eerst uitbuiken van 1e kerstdag wij gaan voor italiaanse hapjes denk ik. bijv. mini pizza's, italiaans gekruid brood met dip en zelfgemaakte tiramisu. Maar ben nog zoekende, dus lees gezellig ff mee
Ik ben met kerstavond en beiden kerstdagen de sjaak met koken Kerstavond zijn we met zijn 3en, 1e kerstdag met zijn 5en en 2e kerstdag met zijn 4en dus gelukkig valt de hoeveelheid mensen mee. Maak verschillende dingen, groene asperges met ham, meloen met ham, gegratineerde champignons, bladerdeegtaartjes met geitenkaas honing en walnoten. En meer van die standaard kerst hapjes. En uiteraard koekjes bakken, toetjes, zelfgemaakte bonbons.. Word weer een tijdsintensief en duur geintje, maar wel gezellig!
Jemig, dat jullie daar al over nadenken Moet er niet aan denken om beide kerstdagen in de keuken te staan trouwens 1e kerstdag zijn we bij mijn ouders met mijn zussen en zwagers. Dan wordt het gourmetten. Gebeurd elk jaar en hoewel het geen culinair hoogstandje is, is het wel enorm gezellig en word er flink wat afgelachen. Tweede kerstdag zullen het wel wat kleine hapjes worden. Wat stokbrood, wat lekkers op tafel 's middags en 's avonds gewoon simpel. In het ergste geval sta ik die dag te werken, dus dan staat er een prakkie voor mn man en kinderen in de koelkast voor ze.
Eerste kerstdag waarschijnlijk gewoon soep, want ik denk dat ik alleen ben die dag. Tweede kerstdag nog geen enkel idee. Bekijk het meestal op of rond de dag. Komt vast wel weer goed.
1ste kerstdag ws. soort van tapas dingen maken. 2de kerstdag, geen idee, moet werken, dus eet met de bewoners mee ( kan wel meebeslissen
Niets... Kerstavond bij mijn ouders en kerstdag met de hele familie aan mijn vaders kant. Maar ik denk dat het vrij simpel zal zijn. Sorry!
Ha, wij doen simpel dit jaar! Wij zijn zelf de week voor kerst op vakantie, rijden naar huis kerstavond (driving home for christmaaaaaaaas). 1e kerstdag gaan we bij mijn vader eten (want wij hebben niks in huis) en 2e kerstdag (ook nog eens mijn verjaardag) gaan we lekker bij de Griek uit eten met de schoonfamilie! Zo, en dan komen we thuis, en hoeven we lekker niet af te wassen!
Wauw! Ik zou willen dat hij dat hier deed!!!! Hij heeft me 1x echt verrast. Toen zat hij na een operatie in de ziektewet. Kwam uit mijn werk en had echt heel lekker gekookt! Had in een kookboek opgezocht wat hij kon maken met de dingen die er in huis waren! Daarna nooit meer. Iig niet zo uitgebreid! Moet zeggen dat hij echt al geen eeuwen meer gekookt heeft.
ruilen? mijn man kan dus echt niet koken he. laatste keer dat hij gekookt heeft (ik was begonnen maar moest jus halen bij de winkel dus hij zou verder op t eten letten) heeft ie alle aardappels tot puree staan prikken omdat ik zei dat je ff in een aardappel moest prikken om te kijken of ie gaar was. meneer wilde élke aardappel checken... vlees is altijd rauw, hij heeft geen geduld dus gooit t vuur op zn hoogst zodat het sneller klaar is in zijn gedachte ja buitenkant idd, maar binnenin nog rauw. hebben afgelope weekend afgesproken dat hij elk vrije weekend gaat koken ipv ik. zaterdag is dat pan soep... ben benieuwd whaha. kan je niet veel aan verkloten maar hem kennende ben ik bang dat we patatje moeten halen