geen zaad in sperma.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sonja24, 17 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonja24

sonja24 Lid

28 mei 2006
    23
    0
    0
    werken in de zorg
    hoogeveen
    hallo! mijn vriend en ik zijn al meer dan een jaar bezig om kinderen te krijgen. bij mij is alles goed. bij mijn vriend waarschijnlijk niet. hij heeft 2 keer zijn sperma ingeleverd en elke 2 keer zat er niks in. nu hebben ze bloed geprikt en hij heeft een echo gehad. 31 augustus krijgt hij een inwendige echo. hij is vroeger geopereerd aan 1 bal die was ni goed ingedaald. dus we hebben nog ene lange te gaan waarschijnlijk. ik vind het allemaal heel spannend en ik hoop echt dat we wel kinderen kunnen krijgen. zijn er meer mensen met dit soorgelijke probleem? groetjes sonja

2. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    jeetje sonja, wat rot allemaal..
    heb hier geen ervaring mee, maar wil jullie veel sterkte wensen de 31e!
    liefs elfje

3. sonja24

sonja24 Lid

28 mei 2006
    23
    0
    0
    werken in de zorg
    hoogeveen
    dank je wel! wat zijn jouwn ervaringen? ik hoop echt dat het allemaal goed komt! groetjes sonja

4. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    dat hoop ik ook voor jullie!

ik zit sinds februari in het medische traject vanwege weinig tot geen eisprongen...... bij ons ligt het probleem dus bij mij helaas. bij mijn vriend was alles gelukkig in orde...

5. sonja24

sonja24 Lid

28 mei 2006
    23
    0
    0
    werken in de zorg
    hoogeveen
    ik wens jullie veel sterkte en hoop dat alles goed komt. maar er zijn medicijnen voor om een eisrong te krijgen toch? groetjes

6. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ja, gelukkig wel!
    ik slik clomid en spuit pregnyl.
    vervelende bijwerkingen helaas, maar alles voor het goede doel!
    liefs elfje

7. sonja24

sonja24 Lid

28 mei 2006
    23
    0
    0
    werken in de zorg
    hoogeveen
    wat voor bijwerkingen heb je dan? teminste als je dat wil vertellen. en hoelang zijn jullie al bezig om kinderen te krijgen? groetjes sonja

8. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
  9. tommie

tommie Lid

17 aug 2006
    10
    0
    0
    filiaalmanager
    zuid holland
    Ik heb niet hetzelfde.
    Maar sinds wij met kinderen bezig zijn komt mijn man niet meer klaar.
    Dan heb je ook een serieus probleem.
    Ik ben al 14 cyclussen :( verder, en ik krijg er nu flink de balen van.
    Maar ja.... je hebt geen keus he blijven klussen, een afspraak bij de ha, en veeeeel geduld.

Groetjes tommie

10. sonja24

sonja24 Lid

28 mei 2006
    23
    0
    0
    werken in de zorg
    hoogeveen
    dat is ni mooi voor jullie! veel sterkte en ik hoop dat alles goed komt! groetjes sonja

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi hoi,
    Wij zitten in de MMM door een gebrek aan veel en goede zwemmers.
    Hebben nu 3x IVF ICSI in eigen cyclus achter de rug en beginnen de volgende cyclus aan nr. 4
    Heel veel succes met het voortraject, is heel spannend allemaal!
    Als je vragen hebt, je mag alles vragen!
    Liefs Elmo

12. sonja24

sonja24 Lid

28 mei 2006
    23
    0
    0
    werken in de zorg
    hoogeveen
    dank je wel! het is zeker weten allemaal erg spannend. het is maar de vraag of mijn vriend uberhaubt zaad heeft dus. het is nog allemaal afwachten! moeten jullie ook betalen voor die behandelingen of zijn jullie 100% ervoor verzekerd? groetjes sonja

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij zijn 100% verzekerd.
    Moeten soms een eigen bijdrage betalen voor sommige med. dat is verschillend waar we het ophalen. Bij de ha nog niks hoeven betalen, laatste keer in het zh wel een beetje (echt paar euro)
    Ook voor de naalden moest ik een paar cent (tja, tis echt niet te geloven) bijbetalen (omdat ze niet op het recept stonden). Op de vraag hoe ik het anders in moest brengen had de muts geen antwoord...ze doet ook maar gewoon haar werk denk ik dan.
    Valt super mee dus! Tis allemaal al vervelend genoeg.
    Liefs Elmo

