Ik ben nu ongeveer 7weken zwanger en ik ben zo moe. Iedere avond slaap ik al om 22.00 om 6.15 gaat de wekker en sta ik om 6.30 op. Aan het begin van de middag stort ik compleet in en ben ik zo ontzettend moe dat ik de rest van de dag wel zou kunnen slapen. Helaas kan ik geen middagdutje doen ivm mn werk als gastouder en mn 2eigen kinderen. Ik ga wel even op de bank liggen als het kan en dan even tv kijken of even een tijdschrift lezen maar het is niet genoeg. Ik eet zo gezond mogelijk al smaakt het avondeten me op het moment niet zo. Fruit gaat er wel goed in en ik drink heel veel groene thee en muntthee. Ook zorg ik dat im iedere dag even een stukje ga wandelen of met de kids even naar de speeltuin zodat ik ook frisse buitenlucht krijg. Iemand tips wat ik kan doen om wat meer energie te krijgen. Ik weet dat dit erbij hoort en dat ik er ff doorheen moet, maar ik wordt er ook niet vrolijker van als ik zo moe ben.
geen idee helaas ik heb het de eerste 3 maanden ook heel erg gehad plus overgeven heel erg erbij en zit nu in de laatste 3 maanden en ben dood en dood op echt elke dag vraag mij wel eens af hoe ik de bevalling door kom met zo weinig energie doe wel dutjes en dat helpt wel eens , even een half uurtje tot een uurtje maar voor de rest helaas geen tips
Ik slik al een multivitamine voor zwangere. Heb idd tijdens mn vorige zwangerschap een vitamine d tekort gehad dus misschien deze keer wel weer extra nodig. Moet alleen pas over 4weken naar de vk voor de eerste echo.
Ik had hier ook heel veel last van in het begin van mijn eerste zwangerschap. Bloed laten trekken en ik bleek een tekort aan vitamine B te hebben. Blijkbaar is dat vrij normaal omdat je dit veel meer nodig hebt tijdens een zwangerschap. Na een paar dagen vitamine B tabletten te nemen was het eigenlijk opgelost. Deze zwangerschap ben ik gewoon onmiddellijk vit B beginnen nemen en heb geen last gehad van vermoeidheid. Je kan de tabletten gewoon vrij krijgen en het kan ook geen kwaad om ze te nemen, ook al heb je eigenlijk geen tekort. Misschien gewoon eens een weekje proberen? Helpt het niet kan je er weer mee stoppen...
Ga morgen gelijk even kijken voor vitamine b. Misschien dat in mn zwangerschapvitamine toch niet genoeg zit.
Misschien nog iets eerder gaan slapen? Of eind van de middag (als man thuis is?) eventjes rust pakken?
Floradix? Is een drankje met heel veel vitaminen en ook ijzer. Die vitaminen zorgen er voor dat je het ijzer goed op kan nemen. Hier helpt het. Is te krijgen bij de drogist, dus gewoon zonder receptje.
Om 22u naar bed en om 6:30 weer opstaan? Dat vind ik nog vrij actief, eigenlijk Dat trek ik buiten de zwangerschap om niet eens Volgens mij is er, bij zwangerschapsgerelateerde vermoeidheid, ook weinig wat werkt. Lekker aan toegeven en veel slaap pakken, zou ik zeggen
Ik zou nog wat eerder naar bed gaan en proberen toch misschien 's ochtends een half uurtje langer pakken, als dat kan. En inderdaad elk momentje rust pakken dat kan. Verder is er vrij weinig aan te doen. Proficiat en succes met 'op de been blijven'. Het is heel herkenbaar.
Ikdacht ...hier moet ik ff gluren. Ik ben nu 8 weken zwanger en zooo ontzettend moe. En ik doe smiddags wel half uur tot uur mn ogen dicht! En lig 22.00/22.30 in bed. Heb wel een dochter van 1.5 rond lopen en was deze week alleen met haar maar merk dat ik veel moeier ben dan tijdens mn eerste zwangerschap. Ik ben er gewoon saggo van en wil juist genieten. M n lontje is veel korten en dat irriteerd me en vind ik ook niet leuk voor mn dochter. Hoewel ik het haar zo min mogelijk laat merken. (Al zit ze echt in de uitprobeer fase) Miss kan ik maandag bij de gyn vragen of mijn ijzer en vit B geprikt kan worden?!
