ik wil slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dorisn, 26 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Voor de zoveelste keer kan ik niet slapen. Ik weet dat het erbij hoort en mn vorige zwangerschappen had ik er ook last van. Ik ga op tijd naar bed, lees nog wat en dan ben ik zo moe dat ik rond 22.30 in slaap val. Het probleem is dat im dus steeds vaker niet meer kan slapen nadat im wakker ben geweest om naar de wc te gaan. Door mn bi kan ik dan niet meer liggen want alles doet me pijn. Ben nu alweer 3uur wakker terwijl de rest van de familie heerlijk ligt te slapen. Baal daar zo van. Vooral ook omdat ik overdag dan heel moe ben en niet altijd even gezellig. Morgen moeten we ook nog op bezoek bij vrienden, wat ik normaal gesproken erg leuk vind, maar na een nacht slecht slapen vraagt het best veel van me.

Wat ik hiermee wil? Geen idee. Even mn ei kwijt en misschien zijn er meer die snachts willen kletsen.

En tips om weer te kunnen slapen zijn ook fijn. (Al weet ik dat het erbij hoort, slapen is toch ook wel fijn)

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Misschien even door het huis lopen. Zodat je bekken even wat beweging krijgt. Even wat drinken en dan opnieuw proberen.
    Voor je bekken is zo lang liggen eigenlijk helemaal niet fijn.

3. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.038
    113
    Hmm, heel herkenbaar!! Bij m'n vorige zwangerschap had ik precies hetzelfde als jij. Ik ging dan ook altijd even naar beneden, wat drinken en ZP lezen. Na 3 kwartier ofzo weer naar bed en dan kon ik altijd wel weer even liggen.
    Merk dat ik nu ook langzaamaan weer wat meer moeite krijg met slapen (nu bijv. ook al wakker vanaf 5 uur) Het hoort er idd helaas bij... Ik weet niet of het voor jou een optie is, maar als ik slecht heb geslapen ga ik vaak smiddags nog even een uurtje op de bank liggen. Niet te lang, anders heb ik snachts nog meer moeite om te slapen. Heb nog wel een peuter rondlopen die niet altijd meer naar bed gaat tussen de middag, maar als hij op de peuterzaal is of als m'n vriens thuis is (zoals in het weekend) doe ik vaak nog even een middagdutje om bij te tanken.

4. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.038
    113
    Oja, en je er vooral niet over lopen opwinden dat je niet in slaap kan komen want daar wordt het alleen maar erger van 😉 Succes!

5. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Vervelend hè. Kleine tip: ontspanningsoefeningen met de app Headspace

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ben ook niet in bed blijven liggen, dan lig ik me alleen maar te ergeren aan mn man. (Zelfs als hij niet snurkt) Ik leg me er ook wel bij neer dat het slapen dan niet lukt. Meestal idd ff wat drinken, even tv kijken en dan weer naar bed nog even lezen en meestal val ik dan wel weer in slaap. Vannacht was ik gewoon klaarwakker en had ik veel last van mn bekken.
    Vanavond maar weer op tijd naar bed en morgenmiddag denk ik ff lekker op bed liggen. (Kan toch niet over de rommelmarkt lopen oid)

7. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb geen bi maar slaap enorm slecht.
    Afgelopen week heb ik een nachtje in het ziekenhuis geslapen op zo'n prik.
    Ik kon gewoon niet meer zo op was ik.
    Dankzij die prik goddelijk geslapen (je word er wel mega stoned van!!!)
    Dag na de prik nog erg slaperig maar heb nu gelukkig weer een paar goede nachten gehad en dat is zo fijn!
    Kan er weer even op teren hoop ik!!
    Als het bij jou zo erg is misschien even je vk of gyn bellen?
    Misschien kun je iets krijgen om thuis goed te slapen of desnoods nachtje ziekenhuis?
    Sterkte!

8. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    heel herkenbaar ook, een keer heb ik maar alle avondrituelen herhaald (tanden poetsen ed) en ben ik 'opnieuw' gaan slapen, hielp toen wel!

9. Samster

Samster Actief lid

28 okt 2014
    148
    0
    16
    Haha ik ben ook 34 weken en 6 dagen zwanger en het lijkt wel of ik mn eigen verhaal lees. Slaap ook super slecht s'nachts. Ik ga dan inderdaad ook mijn bed uit, eet wat en kijk even tv. Meestal lukt het daarna wel weer om eventjes te slapen.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wat fijn die herkenbaarheid. Als ik het tegen iemand zeg dat ik het nu wel zwaar vind krijg ik te horen dat de laatste loodjes altijd zwaar zijn. Alsof ik dat zelf niet weet, tis niet mn eerste. Meestal zijn het de mensen die geen bi hebben gehad en wat minder goed sliepen door de hormonen die dat zeggen. Ik ga zometeen lekker mn bed in en dan merk ik het wel. Heb wel veel pijn op dit moment omdat ik te weinig bewogen heb vandaag. (Op bezoek geweest en daarvoor een uur in de auto gezeten) Zo even een kersenpittenzak maken en dan kruip ik mn bed in.

11. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

31 mei 2011
    144
    2
    18
    Vrouw
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    Hier ligt er nog een wakker...

12. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Meld zich ook, en 'pas' 12 en halve week zwanger. Niet kunnen slapen is zo vervelend.

13. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Ik heb er ook last van. Vannacht ook al sinds 5 uur wakker en nog zo moe zijn! En door de pijn in rug en heupen gewoon geen houding kunnen vinden om lekker te liggen :(
    Ben ik dus vandaag weer niets waard.

14. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Het is net alsof ik mijn eigen post lees! Vanaf het begin dat ik zwanger ben slaap ik slecht. Doorslapen gaat nu, zo halverwege de zwangerschap, iets beter of ik val snachts snel weer in slaap maar straks ben ik weer aan het eind en dan is het weer ruk. Ik kan ook niet meer uitslapen. Rond 6 uur/half 7 word ik wakker en als ik dan nog in bed blijf liggen gaat mijn rug pijn doen. Dus sta ik uiteindelijk op met rugpijn. Ik kan ook geen lange stukken meer lopen dan krijg ik steken onderin, moet dan langzamer lopen en uiteindelijk stoppen van de pijn, maar dat zal vast geen bi zijn. Geen idee wat dat is?! Vorige zw ook gehad na 20 weken.

15. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Maar wel fijn dat je dit topic geopend hebt. Kunnen we de gebroken nachten een beetje opvullen ;)

16. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Helaas kan ik me hier ook bij aanmelden! Vannacht tegen 3 uur wakker geworden en tot 630 wakker geweest. Daarna weer in slaap gevallen, maar was om 0830 weer klaarwakker. Is inmiddeld 3e nacht op rij :(

17. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Wat is dat toch he, zo rond de klok van half 3 a 3 uur...

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik werd om 4uur wakker en viel uiteindelijk om 5uur weer in slaap. Om 7.30 was ik weer wakker. Ben de was maar gaan doen. Hopelijk komende nacht een betere nacht want morgen moeten de kids weer naar school.

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ohhh ja heel herkenbaar, ik kon sowieso de laatste 4 weken niet meer in bed liggen van de pijn in mijn bekken en rug dus sliep ik op de bank, dat ging gelukkig beter.

Maar lang liggen kon ik ook niet en dan ging ik gewoon een beetje door huis lopen, kopje thee drinken, even op ZP kijken, dan werd ik meestal weer moe en kon ik weer eventjes slapen.

20. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

31 mei 2011
    144
    2
    18
    Vrouw
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    Pas om 4 uur in slaap gevallen en 7 uur alweer op omdat mijn heupen te erg pijn deden.

Deel Deze Pagina