Ik heb nog geen idee wat ik ga koken. Kan boerenkool met worst worden, maar ook luxe. Ligt eraan waar we zin aan hebben dan.
kerstavond zijn we hier thuis en doen we makkelijk een stokbroodje met wat lekkere kaasjes etc erop en eigen gemaakte eiersalade. 1ste kerstdag naar mijn schoonmams die is dan ook jarig. daar pakken we samen uit met een lekker buffet met: varkenshaas gevuld met brie en omwikkeld met rauweham/ontbijtspek stoofpeertjes beenham met satesaus of honingmosterdsaus aardappelpartjes gebakken met zeezout en rozemarijn carpaccio met meloenbolletjes en andere kleinere hapjes zoals gevulde eitjes etc. toetje moet ik nog verzinnen maar ik ga eens flink uitpakken, weet alleen nog niet wat haha. 2de kerstdag gourmetten bij mijn ouders altijd erg standaard en snel weer thuis, want 10 min na het eten ligt mijn vader al op de bank te pitten en wil ik lekker op de bank kruipen voor een kerstfilm
Eerste kerstdag zijn we er niet dus dan word het een verrassing.. 2e kerstdag gaan mn moeder en ik een indische rijsttafel maken.. Dus dan komt er rendang, ajam pedis, sambal goreng telor, sajoer lodeh, tempeh, sajoer boontjes, saté, roedjak vis, fricadel goreng, ajam besengek nasi en witte rijst. En als toetje zelf gemaakt speculaas ijs
Nog geen idee. We zijn aan het verhuizen rond Kerst dus het zal niet zoals andere jaren echt uitgebreid worden. Sinds mijn vader is overleden verzorg ik altijd het kerstdiner op Eerste Kerstdag. Meestal doe ik een aantal 'losse' dingen en mijn zusje het toetje. Zo heeft iedereen iets wat hij lekker vindt. Vorig jaar had ik uit mijn hoofd; zelfgemaakte tonijnsalade, zelfgemaakte zalmsalade, börek uit de oven met kaas, een luxe 'groene' salade, köfte, broodjes, kruidenboter etc. Dit jaar ligt het eraan hoe of wat. Wel grappig dat zoveel mensen nog Vienetta eten . Dat aten wij 20 jaar geleden, dacht dat dat echt helemaal 'uit' was. Ik vind het wel lekker overigens hoor, maar als toetje met Kerst heb ik liever iets luxe
1'ste kerstdag gaan we bij m'n ouders eten. We maken allemaal wat lekkers en nemen het dan mee, dus het blijft een verrassing. =) 2'de kerstdag ga ik samen met m'n vriend in ons huisje vieren en gaan we lekker gourmetten! We hebben er zin in.
Een dag komen mijn schoonouders eten, en de andere dag eten we bij mijn moeder Wat ik ga koken weet ik nog niet, grote kans dat het bij mijn moeder varkenshaas word, dus hier thuis maak ik denk ik een lekkere rollade.
Ik hoop zelf niet te hoeven koken dit jaar, aangezien we t elk jaar om en om doen, en m'n schoonzus dr al 3 keer tussen uit is gepiept met een kut reden. Eerst haar beurt, en daarna wij weer. Sowieso 1 dag steengrillen bij mijn ouders.
