Zijn de korrels uit luiers giftig?

Discussie in 'De lounge' gestart door SeaShell, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

vanmorgen om 6.30 werd mijn zoontje huilend wakker, en bleef maar huilen

toen maar even bij me in bed gelegd en bleef maar huilen. Toen zijn we maar opgestaan en heb ik op mijn slaapkamer zijn slaapzak uitgedaan.

in een keer zag ik vanalles vallen op de grond, maar kon niet zien wat zonder lenzen. heb toen mijn bril die in mijn nachtkastje ligt snel opgedaan en zag toen een hele berg witte korrels liggen en wist gelijk al dat het de korrels uit de luier waren.

toen gauw mijn zoontje gepakt en verschoont terwijl hij de hele tijd ''auw'' auw'' roept, en zie dat zijn hele kontje en piemeltje rood is. heb het er na 15 minuten helemaal vanaf gekregen ondanks hevige tegenstrubbelingen van de pijn daaronder.

weet iemand of die korrels schadelijk zijn met huidcontact? het is nu dus zeg maar helemaal rood daaronder, net of hij bijv diarree heeft gehad en zijn kontje daarvan kapot is.

Dadelijk ook maar ff de kruidvatlijn bellen over de luiers ( waren kruidvatluiers) en anders ff de huisarts.

de luier zat nogineens vol met plas, ik snap echt niet hoe die korrels vrij kunnen komen, en hij lag in een slaapzak en heeft dus niet zelf zijn luier kapot kunnen maken

2. SeaShell

op een ander forum lees ik dit als reactie van pampers ( ook al zijn ze van kruidvat, zal wel gelijkwaardig materiaal zijn)

Ik heb het opgezocht op de site van pampers zelf!! dit is het antwoord:
    De gel-korreltjes die je ontdekte noemen wij het zogenaamde absorptiegelmateriaal wat goed verpakt in de luier zou moeten zitten. Dit materiaal zit in de luier om urine op te nemen en ziet er in droge toestand uit als suiker- of zoutkorrels. Maar als het nat wordt verandert het in een soort gel. Dit kun je ook voelen als de luier erg nat is, maar het materiaal zou niet naar buiten mogen komen. We kunnen je geruststellen dat het materiaal zorgvuldig getest is en in geen geval schadelijk is voor je baby. Je zult zien dat het gemakkelijk van je baby's huidje afgespoeld kan worden.

enigszins geruststellend, maar snap dan niet waarom het van onder zo rood is, en de korrels zouden sowieso niet naar buiten mogen komen. om 9.00 bel ik even met kruidvat

3. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Misschien heeft hij heel veel geplast en is het schraal geworden door broeien in de luier?

4. SeaShell

normaal plast hij echt superveel en is de luier 's morgens echt vol en heeft hij ook geen uitslag. nu werd hij echt vroeg wakker en riep ook telkens auw.. ook zat de luier nauwelijks vol.nu het er allemaal af is en ik het heb ingesmeerd is hij gelukkig weer vrolijk

5. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Wij gebruiken altijd pampers en omdat ik zulke goede verhalen hoorde over Kruidvat luiers heb ik die ook eens gekocht om te proberen. Resultaat was dat dochter rode billen had terwijk dat met pampers nooit is gebeurd. Misschien ligt het wel aan de luier? Gebruik je al lang Kruidvat?

6. SeaShell

we gebruiken ze nu denk ik een half jaartje. voorheen altijd pampers gehad maar daar lekte meneer standaard elke nacht in door, sinds we de kruidvat luiers hebben eigelijk niet meer

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hmm xou inderdaad wel bellen. vind dit wel erg kwalijk!

8. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben dit regelmatig gehad met de pamper luiers. Het is zo dat er maar een heel klein scheurtje hoeft te zitten in de luier (soms misschien van het goed om doen even te hard aan trekken) en het materiaal komt al naar buiten. door het vele plassen, wordt het zwaarder en scheurt de luier verder open, zodat alles er verpulvert uit komt.
    Het rode komt ws, doordat het constant in contact is met de urine en natuurlijk de korrels. Dus het is niet schadelijk in de zin dat het giftig is of iets dergelijks. Maar kan me idd goed voorstellen dat het wel wat irrtiterend werkt.

