Welke kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door furby, 1 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Vriendlief en ik zien door de bomen het bos niet meer.
    We willen eerdaags een kinderwagen bestellen maar we hebben nog geen idee welke we willen.

De eisen zijn:
    - we hebben geen al te grote auto dus hij moet niet al te groot zijn.
    - vriendlief is lang dus hij moet verstelbaar zijn
    - niet te duur (max. 750 compleet), evt. is 2dehands ook een optie.

Daarnaast zou het fijn zijn als we de maxi cosi er op kunnen bevestigen. (Dat is toch niet standaard? )

Welke kinderwagen raden jullie aan?

2. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mutsy Evo is heel compact in te klappen en is max. 600 euro afhankelijk welke je wilt. Verder zou ik gewoon even in een winkel advies vragen naar een kinderwagen met de wensen die je hebt.
    Hebben wij ook gedaan en dan kun je hem ook zelf uitproberen of hij lekker loopt en makkelijk in- en uit te klappen is.

3. 9876

9876 Lid

12 jul 2014
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de Nuna Ivvi, wel een stukje duurder (€900) maar ik wil eigenlijk zeggen dat we het beste advies in de winkel hebben gekregen. Erg objectief en we mochten ook testen of de wagen in de achterbak pastte.
    Ik wilde eigenlijk een Joolz maar door goed vergelijken en uitproberen hebben we toch voor de Nuna gekozen. Dat had ik via internet en dit Forum ook niet kunnen bedenken. Dus ik zou zeggen ga lekker shoppen, wij hebben ook pas bij het tweede bezoek aan de winkel besloten. Je kan zulke beslissingen toch pas nemen als je alles heb gevoeld, geklikt, geklapt en geduwd :)

4. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gingen ook met een bepaalde wagen in gedachten naar de winkel, maar kwamen ook bij een heel ander merk uit. Toch persoonlijk. Alle eisen die jullie aan een wagen stellen, maar ook het proefrijden in de winkel. En het passen in de auto...

Gewoon laten adviseren, als je weet welke wagen je wilt kan je daarna op marktplaats kijken

5. Luckymartine

Luckymartine Actief lid

22 nov 2013
    347
    0
    16
    Wij hebben de Mutsy Evo met gratis maxicosi, voetenzak etc. In de winkel uitgeprobeerd en online bij gekocht en dat scheelt een hoop! Voor €550,- waren we klaar. Mijn man is ook lang en het stuur kun je verzetten.
    Succes :)

6. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben de bugaboo, past in mn kleine crosswagentje en is ook goed te verstellen. Mn man is lang en ik ben wat kleiner van stuk.
    Maar ik zou wel in de winkel gaan 'shoppen' en je daar goed laten informeren!

7. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hier de Mutsy Evo besteld.
    Die voldoet alvast aan je eisen.

Wij hebben een heel totaalpakket voor 820€, dat houdt in:
    - reiswieg
    - zitje
    - voetenzak
    - adapters maxi cosi of ander autostoeltje
    - autostoeltje (maxi cosi) van Mutsy zelf
    - verzorgingstas
    Met de prijs kan je dus spelen naargelang wat je zelf nodig hebt...

8. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Wij hebben de Bugaboo cameleon 3. Die kun je ook heel compact inklappen en is verstelbaar. Nieuw is hij wel duurder dan wat je eraan wil uitgeven, maar er staan er enorm veel op marktplaats..!!

9. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik zou naar de babypark gaan.
    Ik ben zelf bij de babydump gaan kijken maar zag later het aanbod bij babypark en dat is echt meeeega. Ook de minder gangbare merken maar wel erg mooi en goed.

Heb zelf via marktplaats een maxicosi mura 4 gekocht en die was echt nauwelijks gebruikt omdat die mensen ook nog een ouderwetse kinderwagen hadden. En heb er 150 voor betaald terwijl die in de winkel 899 is/was.

Hij is alleen niet heel klein dus wat dat betreft zal het voor jou misschien niet handig zijn maar hij stuurt wel heerlijk en is een van de weinige merken met een brede bak.

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Dol op onze mutsy evo.

Ga naar een winkel met je wensen en kijk welke bij je smaak past. Ook wel handig, wandel je vaak op buitenpaden en in bos dan zijn de wielen van de evo juist niet zo handig en kun je beter voor een wagen met luchtbanden gaan.

Wij wandelen vaak over geasfalteerde wegen en stoepen,dan is de evo perfect. Makkelijk compact inklappen, wielen klik je er zo af voor een kleiner pakket.

Ik was al geneigd naar de evo, maar heb in de winkel de vier 'mooiste' wagens uitgezocht en ze allemaal uitgeprobeerd, t inklappen, lopen, maxi cosi erop etc.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

W J hebben ook de bugaboo (cameleon en de donkey) en vind het super wagens. Zijn compact in de klappen en voldoet verder ook aan al je eisen. Nieuw zijn ze wat duurder. Maar voor 500 euro heb je op marktplaats een hele mooie met vaak ook veel extra's erbij!

12. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    We hebben nog een Quinny buzz staan ben er helemaal happy mee en zal voor de volgende uk ook weer gebruikt worden

13. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Ga eens naar een babywinkel en ga eens lopen met wat verschillende merken zeker als je man lang is, dan valt je pas op hoe laag sommige duwstangen komen. Ook het verschil in de kinderwagenbak vond ik enorm. Uiteindelijk zijn wij uitgekomen bij een Maxi Cosi Mura 4, maar die is niet zo klein...

Je kan als je eenmaal een merk en model gekozen hebt alsnog op internet kijken voor een 2e handse.

Mijn moeder had 2e hands een Quinny gekocht voor bij haar, alleen kan onze zoon nu met 3 maanden niet meer in de kinderwagenbak omdat die te klein is. Dus als je man groot is, let hier op!

Succes!

Deel Deze Pagina