Nou hopelijk komen er idd nog meer mensen op af. Hier is het goed gegaan, ze waren zeer geinteresseerd, ze hadden wel 2 kinderen en moeten dus wat uitbouwen, ze gaan komende week bij verschillende aannemers informeren wat het kost en laten ons dan iets weten. Fem, ja wij hadden ons huis tegelijk te koop gezet met een vriendin, dat van haar was ik 1 1/2 dag verkocht, en dat van ons staat nu 13 maanden te koop. Je kunt mazzel hebben. Hier is de pest dat er op elke hoek van de straat 1 te koop staat, mensen kunnen echt kiezen. panna, over de makelaar heb je idd gelijk, toen wij dit huis kochten hebben we eerst andere huizen bekeken en 1 huis konden we gewoon niks inzien omdat de makelaar echt een arrogante *** was die geen kennis van zaken had. In dit geval maak ik mij geen zorgen, de makelaar is een goede bekende.
Een aanrecht met afwas vind ik zelf niet zo erg, als het gaat om een normale dag waarop bewoners zelf ook werken enzo. Wij hebben alleen eens een huis bezichtigd waar de bewoners op vakantie waren en er toch best een vaat stond, zo opgestapeld, niet afgespoeld, midden in een warme zomer en dat rook dus niet zo fris. Ik zou het kopen van een huis er niet om laten, maar bij de overdracht van het huis zou ik het wel steeds in gedachten hebben als ik die mensen aan zou kijken
O, en ook zoiets: toen wij ons huidige huis bezichtigden, probeerde de makelaar werkelijk waar ALLES goed te praten en tot een kwaliteit van het huis te maken. Als je dan weet dat het huis bewerkt is door een klusser met 2 linkerhanden.... Ik kon mijn irritatie daarover niet meer inhouden na 4 van die punten en heb de makelaar scherp afgebroken, ik werd echt helemaal onpasselijk van dat mens. Daar leerde ze niets van: voordat we de sleuteloverdracht hadden, hadden we een -nogal belangrijke, want er was brand geweest ten tijde dat het huis te koop stond- inspectie en toen wilde ze beweren dat ze werkelijk waar ee fantastische schilder hadden ingeschakeld om alle roetschade weg te schilderen. Terwijl een blinde nog had kunnen zien waar de roet er allemaal doorheen kwam... bij wijze van. Ik heb toen nog maar eens fijntjes genoemd dat ik de kleindochter van een schilder ben die zijn vak WEL goed beheerste. Wat een prul van een makelaar. DAT vind ik echt zo'n afknapper!
ja ik zou de koop van een huis er persoonlijk ook niet vanaf laten hangen, maar er zijn mensen die dat wel doen. Mijn vriendin heeft eens een huis gekocht waar de vieze was dus nog in de badkamer lag, waren wat oudere mensen, en toen bungelde er echt zo'n string over het randje van de wasmand. Ze heeft het huis uiteindelijk gekocht, maar kreeg het gevoel wat jij beschrijft.
Tja, net als met die vuile vaat die net benoemd wordt, ik denk niet dat mensen die het huis echt willen hebben het dan laten schieten. Maar ik denk wel dat als er meerdere van dat soort kleine dingetjes zijn, het wel de uiteindelijke prijs kan beinvloeden.
Ik heb 1 keer gehad dat de hele vensterbank vol stond met rouwkaarten en daar zag ik letterlijk op staan: wij zijn blij voor jullie dat ze tot het einde thuis is gebleven en daar rustig in is geslapen! Ook niet echt een lekkere eerste indruk haha
Ja, heb je gelijk in hoor , baal er zelf ook zo van. Het gaat echt om kleine dingetjes; knopje van het toilet dat ik niet meer in kan drukken omdat ie kapot is (en geen idee heb hoe ik dat moet maken ). Gewoon, dat soort dingetjes. Maargoed, we fixen het wel denk ik .
de geur van vieze kattenbak die je tegemoetkomt zodra de deur open gaat.....! vergezeld door reptielenlucht van de 101 daar ook wonende slangen.... verder, dat je de hink-stap-sprong moet doen over bergjes wasgoed, om van de ene naar de andere kamer te komen....
Dat was ook echt heel erg! Ik vroeg na een paar minuten aan de makelaar of de vorige bewoner hier was overleden omdat ik dat aanvoelde en toen zei hij heel droog, nou dat lijkt me sterk hoor! Hij leeft nog... En zij? Nee zij niet meer nee... en toen liep hij snel door! De lijkwagen was volgens mij net de hoek om! haha
brrrrr rechtsomkeer voor mij . Dat de vorige bewoner (of iemand) is overleden in je huis, daar krijg ik echt de rillingen van. Als ik dat vooraf weet pas ik. Hoe mooi het ook is.
ik vind gewoon dat het hele huis aan kant moet zijn alles schoon opgeruimt geen rondslingerende troep zekers toilet schoon en fris ruikend enz enz.... bij ons huis nu was echt alles wat vies en goor was uiteindelijk in ons voordeel wij wouden het huis voor 100% hebben maar we waren zowiezo van plan huis te strippen dus overal flink op af zitten kraken en we wisten van mijn vriendin die werkte makelaar dat het huis weg moest ivbm scheiding dus goeie prijs gekocht en helemaal kaalgemaakt en alles nieuw erin
Ja, zo hebben vrienden van mij ook eens heel veel van de prijs van een appartement afgekregen dat pas een paar jaar oud was en helemaal prima verder. Probleem was alleen dat het er heel vies was en dat het stonk naar etensluchten enzo. Daardoor kregen die mensen het niet verkocht... Over overleden mensen gesproken: wij hebben ook wel eens gekeken in een huis waar de rouwkaars nog middenin de kamer stond...
Een dronken makelaar ! Bij een bezichtiging van een huis hebben we dat gehad. Toen hij de deur al opmaakte, kwam ons de alcoholgeur tegemoed. Hij praatte met een dubbele tong en zwalkte het huis rond. Nee, dat kon echt niet.
Nee, dat meen je?! Moest je achteraf niet lachen? Ik vind het stiekem best heel grappig klinken, maak me er ook helemaal een voorstelling bij...
Op het moment zelf wisten we niet zo goed wat we met de situatie aan moesten. Of we met de bezichtiging moesten stoppen of toch maar doorgaan. We hebben voor het laatste gekozen, maar het was eigenlijk geen doen. Hij brabbelde allerlei onzin uit en moest zelf het hardst lachen om zich zelf. We hebben dan ook maar een stomme smoes bedacht, om eerder weg te komen. Overigs hebben we de dag erna contact gehad met het kantoor van de desbetreffende makelaar. Wat we er later van hebben gehoord, is dat hij door moeilijkheden in zijn huwelijk, naar de alcohol heeft gegrepen. Toch wel sneu, maar later hebben we er uiteraard smakelijk om kunnen lachen !