voor gerecht is gerollende gerookte zalm met philadelphia daarna vis soep met veel vis en kreeft hoof gerecht zalm spinazie en pasta met komkommer nagerecht chocolade mousse wit en bruine
Dit jaar besteden we het hopelijk uit aan de ouders Vorig jaar hebben we wel gekookt Voorgerecht: soep van appel, blauwe kaas, witte wijn en bleekselderij (klinkt vies, smaakt heerlijk) Hoofdgerecht: pompoensouffle met geitenkaas en kruiden, met daarbij geroosterde wintergroenten en een wijnsaus en krieltjes Nagerecht: weet ik niet meer, volgens mij een torta di mele, een rijkgevulde cake met gedroogd fruit en walnoten borrel: verschillende likeurtjes, thee, koffie, nougat en slagroom Het jaar daarvoor was een ramp. Ik wilde perse gevulde pasta maken en was de dag ervoor begonnen. Leuk receptje (vulling van citroen, parmezaan en ricotta en een vulling met kaas en tamme kastanjes), snel gemaakt, in een verhouddoos in de koelkast..... En toen was alles aan elkaar gaan kleven. De botersaus mislukte, mijn jurkje onder vetvlekken, mijn humeur kapot en mijn ouders geloofden nog steeds niet dat ik kan koken. Gelukkig was het toetje (Russische blini met zwarte bessensaus) wel gelukt, anders waren mensen met honger naar huis gegaan.
Wij gaan kerstavond naar m'n schoonouders. Geen idee nog wat we dan gaan eten, ik denk gourmetten. Eerste kerstdag gaan we brunchen bij mijn ouders. Dat hebben we vorig jaar ook gedaan en is goed bevallen. In ieder geval een uitgebreide visschotel van de visboer, met extra paling. Mjammie, nu al zin in, want vorig jaar mocht ik die niet. En verder lekkere broodjes, salades, american pancakes, noem maar op. Ik vind het leuk om te zien dat de viennetta nog zo in is. Wij aten dat vroeger ook iedere kerst en vind het er ook eigenlijk echt bij horen. Net als de vruchtjes uit blik. Kregen we alleen met kerst bij m'n oma.
Ik snap niet dat iedereen die Vienetta eet. Brrrr dan heb ik liever slagroomijs met warme chocolade eroverheen. 10x lekkerder dan die Vienetta dingen.
Wij zijn dit keer op 1e kerstdag bij mijn familie aan de beurt voor het voorgerecht, ik denk dat we lekkere tapashapjes gaan maken. Tenzij mijn zus (die as we speak (hoogstwaarschijnlijk) ligt te bevallen) geen zin heeft om het hoofdgerecht te maken. Dan ruilen we om. Tweede kerstdag nodigen we waarschijnlijk schoonouders bij ons uit. Mijn schoonmoeder heeft diabetes dus die mag niet alles hebben, is altijd weer een gedoe om iets op tafel te toveren waar ze niet van zegt "dit mag ik niet hebben" of "hier mag ik maar een heel klein beetje van". Ik denk iets van zalm of zo met wortels en aardappels uit de oven en een lekkere pudding oid. Misschien kan mijn oudste dochter dan mooi helpen
Kerstavond zijn we met z'n 3tjes. Dus dan wordt het kalkoenpoten met zelgemaakt appelmoes, stoofpeertjes en aardappelschijfjes. Eerste kerstdag gaan we voor het eerst bij mijn schoonvader eten dus ik ben benieuwd en laat me graag verrassen. Tweede kerstdag naar mijn ouders. Dus dat wordt garnalencocktail gourmet en als toetje tiramisu en panna cotta.
Tweede Kerstdag gaan we zoals ieder jaar gourmetten bij mijn ouders. De dag ervoor komen mijn schoonouders, schoonzus, zwager en hun twee kinderen bij ons eten. Ben nog aan het brainstormen, maar tot nu toe ziet het menu er zo uit Amuse: Zalm, appel, rode ui en gembersiroop, geserveerd op een amuselepel. Voorgerecht: Ik wil iets maken met behulp van een bakring/kookring, maar wat precies weet ik nog niet. Hoofdgerecht: Rollade met kruiden en knoflook, geserveerd met stoofpeertjes, erwtjes (vers) en sperziebonen met hazelnootboter, erbij verse pommes duchesse uit de oven. Bij het vlees maak ik cranberrysaus. Nagerecht: Honingijs met druivencompôte. Afsluiter: Koffie/thee en etagère met bonbons, koekjes en dessertmints. Uiteraard een likeurtje erbij voor de liefhebber.