat willen uitzoeken.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.072
    3.863
    113
    @Mikki, haha, ik moest wel lachen om je verhaal, zie het helemaal voor me!

Zelf kijken we aardig door dingen heen, we hebben dus ook eens een uitgewoond hol gekocht, maar helemaal opgeknapt. De indeling was prima, de buurt destijds ook en de prijs laag.
    Maar dat was dus ook echt ranzig!!! Dat mens had bijv. de tuinmeubelen in de badkamer gezet om schoon te maken, dus die stonden daar half afgespoeld met groene aanslag, modder op de badkamervloer etc. toen wij kwamen kijken. Sokken op de grond, van elk jaar een kerstboom in de tuin die het niet had overleefd, stapels lege kratten bier, gras dat tot je knieën kwam, de nicotineaanslag droop gewoon van de deuren en de w.c. zal in niet eens omschrijven.
    Dat hele huis hebben we gestript en opnieuw van binnen en buiten opgeknapt. In ieder geval zei de makelaar zelfs dat veel kijkers niet veel verder dan de gang waren gekomen of na een bezichtiging zowat wegrenden.
    Verder wel eens een huis bekeken waar allemaal dooie vliegjes in het bad lagen. De badkamer leek op de foto's ook off-white, maar dat bleek gewoon een soort smerige beige kleur. De keuken zag er in het echt ook niet uit, er lagen plukken kattenhaar op de vloer etc.
    Oh ja, en een zolder waar je een slaapkamer van zou kunnen maken, jaja, voor je hamster misschien, het leek meer een kleine vliering waar je je kont niet kon keren.

@Tulip, ik hoop dat je je huis snel verkoopt, fijn dat ze positief waren!

4. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Toen wij een huis gingen bezichtigen, liet de makelaar de koelkast zien.
    Daar lagen 2 tomaten te schimmelen, echt ranzig!

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het best aso dat de makelaar dat laat zien, of is dat normaal???

6. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

hmm waar mensen allemaal op afknappen. En ik weet het hoor. Sommige kunnen nergens doorheen kijken.

Ik knap af op een huis zonder uitbouw mogelijkheden, rotte kozijnen, recente lekkage plekken, losse tegels in de badkamer wc etc, keukenkasten die niet meer te herstellen zijn, een te kleine tuin of een tuin op het noorden, asbest, te kleine slaapkamers of woonkamer, geen bergruimte... heel wat, maar vooral op dingen die veel geld kosten om te herstellen (of ik moet daar naar op zoek zijn vanwege de prijs).

Gelukkig was ons huis vorig jaar binnen no time verkocht (6 weken). Alles was gloednieuw: keuken, badkamer, toilet, vloer. Alles was strak ingericht en de kleuren neutraal. De tuin was keurig netjes en onderhoudsvriendelijk. Daarbij een mooie prijs. Enige minpunt waren de buren... en liet het nou net zijn dat de bezichtigingen op een tijdstip werden gepland als zij er niet waren :D

De makelaar gaf aan dat kopers vooral op zoek zijn naar veel voor weinig. Dit komt omdat de huizenmarkt het ook toe laat. "Kopersmarkt" noemde hij het.

en ik vergeet het allerbelangrijkste, wij zijn er met 10 dznd VERLIES uit gegaan. Was een bewuste keus.

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Leuk topic!

Wij gaan binnenkort ons huis ook te koop zetten alleen zit ik er een beetje mee waar ik alle spullen moet laten. Wij gaan in het huis van mijn schoonouders wonen, maar die wordt van top tot teen verbouwd en veel spullen die we dan weer nodig hebben staan nu bij ons op zolder en in de schuur. We kunnen geen spullen in het huis van schoonouders laten want ze gaan echt overal slopen dus het hele huis moet leeg. Mijn schoonouders wonen nu in een verzorgingshuis dus die hebben helemaalgeen ruimte meer.

