Overstappen naar een goedkopere energieleverancier, wie heeft er ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne1985, 29 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Vandaag de eindafrekening van Oxxio op de mat. We moeten 745,- bij betalen :$:(! En dat terwijl we vorig jaar 150,- terug kregen. Ik heb gebeld met de klantenservice en om uitleg gevraagd. We hebben nl dit jaar echt niet anders geleefd als vorig jaar en ik wil dus graag uitleg. Helaas valt er met Oxxio niet te praten en ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Ik wil graag overstappen naar een andere (het liefst goedkopere) energieleverancier.

Welke energieleverancier hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen? En wat betalen jullie ongeveer per maand (en met welk soort huishouden is dat?)

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    #2 Kimmeding, 29 jul 2009
    Laatst bewerkt: 29 jul 2009
    Ik zou even het contract nalezen van oxxio want er kunnen haken en ogen aan zitten als je overstapt.
    Ik heb me ooit eens aangemeld bij een goedkopere versie en toen we gingen verhuizen heb ik het opgezegt.
    Kreeg een rekening van 300 euro die ik nog even kon betalen als boette omdat ik op wilde zeggen.
    Afijn ik stap dus niet snel meer over.

Oh ja duh...we zitten bij de nuon en betalen 120 euro in de maand.
    2 personen, Vaatwasser, droger, wasmachine in een eengezinswoning.
    Geen idee meer hoeveel maar we krijgen elk jaar eigenlijk terug

3. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    wij zitten bij de nuon, betalen 155,50 in de maand. wonen op een flat hebben vaatwasser, droger, wasmachine en boiler.
    Ohja gas zit er natuurlijk ook bij. zijn met z'n tweetjes met wat vee.

4. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wij betalen 120 euro p'maand. Nieuwbouwhuis 2 onder 1 kap.
    Droger, wasmachine, vaatwasser en pc staan geregeld aan.
    Zijn met 2 personen, maar vaak in het weekend wel een logeetje die op de logeerkamer ook tv en pc heeft en gebruikt.
    Ow ja en we zijn bij essent en vorig jaar (zelfde huis, dit is het 2e jaar dat we er wonen) kregen we 80 euro terug.

5. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    wij hebben ook een pc en laptop die dagelijks bijna de hele avond aan staan

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij zitten met Essent en zijn er erg tevreden mee. Betalen 139 euro per maand. Tussenwoning, boven enkel glas, niet goed geisoleerd, droger, enz.
    Kregen vorige week 1300 euro terug van de afgelopen 2 jaar.
    Geen idee hoe we dat gedaan hebben maar was wat verkeerd gegaan met de meterstanden en heb afgelopen winter erg zuinig gedaan met de verwarming.

7. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    wij zijn met 2 volwassenen en baby, we betalen 140,- aan essent maar dit jaar moeten we 60,- betalen en anders kregen we altijd een paar 100 terug. doordat onze kleine 10 maanden er is zijn we veeeeel meer thuis overdag en s avond daarom is gebruiken we veel meer, en dan al die extra wasjes zucht... maar ik kan wel op hun site in de gaten houden of het voorschot een beetje klopt. wel handig om af en toe ff te checken

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zou inderdaad even je contract er op nalezen. Vaak is het wel zo dat de nieuwe leverancier de boete vergoed, maar daarvoor moet je bij de nieuwe leverancier informeren.
    Als je net de jaarafrekening hebt ontvangen is het een mooi moment om over te stappen. Doe je het halverwege het jaar heb je kans op een hoge afrekening.
    Heb je de meterstanden op je jaarafrekening na gekeken? En heb je het verbruik met vorig jaar vergeleken?
    Je kan namelijk wel zeggen dat je niks anders hebt gedaan dan vorig jaar, maar geen enkel jaar is hetzelfde qua verbruik.
    Daarnaast moet je er rekening mee houden dat we in Januari een koudere periode hebben gehad in vergelijking met vorig jaar dus ook meer hebben verstookt.

Ik werk zelf bij een energieleverancier paar uur per week dus als je nog vragen hebt. Ask! ;)

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Heb je 0800-1401 gebeld? Of met het 0900 nummer? Bij het 0800 nr zitten namelijk wel fijne mensen (ik controleer veel klantenservices)
    Ik zit zelf bij Delta, en betaal 250 euro per maand, vrijstaand huis uit 1900, niet zo heel goed geisoleerd dus, en we hebben een mega boiler die we echt nog eens moeten gaan vervangen.

10. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik ben een jaar geleden overgestapt naar energie direct.
    WAT EEN K*T MAATSCHAPPY.
    moet de afrekening nog krijgen maar ik stap zsm weer over naar essent.

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

wij zitten hier bij eneco voor 148 pm .. we zijn met z'n drietjes, mijn mannetje ik en die kleine.. We hebben een vaatwasser die dagelijks een keer aan staat, de wasmachine, laptop, PC, 2 TV Die iedere dag aan staan.

Tevreden over dus laat lekker alles zoals het is ...

Word trouwens stront ziek van alle energie leveranciers die me bellen om me over te halen om naar hun te komen, dan zou ik wel 100 euro per jaar kunnen besparen pfff ... na 10 x gezegd te hebben dat ik dat niet wil snappen ze het nog niet ...

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @ chantal1984
    Moet je even naar www.infofilter.nl gaan word je ook niet meer gebeld echt ideaal!

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

@mamaliset: Thanx .. You are Great !!!

14. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Nou, ik wordt nog wel gebeld maar gelukkig wel veel minder als voorheen. Hier idd ook elke keer nee, maar dat snappen ze ook niet allemaal volgens mij. Zijn ook elke keer dezelfde die bellen. Als het goed is zijn ze per oktober verplicht om zich eraan te houden als je bij infofilter ingeschreven staat om niet te bellen, nu nog niet helaas.

15. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

We hebben nuon gehad en een rekening gehad van 1000 euro!
    Overgestapt naar greenchoise en krijgen dit jaar 100+ terug

Dus tja...Nuon sucks!

We hebben 1 pc die overdag aan staat
    en doe elke dag 2 wasjes van een kwartier
    Ohh en misschien een leuke iets er nog bij:
    We zijn 24 uur per dag samen thuis en dat zal dan 24 uur per dag worden met zijn 3en

We hebben een hoekwoning ook nog

16. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    pfff met oxio valt inderdaad niet te praten!
    Wij zitten nu bij de n.e.m (nederlandse energie maatschappij) En moesten een boel bij betalen. Ben er niet tevreden over kwa klantencervice, maar laat t voor nu even zo en kijk t jaar aan en anders ga ik terug naar essent,. Heb ik nooit problemen mee gehad en waren aan de tel. altijd beleefd en duidelijk!

17. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    wij hebben energie direct en dat is een perfecte
    ergens anders goedkoper dan krijg je zoveel % terug

18. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @anne1985 heb je al gekeken of je meterstanden kloppen? Of ze dit jaar of vorig jaar niet geschat zijn ??

19. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij zitten ook bij energiedirect, bevalt prima. In ieder geval goedkoper dan de Nuon.

Deel Deze Pagina