Meisje 3jr 3 mnd, veel trek de hele dag.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door DeeLighT, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Mijn dochter is een sprietje.... maar sinds een week of twee eet ze als een dijker. Echt niet normaal. Tussen 2 en 3 jaar is het een matige periode wat eten betreft maar dit is het andere uiterste.

Gister;
    -bord brinta met volle melk en rozijnen
    -koekje op psz
    -banaan
    -2,5 boterham en sap
    -handje noten en volkoren soepstengel
    -Mandarijn en beker volle melk
    -bordje stevige broccolisoep met pitjes, halve kaastortilla, vegaworstje
    -schaaltje volle yoghurt met honing.

Na het brood en tussendoortjes zegt ze nog steeds trek te hebben!
    Het zal wel een groeispurt zijn, herkennen jullie dit?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Haha, heerlijk; geniet er maar van!:)

Heeft ze toevallig ook minder/geen last van verstopping momenteel?

Je zal er nog wel achter komen dat er nog meer van dit soort periodes zullen volgen. Mijn zoontje zit momenteel ook goed in zijn vel en eet ook als een dijker! En 's ochtends dat hele buikje weer plat hè! Hij schiet de hoogte in en weegt al máánden hetzelfde, heel maf!

Wat je geeft is iig erg gezond allemaal, dus lekker zo doen!;)

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    M'n oudste heeft eigenlijk nooit last gehad van verstoppingen. Jongste wel als baby.

Ja, de lengte in, dat zal het zijn. Haar shirts gaan wel maar de broeken worden ineens te kort! Lange stengels krijgt ze :)
    Had ze gelukkig nog niet ;)

Wbt gezond; kinderen krijgen overal zoveel aangeboden dat ik thuis gewoon heel erg strikt ben (geen ger.suikers e.d.). Dan kan ik haar bij een ander gewoon eens limonade laten drinken etc. Op de psz krijgen ze ook altijd zoete koekjes.

Zal zo eens kijken of ze een gebakken eitje ook lust op brood, vult wat meer.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Ja hier ook, dochter is 3,5. De hele dag door vraagt ze om eten en zegt honger te hebben. Ook wel ooit lekkere honger, maar dat mag.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ja hoor dat is gewoon een groeispurt. Lekker aan toegeven, ze heeft het nu echt nodig. Over een paar weken eet ze weer normaal. Mijn dochter is ook vaak moe rond zo'n periode dan kijkt ze wat meer tv

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij zijn dat van die periodes. Eva heeft dat met vlagen. Is wel bijna 5, maar groeit goed in de lengte en nauwelijks in gewicht. Lisa houdt haar aardig bij met eten trouwens.

Eva heeft vaak honger vlak voor het eten. Maar dan mag ze 2 soepstengels en als ze dan nog iets wil krijgt ze komkommer. Avondeten is ze niet zo dol op, dus eet ze sowieso niet erg veel van. Vanavond aten we brood en dan eet ze zonder moeite 4 boterhammen op. Na het eten en toetje eten ze vaak trouwens ook nog wat fruit.

7. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Heee goed dat ik dit lees want mijn zoon (3,5) heeft ook veel honger de laatste tijd en ik vond het al zo vreemd. Het lijkt wel alsof hij nooit vokzit wat hij ook eet. Zo at hij gisteren twee volle borden yoghurt met cornflakes en vroeg om een derde maar dat vonf ik teveel. Toen at hij maar twee boterhammen met pindakaas. Paar minuten later vroeg hij om nootjes. En toen ik voor mezelf cup a soup maakte kreeg ik maar een paar slokjes binnen want ook dat wou hij helemaal voot zichzelf. Het vreemde is dat hij niet aankomt van de eetbuien.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje ook niet, die kan ik met mijn twee handen om zijn middel pakken!

Vanochtend al op:

Bv
    Cruesli volle yoghurt
    Banaan
    2 plakken volk.ontbijtkoek met kaas
    250cc troebel appelsap

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter zou dat iedere dag wel kunnen eten, dus ik vind t niet overdreven veel ;) We hebben nog nooit gehad dat ze maar heel weinig at, zelfs als ze ziek is eet ze nog aardig.

