Wat komt er bij jullie met kerst op tafel?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenF, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Eerste kerstdag luxe ontbijten/brunchen.
    S'avonds normaal eten..iets van gebakken aard met lekker stukje vlees..iets luxer toetje.

tweede kerstdag, normaal ontbijten.
    met schoonouders tussen 10 en 11 koffie met gebak.
    12 u zijn we bij kerstvoorstelling.
    S'avonds gourmetten.

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje is jarig 2e kerstdag dus dan hebben we het huis vol met familie en vrienden en veel kinderen. Er komt dan een uitgebreid tapas buffet wat ik laat bezorgen.

1e kerstdag zijn we met z'n 4-en en dan ga ik lekker koken, wat weet ik nog niet maar in ieder geval met voorgerecht, hoofdgerecht en toetje. Ik ben gek op wild en vis dus waarschijnlijk wordt het een combi van die beiden.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier eerste kertdag of kerstavond , moeten we nog afspreken. Bij mijn ouders lekker allerlei broodjes en beleg op de salontafel en smeren maar. Heerlijk, dat was vroeguh echt een feestmaal en vaak ons kerstmaal ook dus.;)

tweede kerstdag gaat mijn man koken bij zijn ouders voor ons allemaal.
    tussen de 8-11 gasten. Hoe of wat weet hij nog niet.. het is en blijft een man he.. hihi waarschijnlijk bedenkt hij de week ervoor wat het word.
    Kans is groot dat ik een aantal dessertjes maak (bak hobby:D ) en dat worden dan een bruin chocotaartje, witte choco mouse en een fruitachtig iets. :)

Maar dat ligt er dus aan wat mijn man bedenkt, anders word het misschien iets heel anders.. haha .. nuttig deze post zo.

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Toch wel nuttig hoor, ik kan bijvoorbeeld niet pas een week van te voren bedenken wat we gaan eten.
    Als ik iets nieuws wil maken met de kerst, ga ik altijd proefkoken haha ;)

Leuk om te zien dat er zat mensen zijn die het anders aanpakken...

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Eerste kerstdag gaan we lekker bij ons uitgebreid gourmetten met schoonfamilie en tweede kerstdag gaan we eten bij schoonpa.

6. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Flappie:D;).

7. soeza

soeza Niet meer actief

ik kook voor de hele familie (17 volwassenen en 6 kinderen)

spaanse ham met gekarameliseerde geitenkaasjes
    pompoensoep
    spoom van bacardi ananas (of zonder alcohol dan zonder de bacardi)
    Hertenbiefstuk met vlierbessensaus
    Beef Wellington
    Visfilet met vruchtensaus
    verschillende groenten (spercieboontjes in spek, wortels, spruitjes en een groene salade)
    Verschillende aardappelgarnituur (aard. kroketjes, aard uit de oven met rozenmarijn, aard gratin)
    Grand dessert (nog geen idee wat, waarschijnlijk een chocolade trio, dus choc mousse, choc ijs en stukje choc taart)
    Koffie met een likeurtje en bonbons

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    1e kerstdag waarschijnlijk gourmetten of gewoon goed stuk vlees&aardappel gratin & groenten
    2e kerstdag uit eten

9. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.907
    2.067
    113
    Een keer gourmetten en de andere dag rundvlees aardappels en stoofpeertjes. Gewoon dingen die we lekker vinden zonder al te veel poespas. Misschien ook nog een lekker stokbroodje voor 's middags. En natuurlijk vienetta ijs.

10. senta

senta Niet meer actief

kerstavond is gourmetten met het gezin.
    1e kerstdag is bij mijn moeder zij wilde eerst koken maar we hebben nu besloten dat we allemaal wat maken, dan is er makkelijker rekening te houden met wat men wel of niet wil en of kan, mag eten.

