Wat kan t toch zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ccwomen, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 4 maanden geweest en heeft een hele moeilijk start gehad!
    Hij heeft bij zijn geboorte zijn sleutelbeentje gebroken en na 3 dagen begon het huilen / krijsen.
    Hij heeft wel 20 uur gehuild van de 24, gelukkig is dat nu allemaal over en is t een echte vrolijk kerel!!!
    Hij heeft kma en verborgen reflux, krijgt pepti voeding en 2x per dag losec 10 mg en 3x per dag 2 ml motillium, dit werkt gelukkig allemaal goed.
    Hij laat nu sinds een week ongeveer 4 uur tussen de voedingen overdag en krijgt sinds 3 dagen 4 voedingen overdag (3 van 180+6 en 1 van 210+7).
    Normaal sliep hij helemaal niet overdag, telkens hazeslaapjes in je armen en verder eigenlijk niet!
    Nu slaapt hij al een heeeeel stuk beter hoor, maar die middag slaap dat blijft een soort drama!
    Ik pas al zolang hij er is de rust en regelmaat toe!
    Gaat altijd rond 13.00 naar bed, ik leg hem wakker in bed, moppert een beetje en valt meestal wel in slaap, maar na ongeveer 30 min word hij vaak huilend wakker en slaapt heel vaak niet meer verder hierna...., heeft al een vol buikje, schone luier etc dus dat kan t niet zijn.
    Ik probeer hem altijd zo lang mogelijk in bed te troosten, maar gaat vaak nog harder huilen met als gevolg dat mijn andere zoontje (19 mnd) ook huilend wakker word en dan zit ik dus met 2 huilende kids....
    Dus als hij dus harder gaat huilen haal ik hem uit bed om hem te troosten / in slaap te sussen, maar zodra ik hem terug leg word hij meestal wakker en dan begint t weer opnieuw...
    Nu ligt hij in de huiskamer in de wagenbak, eerst bleef hij huilen mopperen, maar nu slaapt hij toch weer.
    Hoe kan ik hem ''leren'' een paar uurtjes achter elkaar te slapen s'middags want hij heeft het echt nodig, is ook gewoon nog moe dan en hij is natuurlijk pas 4 maandjes dus heeft zijn slaap hard nodig!
    Wat kan dit toch zijn???
    Het is pas een paar keer voorgekomen dat hij echt 3 uurtjes achter elkaar door slaapt overdag.
    Is het gewoon geen slaper (overdag) of doe ik iets niet goed???
    Hebben jullie nog goeie tips???
    De slaapkamertjes van mn jongens zijn naast elkaar, ik zit er al een tijdje aan te denken om de jongste naar zolder te verhuizen zodat hij iig de oudste niet wakker maakt s'middags...
    Herkent iemand dit en gaat hij oooit nog is een keer lekker slapen s'middags???

Mijn oudste was altijd een hele makkelijke slaper, die legde ik wakker in bed en die sliep bijna altijd een paar uur, en die mopperde ook verder nooit als ik hem op bed lag, dus dit is natuurlijk een wereld van verschil!

Nou heel verhaal en hoop dat t nog een beetje te volgen is.....haha

2. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Niemand?

3. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Hey!

Tja..lastig natuurlijk! Maar onze meid is ook geen goede slaapster overdag..(s'nachts deste meer..) Ook zij heeft 3 hazenslaapjes van ongeveer 45 minuten overdag..Soms is het eerste slaapje wat langer en trekt ze het een uur, maar zij slaapt ook altijd kort..Niet te veel zorgen over maken denk ik..Ze slapen (naar mijn mening) toch wel wat ze nodig hebben..

Groetjes!!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje doet ook vrijwel alleen maar hazeslaapjes. Ik heb echt alles geprobeerd voor mijn gevoel, maar niets lijkt te helpen.

Onze nieuwste aanpak: 2 keer de speen geven, valt hij dan nog steeds niet opnieuw in slaap? Uit bed halen! En dan weer in bed leggen zodra hij weer gaat jengelen (vandaag al na 15 minuten, toen sliep hij dus weer 30 a 45 minuten).