Maar soms eet ze een periode wat meer, dan weer wat minder. Groeispurt of bijv na ziekzijn ofzo.

10. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

zoon: "mama, ik heb hommer!"
    mama: "je mag een boterham"
    zoon: "neehee, ik wil een koekjuuuh!"
    mama: "als je honger hebt, eet je maar een boterham, koekjes zijn voor de lekker"

zoon: "mama, ik heb de lekker"

Zoontje van ruim 3 heeft dus de hele dag 'hommer', maar dat blijkt niet echt altijd honger te zijn :D
    Hij eet af en toe gewoon een boterham tussendoor, zal wel een groeispurt zijn.

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Bedankt voor de reacties.
    Mijn dochtertje komt idd ook niet aan van het volle en vele eten wat ze nu doet. Het is nog volop aan de gang.....

12. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Hier ook zo een, hij roept de hele dag ik heb honger mama!
    Ook hij is echt een sprietje, dus gewoon slank.

Smorgens:2/3 sn brood zonder korst
    tussendoor een koekje
    2 stuks fruit
    12.00: 4 sn brood zonder korst
    smiddags koekje of iets lekkers
    savonds warm eten (waar hij meer mee speelt dan eet)

Als ik niet oplet, zou hij nog meer brood willen eten maar dat sta ik niet toe. Soms krijgt hij een extra koekje, zoals een liga koek.
    Warm eten is meer spelen als eten behalve lasagne. Hij roept de hele dag ik heb honger. Maar het maakt niet uit, minder of meer tussendoortjes het warm eten blijft slecht. Maar hier is het wel meestal bij een groeispurt.

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Geef je m tussendoor toch groenten? Misschien wil ie t overdag wel eten en is ie 's avonds te moe.
    En omdat de boterhammen zonder korst zijn, vind ik het niet overdreven veel.

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    chocolaatje, wat ik hier doe als ze na 3 boterhammen (met korst!) nog trek heeft is tomaatjes aanbieden, of paprika of wat fruit. En zorgen dat ze haar drinken goedf op drinkt.

Moet zeggen dat ze groente en fruit meestal wel pakt nog hoor!

15. chocolaatje

Groente lust hij zowat niet helaas en al zeker geen paprika, savonds met het eten moet hij van alles 1 stuk proberen dat wel. Fruit wel, maar soms eet hij om 10.00 2/3 stuks fruit en zegt een half uur later alweer dat hij honger heeft.. Vandaag was het toevallig niet zo erg. En drinken doet hij prima gelukkig ook. Hij mag het best hebben, maar zijn zusje van 20 maanden ziet dat allemaal en wil het dan ook steeds. En haar geef ik liever niet te veel, want ik vind haar al vol genoeg.:)

16. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Het kan ook een tikje zijn.
    Mijn dochter is nu 3.5 en is zon ontzettende lekkerbek.
    Het is ook zo erg dat als we op visite zijn zij vraagt waar de blokjes kaas blijven, we in een winkel ze altijd heel stiekem om snoepjes vraagt en thuis om nog een bord eten vraagt plus toetje.

We gaan hier niet in mee en bieden haar aan wat ze nodig heeft. Maar als ze wil zou ze het zo weg kunnen eten.

Sommigen houden nou eenmaal van eten denk ik ;)

17. chocolaatje

Een tik is het hier zeker niet, want het bebeurd op momenten, fases.

18. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Oke. Dat ken ik dan weer niet. Maar dan zou ik mee geven in haar honger. Want dan heeft ze het nodig denk ik. Gezonde toevoegingen erbij tot de fase voor over is.

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    chocolaatje, als ze hier zegt trek te hebben en ze wil de groente niet, weet ik meteen dat ze niet echt trek heeft. Als ze honger heeft pakt ze alles wel.
    Als ze lekkere trek heeft vraagt ze meestal gericht om iets lekkers.

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier groeien ze trapsgewijs. Gaan veel eten, worden boller, eten dan veel minder en schieten de lucht in.

Deel Deze Pagina