Ik heb vorig jaar met kerst uitgebreid een recept van jamie gekookt met gebakken vis, een stamppot en nog wat (weet 't even niet meer precies). Maar dit jaar (zwanger en een dreumes erbij) vind ik het wel gescheten, we gaan lekker gourmetten. Ik hou echt wel heel erg van koken, maar ik weet dat ik me ga overwerken als ik weer een heel diner op tafel 'moet' zetten. Ik weet wel dat ik hulp heb van mn man maar ik ga me dan toch druk maken. Dus lekker makkelijk, veel voorbereiden dat wel, maar gewoon relaxed gourmetten dan. Ik vind het heerlijk! Met vrienden trouwens die ook kids hebben En 2e kerstdag gaan we naar mn ouders. Ideaal.
1e kerstdag moet ik werken en ga ik gourmetten met de clienten. 2e kerstdag ook gourmetten in eigen huis. Wij eten bewust geen wild op dit sooet dagen. Normaal ook letterlijk nooit dus nu ook niet.
Nut roast, lijkt op een soort gehaktbrood maar dan vega Dat staat zowiezo vast, verder nog niet gepland. Ben dol op stoofperen en heb ook zin om iets van een trifle te maken.
Ik ga voor kerstavond en eerste kerstdag een huzaren salade maken met hapjes,gevulde eieren etc. En tweede kerstdag bij mijn moeder gourmetten. Heerlijk!
2e Kerstdag eten we bij Fam de 1e gaan wij misschien naar de Efteling en als we wel thuis eten wil ik tapas gaan maken zijn we allemaal gek op .
Eerste kerstdag hebben we een buffet met friet, snacks, pizza, pannenkoeken en van de grill een biefstukje. Ideaal met kindjes, en nog beter mijn moeder heeft geen stress van het koken, maakt het hopelijk een stuk gezelliger Tweede kerstdag laat ik me verrassen door schoonmoeder.
Traditie is Hazenpeper!! Ieder jaar proberen we er wel iets nieuws bij aan groenten en aardappeltjes. Lekker allemaal uitprobeerseltjes. Meestal veel te veel en krijgen we alles lang niet op.
Eerste kerstdag gaan we met mijn familie eten bij de Joegoslaaf (hoe schrijf je dat? ) Tweede kerstdag nog geen idee..
Eerste Kerstdag gaan we eten bij mijn schoonouders (geen idee wat, maar het is vast lekker! Schoonmoeder kan goed koken). Tweede Kerstdag gaan we uit eten met mijn ouders en zusjes + aanhang bij Van der Valk.
Eerste kerstdag gourmetten en tweede kerstdag kerstham (nu al zin in) met stoofperen, sperciebonen met spekjes, aardappel,-tamme kastanje puree. Toetje denk ik beide dagen kerstengeltjes vd ah of 1 dag appelcrumble.
Tweede kerstdag dus brunchen. Voor de eerste hebben we een hapjesschaal besteld, ik heb geen zin om te koken Waarschijnlijk snaai ik nog wel even wat rond bij de AH voor iets erbij... van die makkelijke kant en klaar gerechten.
Hier uiteindelijk een iets andere keuze gemaakt dan voorheen gemeld. 1e kerstdag Eerst hebben we een brunch bij mijn schoonouders die savonds ook weer bij ons komen eten. Savonds eten we Een vegetarische amuse door mijn vader gemaakt. Voorgerecht maakt mijn schoonmoeder en weet nog niet wat dat gaat worden. Iets met vis geloof ik. Hoofdgerecht maken wij en dat is biologische hele kip uit de oven met een marinade van sojasaus, cayennepeper, honing en knoflook. Bijgerechten zijn zelfgemaakte maiskoekjes, zelfgemaakte rösti en zelfgemaakte tomaten chutney. Nagerecht ook nog geen idee want dat maakt mijn vader ook... 2e kerstdag Uitgebreid ontbijten en savonds maken we kleine tapashapjes die we lekker met z'n drieën op de bank voor de tv gaan oppeuzelen
Wij vieren geen kerst maar mijn moeder, zusje en haar vriend komen wel eten op eerste kerstdag. Ik zet allemaal losje hapjes op tafel zodat iedereen kan pakken wat ie lekker vind. Gül böregi met Turkse witte kaas en met kruidenkaas Stuk gerookte zalm (Lidl) geserveerd met dille en citroen Verse zachte broodjes met zelfgemaakte kruidenboter, peynir ezmesi en haydari Turkse aardappelsalade met ei en ik verzin er nog wel iets bij. Mijn zusje zorgt voor het toetje.
1e kerstdag komen mn ouders, broer en misschien mn opa. dit jaar houd ik het simpel omdat mn man en ik nog niet opgeknapt zijn en ik er nog geen zin in kan krijgen. voorgerecht wordt soep (denk rode en groene paprika soep) hoofdgerecht wordt rollade en roergebakken spinazie (moet nog een groente en iets van aardappelen) Dessert heb ik al in huis dat wordt tiramisu. Verder wil ik voor de middag bij de koffie nog een tulband maken.