Hoi Hoi, Gisteren ben ik begonnen met Clomid. Graag klets ik met meiden die ook pas net begonnen zijn. Ik vind het enorm spannend en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Groeten Sonneke
Hi Sonneke, ik ben ook deze maand begonnen met Clomid. Heb van dag 4 tm dag 8 100mg geslikt. Heb me wel ingelezen, maar heb vrij weinig bijwerkingen gehad. De dagen dat ik Clomid slikte, werd ik alleen 's nachts wakker van de hitte. Las dat opvliegers vaak voorkomen bij Clomid en in mijn geval klopt het. De Clomid heeft bij mij zodanig gewerkt dat wij deze ronde niet mogen starten met IUI. Afgelopen maandag had ik mijn eerste follikelmeeting en bleken er 6 eiblaasjes te zitten! Veel te veel aangezien men streeft naar 1 tot max 3. Erg balen voor ons, want we hadden ons er behoorlijk op verheugd. Mijn dosis wordt nu aangepast naar 50mg, maar moet voorlopig nog ruim twee weken wachten op mijn menstruatie aangezien ik pas op CD13 zit.
Hoi Puravida, Bedankt voor je reactie. Dit is de allereerste ronde dat je met clomid begint? Dan heb je wel als begin dosis veel gekregen (100 mg). Dat is echt balen dat je nu zoveel eitjes hebt! Heb jij ook PCOS? en hoe lang zijn jullie bezig? Spannend IUI! Wel balen dat je nu nog zo lang moet wachten! groeten Sonneke
Hey! Ik ben helaas al een ervaringsdeskundige op het clomid gebied.. Maar mijn ervaring ermee is niet echt fijn: Heb enorm last van de bijwerkingen en vooral die opvliegers pffff. @t PuraVida Waarom zijn ze begonnen met 100mg en niet eerst met 50mg?? Dacht dat 50mg gebruikelijk was... Verder reageer ik goed op de 50mg maar helaas nog geen zwangerschap uit voortgekomen Ik hoop in ieder geval dat we allemaal zwanger mogen worden.. Groetjes Mariska
Hi Sonneke, Ik heb net m'n Provera kuur gehad en vandaag op dag 3 na de kuur ongi geworden. Aankomende vrijdag dus starten met 1e ronde Clomid! Ik ben zo benieuwd of het gaat werken!
Hoi Zazu, Bedankt voor je reactie, moet jij ook nog bloed laten prikken? En wanneer krijg jij je eerste inwendige echo om te kijken of de clomid aanslaat? Groeten Sonneke
Hoi Sonneke, Ik heb al drie rondjes Clomid van 50, 100 en 150mg achter de rug, maar sinds de laatste ronde voor het eerst effect gemerkt! Voel me dus alsof we nu pas mogen meedoen.. Vind je het ook zo spannend? Ik hoop dat het meteen aanslaat bij je, bij mij was dat helaas niet het geval. Nu met 150mg ook enorm veel last van opvliegers gehad en verder veel gerommel in mn buik. Ben nu ook aan de metfomine in de hoop dat mn cyclus toch wat korter wordt.
Ik heb al een ronde echo's gehad, zonder Clomid. Om te kijken wat mijn lichaam zelf doet....niets dus. Heel veel eiblaasjes die niet groeien en dun BMS. Heb idd ook bloed laten prikken. Uitslag schildklier was goed. Chlamydia nog onbekend. PCOS is nog niet uitgesloten. Als het geen PCOS is, dan hormoonstoornis waardoor eiblaasjes niet groeien. Mijn partner heeft zaadtest laten doen > 135 miljoen zaadjes. Schijnt prima te zijn gelukkig. Ik heb dag 10 eerste follikelmeting. Morgen weer even bellen voor een afspraak!
Hoi Shanny, Ja ik kan me er iets bij voorstellen dat je nu pas het idee hebt dat het begint. Dat idee heb ik nu ook dat het begint met de clomid. Had jij bij de 50 mg en 100 mg geen last van de opvliegers? Zou dat kunnen betekenen dat het dan z'n werk doet?? Ik hoop het maar... Ik vind het ook enorm spannend. Wanneer heb je weer een echo? Groeten Sonneke
Hi Shanny, Wat fijn! 2 follikels die gegroeid zijn! Heb je na de 18e geen echo meer gehad? Wat is dan nu het vervolg?
