blauwe verkleuring handjes en voetjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oxbow, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Een vraagje...

Hebben jullie kleintjes ook weleens last van blauwgekleurde handjes en voetjes?

Vanmorgen had onze dochter echt hele blauwe handjes en voetjes, maar haar temp was goed en later trok het weg. (ze heeft dit wel vaker)
    Dit zal vast vaker gebeuren bij kinderen en was weleens benieuwd of jullie kindertjes da ook weleens hebben en waardoor dat dan kwam.

Het lijkt mij dat dat door kou kan komen, al had ze vanmorgen verhoging.
    of een bepaalde houding waarop je ze vast hebt.

Kleinmuisje321 vindt dit leuk.
  2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Niet echt nee, ook de oudste niet (die toch een hartafwijking heeft en dus je dat kan verwachten).

Maar je zegt bij een bepaalde manier van vasthouden en dat herken ik wel. Als ik douche met de jongste hou ik hem tegen me aan zoals je de fles geeft, maar dan omklem ik in een soort houtgreep zn ene beentje en dat wordt dan idd blauw. Ik schrok daarvan, laat ik los dan kleurt hij heel mooi bij..

3. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons kindje had dat ook. Volgens de kinderarts van het cb mocht het tot een bepaalde leeftijd . Schijnt dat die dikke spekarmpjes zich zelf nogal snel " afknelken" . Hij heeft er nu idd geen last meer van.

4. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Mijn dochtertje heeft dat ook bijna dagelijks. Vroeg mij onlangs ook af wat dat nou precies is en of dat normaal is nog op deze leeftijd...

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ons meisje had dat in het begin ook
    maar had dan ook der vuistjes samen geknepen
    dacht eigenlijk dat het daardoor kwam in combinatie met kou

6. angel229

angel229 Niet meer actief

S. Heeft het niet. Ikzelf heb het wel als ik het erg koud heb (koude handen). Meestal hou ik dan mijn handen even onder de warme kraan, kruikje, warme douche. Dan is het zo over. Heb het al jaren en wel eens met mn toenmalige baas (huisarts) besproken. Bij mij was het niks verontrustends.

7. Elleke74

Elleke74 Lid

20 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje heeft het ook wel eens. Hij heeft ook heel vaak erg koude handjes. Heb net even gegoogled omdat ik me afvroeg of dat erg was, maar las dat de doorbloeding tijdens de eerste levensmaanden nog niet optimaal is, het bloed gaat eerst naar de vitale organen en pas als laatste naar de handen en voeten. Ik weet niet wanneer het beter zou moeten gaan, ons zoontje is nog een stukje jonger dan jouw dochter. Misschien voor de zekerheid even navragen bij de huisarts of het CB?

Deel Deze Pagina