Af en toe even rustig aan doen. Lekker middag dutje Gewoon aan toegeven als je die behoefte hebt en als het kan. Het hoort bij het zwanger zijn. Mocht je je echt zorgen maken is het wel handig om een medische reden uit te sluiten natuurlijk. Wie weet gaat het met een simpele pil meteen veel beter.
Hier zelfde issue. Sinds ik zwanger ben ga ik rond half 10 naar bed. Uiterlijk 7 uur eruit. Maar eerste trimester was dat niet voldoende dus in het weekend bijslapen. Enige wat helpt: slapen. En ik slik multi-zwanger pillen. Missch helpt een uurtje sporten iedere week ook om iets fitter te blijven?
Dank jullie wel voor de reacties. ik ga ongeveer om21.30 naar boven, eerst nog tandenpoetsen, kids laten plassen ed. Om ongeveer21.45 lig ik in bed en dat lees ik altijd nog even om mn hoofd leeg te maken. Ik fitness iedere zaterdag als mn dochter zwemles heeft. Ik doe alles lopend of op de fiets omdat mn man de auto heeft voor zn werk. Mn rust pakken als hij thuis is gaat niet echt omdat hij pas rond 18.00 thuis is en we dan gaan eten. Als de kids op bed liggen doe ik meestal weinig soms was vouwen en strijken. Ik ga ff puzzelen hoe ik wat meer rust kan pakken en ik hoop dat het snel 5november is. Dan heb ik mn eerste echo.
Niet om je/jullie te ontmoedigen, maar ik ben helaas de hele zwangerschap extreem vermoeid geweest. Enorm frustrerend!! Allemaal onderzoeken gehad maar niks gevonden. Helaas 'het hoort er gewoon bij'. Wat overigens ook niet hielp was de loze belofte dat het 'wel beter zou worden' na een aantal weken. Niet dus. Maar extreme vermoeidheid gedurende de hele zwangerschap komt gelukkig niet heel vaak voor. Wat ik als tip mee kan geven is als je een hele week moet werken om idd overdag even een uurtje te rusten op steeds hetzelfde tijdstip (als je dan 's nachts niet kan slapen kan je dit beter niet doen). Let ook op je voeding! Niet teveel suiker, juist gezonde producten. En misschien kan je een familielid of iemand dichtbij vragen om je te helpen met huishoudelijk werk? Zodat je echt je rust kan pakken.
heel herkenbaar, ik ben de laatste weken ook heel veel moe. Maar het scheelt wel dat ik parttime werk dan kan ik smiddags mijn rust pakken. dan kan ik er weer even tegenaan. Sporten is ook goed voor je vermoeidheid, ik heb van de week gezwommen en ik was daarna heerlijk fit... En vooral veel fruit eten, want ik kan avondeten ook niet verdragen op het moment.... Ik probeer vooral fruit, thee, crackertjes, volkorenbrood (in kleine stukjes) met appelstroop (kaas kan ik even niet zien op het moment) te eten. Heb er ook geen andere oplossing voor... a.s. maandag heb ik mijn 1e echo en 1e intake gesprek met verloskundige... ben benieuwd!
Het enige waar ik van opknap is om aan de vermoeidheid toe te geven en een uurtje te gaan slapen. Verder at ik veel fruit en licht verteerbare dingen.
Heel herkenbaar!! Ik ben ook heel moe, maar vind het heel moeilijk om hier aan toe te geven! Ik ben normaal een persoon die de hele dag bezig is en moeilijk stil kan zitten! Dat ik in de zorg werk en onregelmatige diensten heb werkt ook niet echt mee... (Gelukkig geen nachtdiensten)
Zo herkenbaar, ik was ook zó moe, de eerste weken. En toen wist niemand nog dat ik zwanger was. Wat was ik dolblij dat ik het mijn moeder kon vertellen na de eerste echo met 8 weken, daarna zorgde ze regelmatig dat ze op tijd uit haar werk kwam, en op kwam passen op de kids, zodat ik even kon slapen. Wat een opluchting was dat. Ik vind zelf 10 uur naar bed en half 7 er al weer uit wel een korte nacht, dat heb ik nu nog minimaal nodig, terwijl ik stukken minder moe ben. Het is nog steeds niet geweldig, maar als ik nu van half 11 tot 7 slaap, zonder gewekt te worden door de kids tussendoor, dan gaat het overdag redelijk. Maar toen ik zo doodmoe was de eerste weken sliep ik om half 9 al, tot 7 uur. Dus misschien dat toch proberen. En op dagen dat je wel vrij bent, proberen iemand te regelen om op je eigen kind(eren) te passen, zodat je even bij kunt slapen?