Wat koken jullie met kerst?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sukke, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    1e kerstdag zijn we heerlijk saampjes, vriend wilde uit eten. Ik mag kiezen waar :D MacDonald!!! Nee geintje.. Denk Grieks.

2e kerstdag bij mijn ouders. Ik kook met mijn zussen en moeder. Mannen op de bank. Moet nog even bedenken wat.

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh, dat klinkt echt heerlijk! Maak je dat zelf? (ennuh... heb je een recept? :D)

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    we kijken met kerst wel waar we zin in hebben.. kan een boterham ei zijn.. pasta... of een tig gangen menu...
    altijd heerlijk als je met niemand rekening hoeft te houden van fam of zo

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

eerste kerstdag: bij mijn moeder dus menu onbekend behalve de traditionele gevulde kalkoen met cranberries

tweede kerstdag: lekker met z'n 4-en en ik denk een verzameling verschillende hapjes voor iedereen wat

derde kerstdag (opa's verjaardag): soep, vlees- en visschotels, hapjes etc.

Oudjaar: gourmetten (4 volwassen, 5 kinderen)

5. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Helemaal niets... hahah ik laat me deze kerst verwennen. Na een aantal jaar telkens voor 17 man gekookt te hebben ben ik er even klaar mee.
    Eerste kerstdag bij mijn ouders met opa en oma en 2e kerstdag bij mn zusje en zwager.

Geniet nu al van het idee

6. giraf

giraf Niet meer actief

Ik kook voor beide families met de kerst :)

Bij mijn eigen familie (18 volwassenen en 5 kinderen)
    -knoflooktoast met kwarteleitjes
    -pompoensoep
    -meloenspoon
    -wild, rollade, dorade, daarbij allerlei soorten sausjes, aardappelkroketjes, geroosterde aard met rozemarijn en knoflook, spercieboontjes, spruitjes, wortels en diverse salades.
    -champagne sabayon
    -koffie met bonbons

Bij schoonfamilie (8 volwassenen en 3 kinderen)
    -ham met meloen
    -tomaten- en groentensoep
    -biefstuk met diverse sausjes, aardappelkroketjes, groene salade en spercieboontjes
    -ijs met chocolade saus

Haha, nu ik het zo lees is er nogal een behoorlijk verschil in het soort diner ouders/souders, nu mogen jullie raden wie van de 2 er meer van culinaire 'uitprobeersels' houden :D

7. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Niet :D

Wij nodigen onszelf altijd uit bij ouders en schoonouders!! haha

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Jeetje wat een hoop! Klinkt wel lekker allemaal! Dat worden heel wat uurtjes in de keuken voor jou!

9. giraf

giraf Niet meer actief

Gaan inderdaad heel wat uurtjes werk inzitten, maar vind ik leuk om te doen :)
    Hahahah, sta je uren, eigenlijk zelfs dagen, in de keuken je eigen uit te sloven eten ze het in een paar uurtjes allemaal op :D

10. emje

emje Niet meer actief

1e kerstdag bij schoonfamilie weet niet wat we gaan eten.

2e kerstdag bij mijn ouders en dan gaan we steengrillen

28 december word me moeder 50 en we gaan dan uit eten

met oud en nieuw komt de schoonfamilie en mijn familie bij ons dus dan moet ik even verzinnen wat we gaan eten

word een drukke maand met eten dit jaar

11. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    1e kerstdag dit jaar voor het eerst alleen ons gezin thuis met zn 4en. Met dikke buik geen zin in drukte thuis. We gaan gourmetten! ook leuk voor de kids!

2e Kerstdag eten we bij familie.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

en blijf jij met de zooi en afwas zitten :D. Ik vind koken hartstikke leuk, maar echt zo'n domper als je daarna de keuken weer ziet...

13. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Gourmetten doen wij nooit, nou ja 2 x per jaar dus met kerst njam njam...dan halen we ook wat luxer vlees zoals biefstukje...:D

14. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wij gaan gewoon overal eten :p

15. giraf

giraf Niet meer actief

Nee hoor, want ik kook op lokatie ;), ik kook bij mijn ouders en souders in hun huis, dus de afwas en rotzooi kan ik lekker laten staan :D:D:D

16. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Eten bij familie, gourmeten en tweede kerstdag moet ik nog wat bedenken... ;)

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    daar ben ik nog echt niet mee bezig. weet niet eens wanneer ik waar ga eten, met wie en mag staan wat :). laat eerst even de sint overwaaien :)

18. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik ben hoogzwanger met kerst en we doen al jaren uitgebreid koken met hele zalmen, kalkoenen en wat al niet meer voor culinair hoogstaand gebeuren... Erg leuk om te doen, maar ik denk dat ik nu zelf lekker eens ga genieten van wat anderen kokkerellen. Daarnaast zijn we er altijd best wel veel centjes aan kwijt :D ( met liefde uitgegeven hoor! ) en zo net voor de roerige maanden met kleine kunnen we die vast goed gebruiken of sparen ;).

Op kerstavond zijn we bij mijn ouders en mijn moeder maakt altijd lekkere dingetjes, zoals eendenborst of zelfgemaakte pate. Dan meestal een mooi hoofdgerecht met aardappel gratin, pastinaak etc. Smullen! Ik kan nu al niet wachten! :D

Eerste of tweede kerstdag bij mijn schoonouders en misschien nog een dag bij mijn zus of schoonzus. In ieder geval ook niet te ver meer van huis... Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de kleine er eind december wil zijn ;).

19. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn tweede dochter word verwacht 22 december.
    Dus of ze is net geboren of moet nog komen.
    Ben absoluut niet met kerst eten bezig dus dit jaar en dat gaat denk ik ookniet veranderen.
    Waarschijnlijk word het gewoon lekker simpel, gemarineerd kipje uit de oven met iets erbij en als het lukt gourmetten.

20. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Eerste kerstdag (bij familie)

Voorgerecht:
    -carpaccio met rucola, pijnboompitten en honingmosterd dressing
    -tomaten/feta salade

Hoofdgerecht:
    -Varkenshaas met pruimen en mosterd/roomsaus (zo lekker!)
    -Aardappelbolletjes/kroketjes
    -Grof gesneden groenten uit de oven met olie en knoflook
    -Salade
    -Stokbrood en kruidenboter

Nagerecht:
    -Cheesecake met banaan en toffeesaus
    of
    -Appeltaart/cake met warme vanillesaus, ijs en slagroom
    of
    -Trifle van kokosmacronen, banaan, mascarpone en slagroom
    of
    alledrie:D (we zijn dol op toetjes)

Tweede kerstdag (bij schoonfamilie)

Brunchen! Dus rond een uur of 11 lekkere broodjes, salade, soepje, scones etc.
    Dan eten we 's avonds gewoon thuis met zijn vierjes en ik verwacht dat we dan de restjes van 1e kerstdag opeten. Zo niet, zet ik de bakplaat op tafel en doen daar lekker stukjes vlees op. Beetje komkommer en stokbroodje met kruidenboter erbij, klaar.

Deel Deze Pagina