Ik zie het niet zo zitten dat er kijkers komen en die dan een boordervolle schuur en zolder zien vol verhuisdozen. Moeten maar familie zien te vinden waar we die dozen zo lang neer kunnen zetten. Als je wist dat je je huis snel had verkocht want ik denk dat mijn tante of moeder er ook niet op zit te wachten om een jaar lang haar zolder vol te hebben staan met onze spullen.

Pffffffffffffff, we zullen wel zien!

Ons huis is in ieder geval schoon.

Verder nog tips?

Liefs
    Nataly

8. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    goed om eens te lezen. ons huis staat ook al meer dan een jaar te koop en toevallig morgen kijkers. na een half jaar weer. dus hier ook alles aan kant. helaas de zolder niet leeg maar wel netjes neergezet. handig de tips hier. heb ze toevallig allemaal ook gedaan. bloemen, gedweild, alle speelgoed weg. goed gelucht, keuken, toilet en badkamer schoon. morgen nog ff de bedden opmaken en dan zijn we er klaar voor.

Tulip succes ermee ik hoop dat jullie het verkopen.

9. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Er is nog 1 ding waar ik een hekel aan heb/had als we op huizenjacht waren............namelijk: Dat er nog huisdieren in huis waren!!!! VRESELIJK vond ik dat! (en dan bedoel ik niet een visje/hamster, maar hond of kat wel)

Toen wij ons huis wilden verkopen moesten wij ook zorgen dat we niet thuis waren en de hond ook niet....

10. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

ik weet niet of het al als tip genoemd is, maar ik heb alle persoonlijke spullen verwijderd. Zo had ik alle fotolijstjes in de kast gelegd.
    De badkamer had ik helemaal leeg gehaald. Shampoo flessen weg, potjes, zalfjes, alles weg. Hetzelfde had ik met de keuken gedaan. Er stond alleen een broodtrommel, koffie apparaat en een waterkoker op het aanrecht. En dan weer opvrolijken met bloemen of mooie accessoires.

11. tulip

tulip Niet meer actief

nataly, ik weet niet om hoeveel spullen het gaat??? De meeste losse dingen hebben wij gewoon in eigen kasten gepropt, ik neem aan dat de makelaar niet mijn ondergoed aan de kopers laat zien.;) Het vloerkleed e.d dat leggen we in de auto.

young flower, jullie ook suc6!

koekeloerie, de meeste fotolijstjes had ik weggedaan, maar ik had ook wat aan de muren hangen waar het dan niet meer zo netjes uitzag, dus die heb ik maar laten hangen. Ze kunnen er alsnog achter kijken natuurlijk, maar dat is dan maar zo.:D

12. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij hebben een opslag gehuurd waar we al onze overtollige spullen tijdelijk opslaan. De meeste fotolijsten, kunstbeeldjes, etc alvast ingepakt in verhuisdozen. Als er een bezichtiging is (manlief doet dit zelf), dan zorgen we dat het schoon is in huis. Ongeveer drie kwartier voor bezichtiging dweil ik de vloeren en gooi ik nog chloor in de wc-pot en ga ik even weg met de kleine.

Speelgoed van de kleine gaat in de auto. Alle handdoeken, badjassen, losse keukenspullen, losse papieren etc gaan in de kasten of ook even in een tas en dan in de auto.

13. panna

panna Actief lid

28 jan 2011
    354
    0
    0
    hoi hoi

Volgens mij is hier alles wel gezegd over je huis, maar ook de makelaar kan (grote) invloed hebben hoe potentiele kopers gaan reageren op je huis! Ik weet niet hoe jullie makelaar reageert, maar ik heb het onderstaande echt meegemaakt! Hierdoor daalde bij mij de interesse in het huis!
    - te laat aankomen
    - niks vertellen over het huis
    - gehaast zijn

Suc6!

14. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij hebben dit ook te vaak meegemaakt toen wij huizen gingen bezichtigen een aantal jaren terug. Toppunt was bij ons dat de makelaar toch geen tijd had voor de bezichtiging, ons de sleutel van het huis gaf met de opmerking: ga maar kijken en gooi de sleutel maar bij het makelaarskantoor in de brievenbus als je klaar bent. Huis was wel leeg maar toch.

15. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    ik vind het niet kunnen dat de verkopende partij gewoon thuis is.... irritant!!
    Ook vind ik dat het er geen troep mag zijn of vies. Er mag best wat liggen hoor, er wordt geleefd, maar het moet netjes en ruimtelijk ogen.

Natte handdoeken in de badkamer ophangen.... BAHHHHH dat was zo'n vieze tegenvaller. Mooie badkamer, stinkt het er naar natte handdoek. Nee, kan echt niet.

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Eerlijk gezegd... Ik kan me niet zo veel bedenken... De kunst van een huis bekijken en kopen is dat je heen kan kijken door wat de huidige eigenaren met dat huis doen of hebben gedaan.
    Het hangt er ook heel erg vanaf wat een koper vraagt voor het huis en welke verwachtingen je erbij hebt: wil of moet je er nog veel aan doen en is het daardoor goedkoper of iig niet bovenin je budget? Nieuwe pleepot is zo gekocht en geplaatst, zo ook een nieuwe badkamer, keuken, enz. Tuin overwoekerd, tja... Meestal wil je daar toch je eigen ding ook mee doen. Huisdieren een probleem? Waarom, je hoeft ze er toch niet bij te nemen?

Als je niks aan een huis wil of kan doen, kan ik me voorstellen dat je iets hogere eisen stelt. Maar ik kan me echt niet druk maken over een vieze plee of stof op de plinten of drogende handdoeken in de badkamer, het is nog altijd andermans huis...

17. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ons huis gaat binnenkort ook in de verkoop, dus ik vind het wel een leuk topic om te lezen, ben alleen zo bang dat ons huis dadelijk 2 jaar te koop staat ofzo. Hm.....

18. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Nou het zou maar wat jammer zijn als nou net 'de' kopers afknappen op... noem maar wat.
    En je weet nooit wanneer je het goed doet natuurlijk, maar een beetje moeite mag je er wel voor doen hoor tegenwoordig. Er staat zoveel te koop.

Wij hebben ons huis in deze tijd supersnel verkocht. Gelukkig trouwens. Beetje geluk komt daar ook bij kijken natuurlijk.

Mijn eis voor de verkoop was ook dat er geen foto's met groothoeklens gemaakt werden voor de makelaar / funda.
    Het moet op de foto niet groter lijken als dat het is.
    Ik heb dit zelf met huizen bezichtigen als zwaar irritant ondervonden. Kom je ergens binnen, is het veel kleiner als op de foto lijkt.
    Verder als er kijkers kwamen, een lekker schoon en opgeruimd huis, en wij niet thuis!

19. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wat ik me ook afvraag he, wij hebben een kastje in de badkamer staan (echt een badkamerkastje) met een deurtje boven in en daaronder 3 laatjes, nu is 1 laatje kapot, als je binnenkomt zie je dat gelijk, is vervelend, maargoed. Is het nou handig om het laatje te maken? Of het zo laten? De badkamer is nog niet zo heel erg oud, deze is in 2005 ongeveer geplaatst.

Zo hebben wij wel meer kleine kapotte dingetjes....

20. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Tulip hoe is het gegaan?

hier is het goed gegaan. Al vraag ik me af of ze terugkomen. Ze wisten nl nog niet of ze uberhaupt een hypotheek konden krijgen. En daar de mevrouw geen nederlands kon vermoed ik een eenverdiener. en daar is het huis net te duur voor.

maar toen we thuis kwamen waren er nog meer geinterresseerden aan het rondsnuffelen bij ons huis. (we zijn net in prijs gezakt nl) dus hopen dat er toch wat uit komt.

Deel Deze Pagina