Opvliegers had ik ook met 100mg, terwijl er in de verste verte niets te bekennen was wat maar een klein beetje op een eitje leek. De 4de maart is mijn NOD, heb pas weer een echo als ik een nieuwe ronde Clomid heb gehad. Denk vanaf dag 10 of 12 dan weer. Vervolg is dus dat ik een heeeel klein beetje hoop dat de eitjes vorige week idd gesprongen zijn EN als het ff kan bevrucht. Maar die kans is zo klein dat ik gisteren ben begonnen met metformine en vanaf volgende week weer Clomid150. Maar jullie hebben dus wel meteen FM in de eerste ronde? Dat is wel fijn, had ik dus niet. Ik moest dus maar raden of het had aangeslagen of niet.. Na bloedtest achteraf werd het wel getest.
@Shanny Bleek uit de bloedtest wel dat je een eisprong hebt gehad? Spannend zeg! Waarom denk je dat het niet raak is? Ik begrijp niet zo goed waarom je volgende week alweer met Clomid 150mg moet beginnen? Of bedoel je na je NOD? Sorry dat ik zoveel vraag Ben er nog niet zo in thuis.
@Zazu Hahha... geen probleem hoor! Kan me voorstellen dat het nog een beetje zoeken is.. het is ook erg ingewikkeld allemaal! Ik moet inderdaad pas weer op de derde cyclusdag weer beginnen met Clomid. Maar omdat bloedtest vorige week vrijdag heeft uitgewezen dat ik een eisprong zou hebben binnen 12 uur, verwacht ik eind volgende week weer ongesteld te worden. En tja... inmiddels was het niet aanslaan van Clomid al tweemaal een grote teleurstelling. Durf dus niet echt te hopen op een wondertje nu 'al'.. Erg spannend allemaal! Zeker omdat we nu voor het eerst uberhaupt een kleine kans hebben! Nu dus ook voor het eerst in de wachtweken. Kan niet wachten tot volgende week.
@Shanny: Jeetje dat wachten zal echt wel erg lang duren ja! Ik hoop natuurlijk dat je niet door hoeft naar de volgende ronde en dat het raak zal zijn. En die metformine wat gaat die dan precies doen? Groeten Sonneke
@Sonneke OMG.. dat wachten is echt vervelendd! Ik hou mezelf maar gewoon voor dat het nooit in 1x raak zal zijn en probeer mn gedachten een beetje te verleggen (wat natuurlijk nooit lukt!) De metformine is een medicijn wat de insulinewaarde reguleert. Heb helemaal geen diabetes, maar het schijnt een gunstig effect te hebben op de behandeling met Clomid. Aangezien de vorige rond mijn eisprong pas op dag 29 kwam hopen we dat icm metfomine mn cyclus wat korter wordt. Heb jij naast opvliegers nog andere bijwerkingen?
@Shanny: Zou mooi zijn dat de metformine inderdaad een beetje meehelpt. Je kunt er denk ik het beste maar vanuit gaan inderdaad dat het niet meteen raak zal zijn. Dat heb ik voor mezelf ook zo iets als het dit jaar maar "raak" mag zijn ben ik al erg blij! Groeten Sonneke
Precies dat hebben wij ook! Ben ook allang blij als het in de loop van dit jaar een keer raak is. Maar het is toch moeilijk om niet elke maand toch te hopen op meer. En daarnaast maken andere 'horror-verhalen' me ook erg bang, voor je het weet ben je jaren later nog steeds kinderloos.
Pfff....wat spannend allemaal. Ik ga voor jullie duimen Mag ik vragen of jullie het ook aan familie, vrienden of collega's hebben verteld? Ik merk dat er veel onbegrip is in de omgeving wat dit allemaal met je doet (heb het maar tegen enkele verteld...juist daarom)
@shanny: Ik heb zelf wel het gevoel dat het een keer zal lukken. Dus ik ben nog niet zo met het ergste senario bezig... gelukkig! Je moet jezelf ook niet helemaal gek maken natuurlijk... Het komt vast goed met ons! @Zazu: sinds dat we vanaf januari dit jaar in de MMM zitten weten ouders en schoonouders het. Mijn zusje weet het en 2 goede vriendinnen weten het. Dit is voor ons nu voldoende...
@Zazu Ja erg spannend he! Wanneer mag jij voor de eerste echo? Kunnen wij ook meeduimen. Ik heb het ook maar aan een enkeling verteld. Ik weet niet echt of ik het onbegrip kan noemen, maar omdat diegene niet doormaakt wat jij voelt (zowel lichamelijk als psychisch) vind ik het toch lastig om erover te praten. Het is ook allemaal moeilijk uit te leggen aangezien het zo'n lastige gevoelskwestie is.