wat komt er bij jullie op de paastafel?

Discussie in 'De lounge' gestart door bloemetje1, 10 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Als wij met zijn tweeën waren geweest ook niet, maar met kinderen vind ik het toch weer anders.
    Ze vieren het op school ook.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Matzes! En we vieren het bij mijn schoonouders, die hebben meestal allerlei paas-hapjes en gekleurde eieren.

3. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Verse broodjes zoet en hartig, croissantjes, lekkere kaas en vleeswaren en ander beleg, vers sap, fruitsalade..eitjes(helaas geen zachtgekookte) of gevulde eieren.. paasstol.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn man moet werken, dus ik denk dat ik een paar broodjes afbak voor mezelf en de kinderen. Verder staat er al weken een inmiddels dode paastak op tafel met geverfde eitjes er in, om het gezellig te maken:p

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij schuiven bij jullie aan oke?

Hoelaat?? :D

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Net zoals met kerst gaan we brunchen bij mijn moeder met het hele gezin plus kinderen uiteraard.
    Luxe broodjes, croissants, luxe beleg zoals zalm en rosbief, roerei met spek, waarschijnlijk ook iets van worstjes en misschien ook wel weer beenham, fruit, suikerbrood, paasbrood.. allerlei sappen. Te veel om op te noemen😁

Kost altijd een hoop, maar de herinneringen zijn onbetaalbaar.

7. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    En nu heb ik honger.....

8. shoshana

shoshana Niet meer actief

Wij ook lekker broodjes op tafel en beleg. Maar dat hebben we eigenlijk wel vaker als we met ze alle tegelijk thuis zijn. Alleen geen ei hier. Zoontje heeft allergie..

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Helemaal welkom! 😄 11:00 uur?

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Op dit moment test ik een receptje voor een brioche, ben benieuwd hoe deze straks uit de oven komt!
    Verder vandaag de meeste boodschappen al in huis gehaald, vrijdag alleen nog even vleeswaren, sap en dergelijke halen. Ik heb onder andere gekocht:
    Paasstol
    Afbakbroodjes
    Kaas broodjes
    Saucijzenbroodjes
    Brie
    Geitenkaas
    Zalm
    Pannenkoekenmix (kleine pannenkoekjes bakken)
    Verschillende soorten zoet Beleg
    Eieren

Daar komt dus nog een brioche bij als het lukt, een hartige taart en een fruitsalade.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Gewoon lekker eten. Voor dl doen we allerlei ei-variaties (gevulde eitjes, beschilderde eitjes, eiersalade, etc) en broodjes maken in de vorm van paashaasjes etc.

12. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wij doen alleen wat lekkere dingen voor het ontbijt, geen bijzonderheden voor het avondeten en bij mijn schoonouders moeten we lunchen, alleen noemen we dat met pasen ineens brunchen...

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.921
    5.179
    113
    Wij gaan uitgebreid brunchen. Broodjes, croissantjes, stol, matzes en crackers. Daarnaast eieren, jam, zalm, vleeswaren en ander beleg en als drinken verse jus, thee en champagne erbij. Tweede paasdag hebben we paasbrunch in van der Valk met familie.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Geen idee nog.
    Moet het paasweekend werken.
    1e paasdag gaan we met de bewoners chinees eten. (Restaurant afgehuurd) 2e paasdag gaan we uitgebreid ontbijten.
    Thuis misschien 1e paasdag uitgebreid ontbijten.
    En 2e paasdag neig ik naar iets gemakkelijks. :)

15. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

1e paasdag: gourmetten,
    2e paasdag: weet ik nog niet, misschien een kleine high tea.

16. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wat een leuk idee van die bakplaat!

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Wij gaan 1e paasdag uitgebreid ontbijten en savonds gourmetten of bbq en

18. maliro

maliro Niet meer actief

Qua eten doen We niks speciaals met pasen.
    Komende donderdag hebben de kinderen een paaslunch op hun scholen, bij de school van mn dochter ben ik erbij.
    Met pasen vertel ik wel het verhaal van de opstanding ik vind het om allerlei redenen belangrijk dat de kinderen leren dat pasen niks met paashazen en eieren te maken heeft (Naja nu wel, commercieel gezien iig. Maar oorspronkelijk niet)

19. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Hier ben ik eerste paasdag aan het werk vanaf 16.00 hr tot ???? en tweede paasdag heeft mijn man late dienst. Wij eten dus niet samen in de avond, beide paasdagen.
    Wij gaan eerste paasdag uitgebreid brunchen en tweede paasdag zullen we gewoon wat simpeler ontbijten/brunchen.

Hier alleen tweede paasdag chocolade eieren. Mijn dochter heeft straf en mag de hele week niet snoepen. De straf is tweede paasdag voorbij, dus dan krijgt ze haar paashaas en eieren ed.

20. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    oh wat lekker en gezellig allemaal!
    ik vind het juist gezellig die dagen kerst en pasen!!
    gezellig samen aan tafel op het gemak heerlijk!!

Deel Deze Pagina