Wat komt er bij jullie met kerst op tafel?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenF, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Geen vlees!!!!! Ben vegetarisch :)

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij doen nooit zo moeilijk met kerst en vieren het lekker thuis met ons gezin... dus of we bestellen wat, of een pizaatje in de oven... in ieder geval lekker en makkelijk :p

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik heb nog geen idee

Kerstavond wordt denk ik gourmetten bij mijn moeder
    1e kerstdag voor onszelf, vast iets van biefstuk met.....
    2e kerstdag gourmetten bij schoonouders maar dat is nog afwachten

4. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik ben bang dat kerst voor ons dit jaar niet heel bijzonder zal zijn (ivm bevalling e.d.). Ik hoop dat ik wat fatsoenlijks op tafel kan zetten, maar anders word het waarschijnlijk heel simpel afhaalchinees ofzo.

Heb op dit moment natuurlijk ook nog geen idee of we tegen die tijd met zn 2e of met zn 3e zijn.

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Wij weten nog niet wat wij op welke dag gaan eten,maar hebben wel al wat ideeen.
    1 dag wil ik allemaal kleine hapjes maken.
    Zoals oa. gevulde eieren,bladerdeeg hapjes,turks brood,kruiden boter etc.
    1 dag willen we kreeft eten met nog wat erbij
    1 dag hele kip uit de oven met er wat naast.
    Wij eten dit jaar lekker thuis en lekker alleen met z'n drietjes.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Haha m'n vriend zou me gelijk verlaten voor jou!
    Ik heb echt een hekel aan koken.

7. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Mijn lieve mama gaat gevulde kalkoen maken! (gevuld met gehakt) en lekkere dingen erbij.. :D Ik heb er nu al zin in! Mjam!

8. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    1ste gaan we eten bij mijn ouders, waarschijnlijk Hachee
    2de komen mijn ouder+zus en mijn schoonfam. en dit zijn allemaal vreselijk moeilijke eters. dus we hebben besloten om de kaasfondue/chocofundue aan te zetten. Het past ook nog eens makkelijk bij de rapley methode voor de kinderen.

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Leuk om al die verschillen te zien.

Ik wil bij de familie iig een grote beef wellington maken met rode wijnsaus.
    Maar niet iedereen eet rundvlees dus dacht nog aan gevulde kwarteltjes of een hele kip of zoiets en ook daar een passende saus bij.
    Daar ben ik dus niet uit.
    Dan is er 1 vegetarische dat vind ik het moeilijkste.

Morgen ga ik het menu eens echt maken, heb veel ideeen maar moet er even een geheel van maken, samen met de voorgerechten en dessert.

10. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Meestal ziet het menu er als volgt uit:
    - Jacobsschelp
    - Soep (Asperge, pompoen, e.d.)
    - Sorbet
    - Wild (Kalkoen, zwijn, hert) met verfijnde groentjes, aardappelgratin of kroketten
    - Dessert (Panna cotta)

11. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Bij mijn ouders gourmetten we altijd heel uitgebreid:

* spekreepjes
    * geraspte kaas
    * paprika
    * paddestoelen
    * champignons
    * uien
    * tauget
    * gepaneerde kaasstukjes
    * knakworstjes
    * rundvlees en aardappelsalade
    * druiven
    * meloen
    * ananas
    * stokbrood
    * kruidenboter
    * champignonsaus
    * satesaus
    * allerlei soorten vleesjes

Dus echt een hele tafel vol:D.
    Ik vind het altijd zo gezellig staan.
    Bij mijn schoonouders is het altijd, stukken vlees op tafel, sausjes en een stokbroodje.
    Ik vind dit altijd veel leuker.

Eerste kerstdag is het bij ons en dan gaan wij het eten verzorgen.
    Ik heb nog geen idee wat we gaan maken, dus ik lees even mee;).

12. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Kerstavond word het bakplaat met zijn tweetjes. Jongens optijd op bed, wij bij kaarslicht lang aan tafel. Ijs met warme brounies en een sterke drank als toetje
    1e kerstdag: uitgebreid brunchen bij schoonouders.
    Thuis savonds lekker varkensrollade, aardapeltoefjes, boontjes in spek en een heerlijke saus (Ik denk campionnen saus)
    2e bij mijn ouders. Ik zal een gang moeten maken en ga voor soep. Afhelpen jaar toetje gedaan dus nu moet ik wat anders.
    Maar als ik het hoofdgerecht krijg wel ik een keer kalkoen proberen. Lijkt me zo leuk om te doen maar of het ook lekker smaakt :)

13. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Haha dat hebben wij ook een paar keer gedaan :D

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Leuk om allemaal te lezen, hier nog een kook/bak freak :D

Wij vieren geen kerst, maar mijn moeder, zusje en haar vriend komen wel eten de 25ste bij ons. Nog geen idee wat we dan gaan eten, in ieder geval niet gourmetten :cool: . Omdat wij allemaal nogal verschillende eters zijn, zet ik denk ik gewoon wat lekkere kleine gerechtjes op tafel. Mijn zusje zal voor het toetje zorgen. Ik ga sowieso wat nieuwe dingen uitproberen zodat ik die ook weer op mijn blog kan zetten :D . Zoals ik al zei nog geen idee wat maar ik heb nog ongeveer 100 links naar recepten in mijn favorieten staan die ik wil uitproberen dus keuze genoeg.

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    We vieren kerst bij mijn moeder, en we maken allemaal een gerecht. Het enige wat meestal vaststaat is het hoofdgerecht, omdat mijn moeder dat maakt. Daar zit in ieder geval hazepeper bij (vers door moeders zelf gemaakt; ze woont in Duitsland, dus de haas komt rechtstreeks van de jager) en meestal iets van wild. Maar dat laatste is altijd een verrassing.

Ik maak taart (vanwege mijn uit de hand gelopen hobby), en ik ben al aan het oriënteren wat ik ga maken (ik moet Sint ook nog van taartjes voorzien) en verder zijn de gangen een verrassing totdat ze gemaakt worden.

Ik vind Kerst echt de ultieme mogelijkheid om uitgebreid uit te pakken qua diner. Even wat anders dan het doordeweekse groente-aardappels-vlees verhaal.

16. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Bij mijn moeder eten we goulash en de mensen die het niet lustte schnitzel, en tweede kerstdag met z'n tweeën gaan we lekker ergens uiteten!

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik ook! Niks geen ordinair gebunker zoals het vroeger bij ons ging (na 6 uur gourmetten kon je niet eens meer knipperen met je ogen zo vol als je zat en dan moest er nog Vienetta ijstaart gegeten worden, wasten de vrouwen alles af en gingen de mannen een rondje lopen :D), maar wel specialer dan anders, anders dan anders en lekker uitpakken!

Wij eten dit jaar beide dagen thuis met z'n drieën. Tweede kerstdag gaan we nog wel brunchen, ik gok dat we daar zo vol van zitten dat het de rest van die dag wat hapjes enzo worden.
    De eerste kerstdag zit ik te denken aan een tapasachtig menu, niet het gebruikelijke, maar wel dochterproof. Wat precies weet ik nog niet, ik zou er eigenlijk ook eens vast een beetje mee bezig moeten gaan, nog leuk ook!

18. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik denk dit jaar zelfgemaakte kaasfondue met brood, tomaatjes etc en verder kleine hapjes zoals fettaloempia'tjes en kaasgehakt (is vega) balletjes. Een lekker rommeltje dus :p

19. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Eerste kerstdag

Garnalencocktail voor ons en verschillende soorten Spaanse ham voor mijn man. Daarbij serveren we toast met boter.
    Bouillon.
    Spoom
    Hertenbiefstuk met een saus van rode port. Geserveerd met diverse groenten zoals stoofperen, bloemkool, boontjes en pommes duchesse
    Trifle

Tweede kerstdag

Bestellen mijn ouders een vissalade.
    Mijn man heeft late dienst dus lekker makkelijk.

20. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Hier wordt het:

- Soep
    - Paardenvlees