Hoi allemaal, Even een vraagje.. Mijn dochter is nu 11 maanden en nu zitten we er aan te denken om de laatste fles na het avondeten weg te laten, maar ik weet niet of ze dan wel voldoende binnen krijgt. Ik lees zoveel verhalen van kindjes die veel meer eten. Ik zal het schema eens doorgeven; 8.00 u papfles 210 cc 11.00 u fruit 13.00 u boterham met diksap (smeerkaas, kipfilet, boterhamworst, jam) Tussendoor evt rozijntjes of ligakoekje als ze wakker is 17.00 u avondeten + toetje 20.00 u fles 210 cc Deze laatste fles drinkt ze de laatste dagen steeds minder leeg. Deze laatste fles wil ik er dus afhalen maar krijgt ze dan niet te weinig binnen? En wanneer mag ze evt een beker gewone melk drinken bijhaar boterham?? Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen!! Groetjes!!
Ik zou in plaats van de diksap bij haar boterham een fles melk geven. Mijn zoontje had op die leeftijd om half 12 een boterham en daarna een fles. Dit ging er altijd prima in. Volgens mij kan je vanaf een jaar beginnen met normale melk. De avondfles kan je of kleiner maken, of inderdaad weg halen.
Hier kreeg ie toen een rietjesbeker gewone melk bij ontbijt en lunch en toen de nutrilon op was ben ik overgestapt op een klein flesje gewone warme melk voor het slapen gaan, zou in eerste instantie die fles kleiner maken...
Om 1 uur zou ik ipv diksap melk doen...Ze is 11 mnd maar vanaf 1 jaar mag ze gewome melk. Maar je hebt de ochtend nog een fles dus zou eerst die melk opmaken. En dan de avond fles niet om 20.00 maar om 19.00/19.30 doen en dan minder? Is dat wat?
Bedankt voor jullie reacties!! De vorige keer toen ik bij het CB was zeiden ze dat ik in de middag brood mocht gaan geven met een halve fles en als ze brood goed zou eten zou deze fles er af mogen dus vandaar dat ik haar nu de diksap geef. In de ochtend kreeg ze toen melk en in de avond papfles maar die dronk ze op een gegeven moment bijna niet meer dus ben ik in de ochend pap gaan geven en in de avond melk. Ze gaat om 6 uur meestal naar bed en ik moet haar elke avond om 8 uur wakker maken voor die laatste fles en dan ligt ze zo diep te slapen dat ik het gewoon zielig vind en dan drinkt ze hem dus niet eens leeg. Vandaar deze vraag! Dinsdag mogen we weer naar het CB voor 2 spuitjes dus dan zal ik het eens voorleggen!
Ik vind het dan zonder fles te weinig. Op deze leeftijd heeft ze 300 ml zuivel nodig. Wat je kunt doen is na de boterham melk geven of na het avondeten yoghurt aanbieden. Ik zou je schema dan zo maken: Ochtend melk met boterham of 180 ml pap Fruit (2stuks) en water Boterhammen naar wens en water Tussendoor groente (tomaatjes/komkommer/paprika) en cracker of soepstengel (volkoren) Avondeten en yoghurt toe (Turkse of Griekse yoghurt is lekker)
Onze dochter is iets jonger en krijgt bij t ontbijt 120/4 en bij de lunch ook. Om 19 uur krijgt ze 150/5... Dus ik zou de fles wat kleiner maken en bij de lunch ook een klein flesje melk geven
Je blijft toch melk drinken bij de boterham? Tenminste wij wel... Zou echt geen diksap doen! Diksap is voor bij de soepstengel/rozijntjes/oid en na het fruit. Ik zou dus flesje melk bij boterham (90cc) en flesje melk voor slapen (90cc) dat laaste flesje (na het naar gewone halfvole melk) kreeg mijn zoontje tot 1.5 jaar. Lekker voor het slapengaan.