Wij gebruiken u een jaar Kruidvat luiers en nooit gehad. Het kan gewoon voorkoemn dat je een slechte luier in het pak hebt zitten of dat je er zelf per ongeluk net een heel klein scheurtje ingetrokken hebt.

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier heb ik het laatst gehad met ik geloof DA luiers. Is dacht: probeer eens een ander merk. Nou dank u, nooit meer dus.

Zodra die luier vol was (en dat lukt 's nachts erg goed) kwamen de korrels. Maar verder heeft hij er nooit uitslag van gehad.

10. SeaShell

heb even gebeld. super vriendelijk te woord gestaan en ze vond het erg vervelend dat dit kon gebeuren.

precies gevraagd waar het gescheurd was op welke plek enzo, en ook het serienummer van de luiers door moeten geven.

nu sturen ze een envelop en daarin moet ik 2 luiers doen om op te sturen, want het is waarschijnlijk een productiefout ( was ook toevallig de 1e luier uit het hele pak)

ook konden zijn billetjes geïrriteerd worden omdat de korrels die in contact komen met plas gel worden en daarvan de billetjes kunnen irriteren, maar het was niet schadelijk volgens hun

nu dus ff afwachten of ze iets vinden in de andere 2 luiers

11. Skye

Skye Niet meer actief

Zal wel niet giftig zijn, mijn hond leeft ook nog steeds:D

12. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    kan me niet voorstellen dat dat giftig zou zijn...

13. SeaShell

ze zijn idd niet giftig gelukkig, maar konden wel irriterend werken.zijn billetjes zijn dus helemaal rood, lijkt wel verbrand en geschaafd. nu maar elke keer supergoed insmeren en hopen dat het snel wegtrekt. hij heeft in ieder geval geen pijn meer gelukkig

14. SeaShell

had die het opgegeten ja? zal je ook wel geschrokken zijn of niet?

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hopen dat het snel beter gaat met zn billetjes :) Maizena erop doet ook wonderen.

Sterkte!

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    De pijn komt natuurlijk door het schuren van die korrels.
    Lijkt me niet dat dat giftig is, maar als ik korrels in mijn onderbroek heb, is het ook au daaronder zullen we maar zeggen. ;)

17. SeaShell

De korrels waren helemaal gelachtig geworden omdat ze in contact kwamen met urine, ik denk dat dat heeft geïrriteerd. Net m'n hele dyson zuiver moeten boenen, want had alle gel en korrels daarmee opgezogen en dat plakte nu in de stofzuigerbak en ging er bijna niet uit. Maar gelukkig heeft de kleine op rode plekken na gelukkig nergens last van en niks aan overgehouden :)

18. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Als je een reactie hebt over de luiers wil je dat dan even laten weten want ik ben wel benieuwd.Heb het ook weleens gehad.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#19 mimi83, 2 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2011
    hier ook wel eens gescheurd gehad en dan is het inderdaad de constante aanraking die irritatie geeft, bepanthen werkt hier het best. Sudo creme doet zeer op zulke schrale plekken (op alles wat open is trouwens).. Als het kan even in blote billen laten voor een half uurtje vandaag en in bad zonder wasgel .. helpt ook.

Hier duidelijk een mannetjes wat binnen no time rood is, luier iets te vol = rood..

20. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hier ook eens gebeurd en ook met rode billetjes tot gevolg. Is niet schadelijk hoor, gewoon irritatie.

Onze hond at (toen onze zoon nog luiers droeg) regelmatig een (volle) luier op. Hij zat er echt op te azen en haalde ze zelf uit de prullenmand haha. Dan had ik die korrels dus door het hele huis heen liggen..

Deel Deze Pagina