Als wij met zijn tweeën waren geweest ook niet, maar met kinderen vind ik het toch weer anders. Ze vieren het op school ook.
Matzes! En we vieren het bij mijn schoonouders, die hebben meestal allerlei paas-hapjes en gekleurde eieren.
Verse broodjes zoet en hartig, croissantjes, lekkere kaas en vleeswaren en ander beleg, vers sap, fruitsalade..eitjes(helaas geen zachtgekookte) of gevulde eieren.. paasstol.
Mijn man moet werken, dus ik denk dat ik een paar broodjes afbak voor mezelf en de kinderen. Verder staat er al weken een inmiddels dode paastak op tafel met geverfde eitjes er in, om het gezellig te maken
Net zoals met kerst gaan we brunchen bij mijn moeder met het hele gezin plus kinderen uiteraard. Luxe broodjes, croissants, luxe beleg zoals zalm en rosbief, roerei met spek, waarschijnlijk ook iets van worstjes en misschien ook wel weer beenham, fruit, suikerbrood, paasbrood.. allerlei sappen. Te veel om op te noemen😁 Kost altijd een hoop, maar de herinneringen zijn onbetaalbaar.
Wij ook lekker broodjes op tafel en beleg. Maar dat hebben we eigenlijk wel vaker als we met ze alle tegelijk thuis zijn. Alleen geen ei hier. Zoontje heeft allergie..
Op dit moment test ik een receptje voor een brioche, ben benieuwd hoe deze straks uit de oven komt! Verder vandaag de meeste boodschappen al in huis gehaald, vrijdag alleen nog even vleeswaren, sap en dergelijke halen. Ik heb onder andere gekocht: Paasstol Afbakbroodjes Kaas broodjes Saucijzenbroodjes Brie Geitenkaas Zalm Pannenkoekenmix (kleine pannenkoekjes bakken) Verschillende soorten zoet Beleg Eieren Daar komt dus nog een brioche bij als het lukt, een hartige taart en een fruitsalade.
Gewoon lekker eten. Voor dl doen we allerlei ei-variaties (gevulde eitjes, beschilderde eitjes, eiersalade, etc) en broodjes maken in de vorm van paashaasjes etc.
Wij doen alleen wat lekkere dingen voor het ontbijt, geen bijzonderheden voor het avondeten en bij mijn schoonouders moeten we lunchen, alleen noemen we dat met pasen ineens brunchen...
Wij gaan uitgebreid brunchen. Broodjes, croissantjes, stol, matzes en crackers. Daarnaast eieren, jam, zalm, vleeswaren en ander beleg en als drinken verse jus, thee en champagne erbij. Tweede paasdag hebben we paasbrunch in van der Valk met familie.
Geen idee nog. Moet het paasweekend werken. 1e paasdag gaan we met de bewoners chinees eten. (Restaurant afgehuurd) 2e paasdag gaan we uitgebreid ontbijten. Thuis misschien 1e paasdag uitgebreid ontbijten. En 2e paasdag neig ik naar iets gemakkelijks.
Qua eten doen We niks speciaals met pasen. Komende donderdag hebben de kinderen een paaslunch op hun scholen, bij de school van mn dochter ben ik erbij. Met pasen vertel ik wel het verhaal van de opstanding ik vind het om allerlei redenen belangrijk dat de kinderen leren dat pasen niks met paashazen en eieren te maken heeft (Naja nu wel, commercieel gezien iig. Maar oorspronkelijk niet)
Hier ben ik eerste paasdag aan het werk vanaf 16.00 hr tot ???? en tweede paasdag heeft mijn man late dienst. Wij eten dus niet samen in de avond, beide paasdagen. Wij gaan eerste paasdag uitgebreid brunchen en tweede paasdag zullen we gewoon wat simpeler ontbijten/brunchen. Hier alleen tweede paasdag chocolade eieren. Mijn dochter heeft straf en mag de hele week niet snoepen. De straf is tweede paasdag voorbij, dus dan krijgt ze haar paashaas en eieren ed.
oh wat lekker en gezellig allemaal! ik vind het juist gezellig die dagen kerst en pasen!! gezellig samen aan tafel op het gemak heerlijk!!