Ruggeprik nu in alle ziekenhuizen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Aszz, 29 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had het ook gelezen op teletekst, ben er ook blij mee!

2. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Kijk,dat is mooi nieuws!
    Hier in het ziekenhuis kon het al maar goed te lezen dat dat nu overal zo is

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.077
    2.220
    113
    Brabant
    ik had geluk, de anasthuppeldepup was gelukkig midden in de nacht in huis.. (woonde te ver weg om thuis te slapen) dus ik werd vlug geholpen..
    Moet wel lachen, die lage bloeddruk die ze noemen in het artikel.. dat heb ik geweten ja, voelde me een beetje stoned door de medicatie icm die veel te lage bloeddruk (was een beetje weg aan het raken, maar het voelde niet onaangenaam na uuuuuren van pijn:))

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb na 2 dagen weeën ook een ruggeprik gehad, en hallelujah wat was ik die mensen dankbaar! Heeeeerlijk, ik heb lekker kunnen slapen en eten en flinke ontsluiting gekregen toen.
    Ik vind het barbaars dat je in sommige ziekenhuizen geen prik kan krijgen.

5. missyb

missyb Niet meer actief

En toch doen/ deden ze dat vroeger /nu zonder een of andere vorm van pijnstilling dus echt barbaars zou ik het niet willen noemen ;)

Is het ook zo met een ruggenprik dat je de gehele tijd geen pijn voelt of wel op het laatst?

al moet ik wel zeggen dat ik het heel terecht vind dat je na 24 uur een ruggenprik wilt die ook krijgt, dat vind ik dan wel weer barbaars.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik was blij dat ik een ruggenprik kreeg na 10 uur weeen kon het echt niet meer vol houden
    de ontsluiting wou maar niet vorderen bleef op 5 cm hangen
    pas na bijna 24 uur had ik voledige ontsluiting
    wat was ik blij dat ik tussendoor nog even geslapen heb
    was blij dat ik de prik kreeg

vindt het erg goed dat je dat nu in elk ziekenhuis kunt krijgen

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Inderdaad, na 22 uur flinke weeen kreeg ik een ruggenprik, zalig. Eindelijk even rusten, wat gegeten, even bijkomen. Voelde echt als een nieuwe dag zeg maar.

Denk dat het voor heel veel mensen in elk geval een geruststelling is dat de mogelijkheid van de ruggenprik er sowieso is. Echt super, jammer dat er jaren van gesteggel aan vooraf moesten gaan.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Heel goed, eindelijk! Ik kreeg ook een ruggenprik na een dag heftige weeën en ontsluiting van 1 cm. Kon alleen nog maar kotsen van de pijn, was helemaal op. Was blij dat ik een ruggenprik kreeg. Het heeft ongeveer een half uur goed gewerkt en een half uur een wat verlicht, daarna kwamen de weeën en de pijn er gewoon weer doorheen. Toen ze wilden vragen of de anesthesist de hoeveelheid wou komen verhogen, bleek dat ik gelukkig veel harstikke vooruit was gegaan. Ze hebben toen de ruggenprik stopgezet. Maar toch, je hebt wel een uurtje uit kunnen rusten en daarna heb je de energie weer om er tegenaan te gaan. Dus wel met alle pijn vandien. Bij een vriendin van me hebben ze pas na de bevalling de ruggenprik stopgezet, die heeft amper iets gevoeld.
    Het idee is alleen al geruststellend, dat de mogelijkheid er tenminste is.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Het is idd prettig dat de optie er nu is, in elk ziekenhuis!
    Vind dat onnodig pijnlijden ook weer niet nodig is!
    Je hebt pijn en pijn natuurlijk ;)

Bij mn oudste 38u over gedaan en bij de 2e 12,5 uur maar geen prik.

10. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    na twee hele dagen vol scherpe weeen werd eindelijk mijn zoon geboren.dit alles zonder pijnstillers, ik zeg: de volgende keer koop ik wel een ruggeprik al kost ie 1000euro!

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik mocht niet eens eten en had die dag maar 2 boterhametjes gegeten mocht pas eten als mijn bloedruk weer iets omhoog was en dat was pas na de bevalling
    honger dat ik had en mijn vriend kreeg wel eten
    pas nadat ik wat te eten had gekregen ruim 2 uur naar de bevalling dus 25 uur later ging mijn bloedruk weer omhoog

12. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou ik ben nog niet zwanger maar ik vindt dit wel fijn om te lezen.
    Is een ruggeprik pijnlijk eigelijk, ik vraag me eigelijk af hoe dat eigelijk in zijn werk gaat.

13. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik wilde er een midden in de nacht, helaas...geen anesthesist in huis.
    Kreeg pethidine en ben prompt in slaap gevallen. Anderhalf uur later werd ik gehaald voor de ruggeprik en toen dacht ik, laat maar, t is wel te doen zo.
    Kan dus ook andersom. Ik had een "onnodige"ruggeprik gekregen als er 24 uur eenbeschikbaar was.

Neemt niet weg dat ik het een goede zaak vind dat vrouwen nu zelf kunnen beslissen wat ze willen, ongeacht het tijdstip van bevallen!

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik kan alleen vertellen hoe het bij mij ging (ks) en ik kreeg 2 prikjes, een verdoving en de ruggeprik zelf. Het voelde alsof iemand met een naald even in mijn rug prikte, dus niet echt pijnlijk en voor je het beseft is het alweer voorbij. Maar ik denk dat als je al uren pijnlijke weeen hebt gehad, het je niks meer uitmaakt of die ruggeprik even pijn doet ;)

Ik vind het ook goed dat het nu altijd kan!

15. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nee hahaha ik kan mijn eigen voorstellen dat je het niks meer uitmaakt om dan die prik te krijgen, lijkt me eerder een verademing.

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    haha ik zeg dit: met buik en rugweeën heb ik helemaal niets van de prik gevoeld helemaal niets haha

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mja, ik ben 1 van die geluksvogels,waarbij er naar 8x prikken nog steeds niks in mijn rug zat.:(
    En dus werd het een KS met volledige narcose.
    Sommige reacties vind ik een beetje jammer maar goed....diegene weten niet beter denk ik dan.

Goed dat er nu eindelijk over ruggeprikken beschikbaar zijn, schandalig dat dat tot 2008 heeft moeten duren.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik voelde ook helemaal niks van de ruggeprik. Ik heb er 2 gehad. De eerste via een infuus tijdens de bevalling, de 2e omdat ik gehecht moest worden op de OK. Allebei niks gevoeld, wel heel apart hoor als je ineens 2 benen de lucht in ziet gaan en die van jou blijken te zijn.

Idd schandalig dat het zolang heeft moeten duren. Volgens mij iets waar Kluun e.a. al een hele tijd voor vechten.

19. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Blij toe zeg... heeft lang geduurd.

Deel Deze Pagina