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho is ook een zeer moeilijke slape roverdag. Tegenwoordig slaapt hij 's ochtends 2uur en dan de slaap in de middag is echt een ramp! Hij wordt vaak na een uur wakker en is dan totaal niet uitgeslapen. Soms dan haal ik hem er toch gewoon uit en probeer ik hem een uur later weer terug te leggen. Dus heel soms heeft hij 3slaapjes overdag, een lange 's ochtends en 2 korte in de middag. Vaak is dat extra slaapje ook gewoon pas om 17uur want hij trekt het anders echt niet.

xxx

6. misa

misa Niet meer actief

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij hebben Tycho ook ingebakerd vanwege die hazenslaapjes, maar ik weet niet of dat kan bij kindjes met reflux....

Dan liet ik hem 10minuutjes huilen, ging erheen, aaide over zn bolletje tot hij weer rustig was en dan ging ik weer weg. De eerste 3dagen moest ik 4x naar hem toe, maar daarna ging het steeds beter en beter en sliep hij ook langer achter elkaar, soms wel 3 of 4 uur.

xxx

8. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ik zou je kindje beneden neerleggen. In de box in de kinderwagen bak oid.. Dan hoort ie jouw geluiden en dan blijft ie misschien rustiger nzonder dat hij je andere kindje wakker maakt. Haha lees net dat je dat al doet. Ik zou het ook volhouden.

En mike sliep ook geen drie uur hoor.. maar die sliep een paar keer per dag 1,5 tot 2 uur...

En ik zou proberen een soort ritme in te bouwen.. Of laat ik het anders zeggen en soort volgorde die goed te volgen is voor hem. Dus na het wakker worden eerst verschonen, dan eten, dan knuffelen en spelen, dan weer even bij je nemen en dan neerleggen om te rusten. Mijn ervaring is dat je daar een hoop rust mee creeert zodat je kleintje weet waar het aan toe is.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!.

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik zou willen dat ik je DE gouden tip kon geven.... maar helaas.
    Mijn zoontje sliep en nu mijn dochtertje weer overdag ook nauwelijks. Mijn zoontje kon ik zijn hazenslaapjes nog in zijn bed laten doen, maar mijn dochter slaapt echt alleen in mijn armen.

Bij mijn zoontje heb ik er ook echt alles aan gedaan om hem langer te laten slapen, maar zonder resultaat. Pas toen hij een maand of 7 was, sliep hij 2x per dag langer (ca.2,5 uur) in bed.
    Bij mijn dochter heb ik de puf niet om het te proberen, ik laat haar maar gewoon in mijn armen slapen en geef eraan toe... dit heeft ze blijkbaar gewoon nodig.

Beide hadden/hebben enorme last van reflux en dat zorgt hier voor de slaapproblemen.

Ik weet dus hoe vermoeiend het is... zeker nu met de 2e.

10. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Heb ook alles al geprobeerd voor mijn gevoel!
    Heef wel altijd ingebakers gelegen, maar dit was niet meer nodig omdat hij even goed geslapen heeft overdag, en nu is hij 4 mnd geloof niet dat dat verstandig is om hem nu ineens weer in te gaan bakeren...
    (tijdje geleden op het cb vroeg ze al of hij nog ingebakers lag, anders moest ik dat afbouwen...)
    Ook in de box of wagen wil hij niet echt verder slapen, dus ligt verder niet aan zn bedje.....(denk ik)
    Hij komt na zijn slaapcyclus (45 min ongeveer) gewoon niet meer in slaap... iig bijna nooit meer, soms lukt t me met troosten in bed laten dat hij ineens weer in slaap valt en slaapt dan wel bijv nog 1,5 verder soms 2.
    Vanmiddag hebben we hem op de zolder slaapkamer in de wagenbak gelegd en viel zelf in slaap en is nu alweer wakker (huilen), heeft 45 min geslapen, maar goed nu kan hij iig niet gelijk mijn andere zoontje wakker huilen!
    Nu is mijn man bij hem om te proberen hem weer in slaap te krijgen, want hij is gewoon nooit uitgeslapen als hij zo kort slaapt!

Verder mensen nog tips?????

Deel Deze Pagina