wat kan niet bij bezichtiging huis???

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

een dronken makelaar, jeetje das wel de meest originele post die er tussen staat denk;)

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij hebben 6 jaar geleden dit huis gekocht.

Kopers zaten in de woonkamer toen we binnen kwamen, toen we in de keuken/woonkamer gingen kijken gingen ze wel even naar buiten. ( er was even voordat we kwamen gerookt er stond een asbak op het aanrecht)

Boven in de slaapkamers stonk het verschrikkelijk naar oudemensenlucht..:) Alles zat potdicht. Echt vies.

Het hele huis was geen val de nicotine aanslag. Echt te vies voor woorden.

Maar we hebben het huis wel gekocht! :D

Alles is gestrips en schoongemaakt. De damp die van de muren kwam na het verwijderen van het behang met het stoomaparaat zou zomaar giftig kunnen zijn geweest.. Wat een lucht.:(

Moet wel zeggen dat het sanitair er ontzettend netjes uitzag.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou dus echt heel kwaad worden als verkopers buren zouden omkopen of bezichtigingen zouden plannen als zij niet thuis zijn. Overlast van buren is echt mijn nummer 1 ergernis, en bij iedere bezichtiging die we hebben gedaan, hebben we ernaar gevraagd en ook kennis gemaakt met de buren.

We wonen in een grote flat die supergoed geisoleerd is, je hoort hier echt zelden iets. Dat is voor mij superbelangrijk.

Verder wille. Wij dit over een jaartje verkopen. Deze flats verkopen heel goed door locatie en grootte, maar vantevoren willen we er toch met een makelaar doorheen om te bekijken wat we moeten aanpassen voor de verkoop.

4. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    ;) Leuk topic....

Wij knapte nogal af op een makelaar die ruim een half uur te laat kwam!! Terwijl het heel koud was buiten...

Uiteindelijk heeft het de bewoner van dat huis ook de das om gedaan.. Terwijl wij stonden te wachten spraken de buren van de verkoper ons aan... Ze hadden die week besloten om ook te verkopen, en als we wilde waren we welkom om ook bij hen te komen kijken!

Nummers uitgewisseld... en de volgende dag ook hun huis bekeken en daar dus voor gekozen! Wanneer de makelaar niet te laat was geweest zat het er dik in dat we een bod gedaan hadden op dat andere huis!

Verder hebben we 1x een makelaar opgebeld om nog voor de bezichting af te bellen! We stonden voor de deur te vroeg.. maar knapte zo af op de buurt dat we meteen al belde van 'laat maar!' (de makelaar was nog niet eens zo verbaast aan de telefoon)

Een keer een huis bekeken, dat begon heel hoopvol...
    Maar elke ruimte die volgende werd lelijker en viezer... Beetje verkeerde volgorde van de makelaar ;) Eerst een schitterende woonkamer, toen een oude keuken, toen 2 stinkende vieze slaapkamers en als klap op de vuurpijl een mega beschimmelde badkamer! Echt niet normaal wat een dikke laag schimmel!!! en het douchegordijn was het best te omschrijven als een slagersgordijn... Gatverdamme!!!

Maar in het algemeen knapte we niet zo af op rommel ofzo, daar kon ik wel doorheen kijken... stof ook... Maar dingen als schimmel, vieze gele nicotinemuren... dingen die dus niet met de bewoner verdwijnen!

5. tulip

tulip Niet meer actief

das idd wel onprofessioneel van de makelaar. Ook wel erg voor die mensen, die weten niet dat hij te laat was ws.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.075
    3.863
    113
    Tjee joh, die dronken makelaar!
    Wij hadden eens een bezichtiging met een onnozele gans als makelaar. Ze kwam hijgend aan en had van die grote, natte zweetplekken onder haar oksels. Verder wist ze niets over dat huis te vertellen, als je iets vroeg over bijv. de boiler 'jaja, ik weet niet hoe het werkt, maar het is het nieuwste van het nieuwste en het werkt gewoon' ;). De keuken zag er op de foto wel leuk uit, maar van dichtbij was het niets en er zat echt een oven in die totaal mijn smaak niet was met gouden knoppen en een heel raar deurtje. Ik zei dat ik het een Frans Bauer oven vond, gaat ze heel dom lachen en zeggen 'ja, ziet er niet uit hè? Pfff, ik kreeg haast medelijden met de verkopers van dat huis dat ze zoiets in de arm hadden genomen als makelaar. Dan ga je toch niet lachen, maar zeg je bijv. 'oh, u kunt de oven makkelijk door een ander exemplaar vervangen' of weet ik wat.

7. tulip

tulip Niet meer actief

nou, de tips hebben geholpen denk. Ik kan er nog niet in details veel over kwijt, omdat ik niet weet of ze hier ook zitten (hebben kids) maar het klinkt voorlopig goed. De ene partner moet de ander op 1 puntje nog overtuigen, maar na het weekend krijgen we of een definitief nee, of een bod.

8. luuus

luuus Niet meer actief

ons huis stond zelf te koop maar onze makelaar had weleens de neiging om zonder te bellen ineens met mensen aan te komen zo dus een keer dat ik stond te douchen en de deur open hoorde gaan... kwam hij dus met kijkers binnen.. genaaanttttt!

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dat is toch ook slecht zeg, alsof iedereen het altidj ook spik en span heeft en idd je staat lekker te douchen niet echt een profecionele makelaar!!

wat ik wel kan herinneren is idd goed leeg maken geen fotos ed weinig meubels zelf planten weg halen zo groot mogelijk dus. zo dacht mijn oudfers dat het huis dat ze kochten veel groter was tot ze nog eens trug kwamen gewoon bij de bewoners zelf op bezoek toen hing alles weer op de plaats haha en was het ineens een stukkie kleiner (nog groot maar toch)

ook ons huis is trouwens verkocht aan mensen die eigenlijk bij de buren kwamen kijken, nu staat dit huis nog steeds te koop nu al zon 6 jaar en die van ons was dus binnen jaar weg.

10. tulip

tulip Niet meer actief

heeft chivay jullie huis gekocht???

11. Trees

Trees Niet meer actief

Wij knappen niet snel af.

Nog sterker wij hebben geboden op een huis met remsporen in de pot, slingerende onderbroeken met gele kruizen, beschimmelende vuilnis door het huis en met als klap op de vuurpijl een thuis zijnde eigenaar in blote barst al krabbend aan zijn kruis. Het was helaas geen brad pittexemplaar...

;)

Uiteindelijk is het niks geworden. Wat bleek de eigenaar probeerde de verkoop te saboteren. Hij wilde helemaal niet verkopen, maar zijn exvrouw wilde gewoon haar centen zien.

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Spannend zeg! Heel veel succes gewenst!

13. tulip

tulip Niet meer actief

dank je wel.

14. lea

lea Fanatiek lid

waar ik echt op af kan knappen is kattenvoer op het aanrecht en een keuken die ruikt naar kat, en hond, en een badkamer die nog dampt bij een bezichtiging. Een keer gehad en de makelaar had ook nog woorden met de eigenaar, totale afknapper!:)

15. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    een badkamer die nog dampt hadden wij ook maar ja die mensen wilden zelf al om 9 uur. en ja dan is het nog niet opgedroogt wel gezorgt dat er een raam openstond. dus soms kan de verkopende partij daar niets aan doen ;)

16. lea

lea Fanatiek lid

het was een combinatie van factoren, ze hadden ook ff raampje open kunnen zetten, Als het verder enigzins was opgeruimd had het ook al gescheeld;)

Deel Deze Pagina