wat kiezen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door schaapie123, 14 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

Mijn uk wordt straks 1 jaar, ze is altijd bij mij, ik werk bij mijn ouders aan huis, straks ben ik (helaas) fulltime thuis.

hier in de buurt wonen wel wat kleine kinderen, maar die zitten overdag op een kdv

nu denk ik erover om mijn dochter 1 ochtend per week ergens heen te brengen waar meer kids zijn, om daar mee te spelen

maar nu twijfel ik heel erg een klein knus gastouder gezin, of een kdv. een gewone kdv of een alternatieve kdv (hier 1 in de buurt die biologisch is)

HELP iemand ideeen

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Volgens mij is het bij de meeste kdv's niet mogelijk om 1 ochtend per week af te nemen. Het moet minimaal 1 dag zijn. Maar wellicht is het bij jullie dan net anders.

Ik zou kiezen voor een kdv. Bij een gastouder gezin heb je een grote kans dat de kindjes niet in dezelfde leeftijdsgroep zitten en dan heeft je kindje er nog niet veel aan. Of je moet net 1 treffen waar dat wel zo is, maar de kans is niet zo groot, lijkt me.

Ik zou dus lekker voor het kdv kiezen. Vindt je uk vast geweldig met al die kindjes.

Succes.

3. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik zou ook voor een KDV gaan. Hier kan inderdaad 1 dagdeel niet. Minstens 2 dagdelen per week (1 hele dag dus).
    Als ik kijk hoeveel mijn zoontje daar al geleerd heeft. Zo fijn en leuk.
    In de handjes klappen, delen met anderen, vaster slapen (daar is altijd herrie natuurlijk).

Groetjes Marieke

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochter gaat vanaf dat ze 8 maanden is ongeveer, 2 halve dagen naar het kdv. De ene dag werk ik, de andere halve dag rust ik uit en tank ik bij.
    Voor ons beiden ideaal. M'n dochter vind het superleuk met al die kindjes en eigenlijk is het net een soort peuterspeelzaal voor haar nu. Zeker als ze dadelijk naar de dreumes groep gaat (1,5-2,5 jaar) . Maar ze leert er enorm veel en 2 halve dagen is gewoon ook leuk voor haar - zijn toevallig wel 2 halve dagen achter elkaar, donderdagochtend en vrijdagmiddag.

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Roos (15 maanden) gaat 1 dag in de week naar het KDV, het is er erg druk maar ze vind het echt reuze gezellig. Ik heb het idee dat het bij een gastouder meer een gezinssituatie is en dat heb je thuis al

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Thijs gaat 1 dag in de week naar een gastouder. Soms is daar nog een ander kindje die een half jaar ouder is. Ik werk onregelmatig en dat is op een KDV niet te regelen. Wat ik erg prettig vind is dat een GO veel huiselijker is en wat minder prikkels zijn op een KDV. Thijs kan gewoon zijn eigen ritme aanhouden en hij krijgt veeeeel persoonlijke aandacht.

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

handjes klappen kan ze ook opa is fultime thuis die leert haar veel dingen ook gekke dingen hahaha.
    ik heb een trimsalon, dus herrie is ze ook wel gewend, als mijn eigen honden blaffen slaapt ze ook lekker door, mijn vader boort en doet van alles in huis (wij hebben net grote verbwouing achter de rugs sliep gewoon door)

mij gaat het niet om dat ze iets leert, maar gewoon lekker kan spelen (leren samen spelen, al is ze wel lief tegen haar gehandicapte nichtje)

8. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    ik zal voor een gastouder kiezen, ik vind dat zelf veel fijner voor een kindje
    een gastouder heeft veel meer tijd voor het kindje, en de band is meestal wat persoonlijker omdat gastouder en kind meer tijd hebben met elkaar.
    een gastouder kan ook lekker naar buiten enzo, en het is veel rustiger en huiselijker.

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Heej Buuf,

Je heb ook nog de thuishuizen. In rolde zit een hele leuke, maar ook in assen zitten er een paar. Misschien dat je daar eens kunt kijken. Zit tussen gastouder en kinderopvang in. max 6 kindjes.

Enne, over de antroposofische ben ik natuurlijk erg enthousiast. hahahaha.

Deel Deze Pagina