Ik maak vooraf, Ham meloen spiesjes
    hoofdgerecht scholfilet rolletjes
    nagerecht tiramisu mini's

Ik geloof dat er verder nog dingen op het menu staan als rosbief, varkenshaas in bladerdeeg, kip salade, beenham en tarte tatin. Erg leuk en lekker allemaal en zo kan iedereen bepalen wat die wil eten.

2e kerstadg bij mijn schoonzus ook dan moeten we wat maken dit moeten wij nog afspreken.

11. Eerste kerstdag gourmetten. Tweede kerstdag weet ik nog niet

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Eerste kerstdag bij schoonfamilie ( als er dan geen ruzie is *zucht* ) en 2e kerstdag uit eten.

13. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn met 8 volwassen en een kleine man van 8 maanden. Mijn man en ik maken het hoofdgerecht. Mijn schoonmoeder het. Voorgerecht en mijn schoonzus het nagerecht. Omdat we ons moeten splitsen hebben we drie dagen kerst...

Omdat we met acht man zijn is het altijd moeilijk om iets te maken wat iedereen lekker vind en hebben daarom besloten om verschillende dingen te maken:

Kip in blauwe schimmelkaassaus met pasta
    Mediterrane vissersstoofpot
    Gevulde varkenshaas
    Aardappelkroketten
    En misschien iets van sperzieboontjes of zo ernaast

Eerste kerstdag doen we gourmetten en tweede kerstdag weet ik nog.

14. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Kerstavond gaan we naar de chinees met mijn familie.
    Eerste kerstdag komen er vrienden eten en houden we het simpel,
    kalkoen uit de oven,kip met kerriesaus en aardappelbolletjes,stoofpeertjes,gemengde groenten en ijstaart na.
    Tweede kerstdag bij mijn schoonfamilie en dat is nog een verrassing.
    Zal wel rollade worden mijn schoonmoeder kennende.

15. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Waarschijnlijk komen eerste kerstdag mijn ouders en schoonouders eten.

Weet het nog niet zeker, maar het zal als voorgerecht een soep van groente zijn, misschien een courgette soep of iets dergelijks. Hoofdgerecht zat ik te denken aan biologische hele kip uit de oven met zoete aardappel, boontjes, tomatensalade, stoofpeertjes en misschien nog frietjes of aardappelkroketten er bij. Nagerecht weet ik nog niet. Misschien gewoon lekker makkelijk en haal ik een bak luxe ijs..

Tweede kerstdag zal denk ik samen thuis zijn en zullen we wel restjes eten met nog wat tapashapjes en stokbrood ofzo er bij. In ieder geval iets simpels :)

16. tuc

tuc Niet meer actief

1e kerstdag eerst brunch bij schoonfamilie dan smiddags met mijn familie en gourmetten.

2e kerstdag dit jaar dus helemaal niks, willen wel iets leuks met zn viertjes doen, nog even bedenken wat.

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Kerst avond komt mn beste vriendin + vriend en gaan we lekker gourmetten..
    1e kerst bij mijn ouders & word uitgebreid eten.. (amuse vooraf, soepje,.paar verschillende hoofdgerechten, zelf gemaakt taart.. zusje is chefkok)
    En 2e kerst na schoonfamilie..

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    kerstavond een gangen diner bij ijn ouders. en nog ene dag gourmetten. verder weet ik het nog niet. ligt eraan of ml moet werken of niet. want kids eten haast niks en daar ga ik dus niet uitgebreid voor in de keuken staan.

19. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    wij gaan op kerstavond bij mijn ouders eten omdat mijn moeder dan ook jarig is...
    op 1e kerstdag lekker thuis en denk dat ik dan lekker lasagna klaar maak... niet te gek maar wel heel lekker..
    en 2e kerstdag gaan we naar mijn schoonzusje en wat we dan eten weet ik nog niet. zal wel iets van gourmet en fondue zijn (aangezien ze geen goed werkend fornuis heeft om voor zoveel mensen te koken/opwarmen)

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier zijn we er eindelijk ook uit!

Dag 1:

Tartaar van tonijn en rivierkreeftjes