14. elisabeth22

30 apr 2006
    9
    0
    0
    kinderopvang leidster
    dokkum
    hallo iedereen

mijn man en ik proberen al vanaf aug vorig jaar zwanger te worden we zijn 9 aug naar de huisarts geweest omdat mijn man zijn zaadballen niet zijn ingedaald en hij heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een sperma onderzoek dit konden we op 14 aug inleveren
    een week later op 21 aug weer naar de huisarts voor de uitslag die was echt slecht er zaten helemaal geen zaadcellen in dus we werden doorgestuurd naar de uroloog hier konden we 24 aug heen en die zei dat de zaadballen te klein waren en dat we dus niet samen kinderen kunnen krijgen wat is dat een schok zeg het is een brok beton die je op je kop word gegooid

heeft iemand dit ook mee gemaakt en hebben jullie tips om het te verwerken

groetjes elisabeth

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Niet meegemaakt. Mijn vriend heeft slecht zaad, maar dus nog wel een aantal zaadcellen. Dit heeft al een behoorlijke impact op ons leven. Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof de grond onder je vandaan valt. Verschrikkelijk voor jullie. Hoe je dit moet verwerken, kan denk ik niemand je vertellen. Ik denk dat het belangrijk is dat jullie veel met elkaar praten over wat er in je omgaat. Heel veel sterkte!

16. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Sonja en Elisabeth, veel sterkte gewenst, bah wat een naar nieuws :)
    Knuffel voor jullie.

17. sonja24

sonja24 Lid

28 mei 2006
    23
    0
    0
    werken in de zorg
    hoogeveen
    zijn vandaag bij de uroloog geweest voor de uitslag. het zaad van mijn vriend zwemt niet. er is een grote kans dat er wel zaad in zijn bal zit. dan heb je dus de behandeling ixi. dan gaan ze zijn zaad oogsten en mijn eitjes.ik krijg dan hormonen. ze moeten natuurlijk eerst kijken of er wel zaad in zijn bal zit. is een goeie klap voor ons beiden dit allemaal. wie heeft hier ervaring mee? groetjes sonja

18. me46

me46 Lid

1 sep 2006
    6
    0
    0
    Hallo Sonja,

Mijn vriend en ik hebben afgelopen week het zelfde nieuws moeten verwerken. Geen zaad in sperma. Het is inderdaad net of de wereld onder je voeten vandaan gerukt wordt. Je bent al zo lang bezig met die kinderwens en in je achterhoofd denk je misschien wel dat er iets mis is, maar dat je dan het nieuws krijgt dat er helemaal geen zaad is gevonden is wel heel zwaar. Wij worden zo snel mogelijk doorgestuurd. Eerst volgende week nog een keer naar de huisarts met z'n tweetjes. Het wordt een spannende tijd.
    Als je dit nieuws krijgt, heb je het gevoel dat je de enige bent die dit meemaakt. Dan is zo'n forum toch erg prettig. Voel je je niet zo alleen.

Heel veel sterkte de komende tijd.
    Ook voor iedereen waarbij de kinderwens tot nu toe nog niet tot uiting is gekomen.

liefs,
    me46

19. sonja24

sonja24 Lid

28 mei 2006
    23
    0
    0
    werken in de zorg
    hoogeveen
    hai! wij gaan eerst weer na de gynaecoloog die legt alles goed uit. hoe dat dan allemaal in werking gaat. onze uroloog zei dat we er eerst maar goed over na moesten denken. maar we doen het wel hoor! darna worden we door gestuurd. maar ik kijk daar wel tegenop. en de vraag is dan ook hoelang je daar dan mee wil doorgaan! het is allemaal heel moeilijk en moeilijk om het allemaal te beseffen. heb jij dat ook of jullie? jullie ook heel veel sterkte en ik hoop echt dat het allemaal goed komt voor jullie! groetjes sonja

20. me46

me46 Lid

1 sep 2006
    6
    0
    0
    Hoi Sonja,

Vanaf het moment dat je de uitslag krijgt dat het dus helemaal niet in goed is, ga je je inderdaad vanalles in je hoofd halen. Ik heb dat ook. Je hebt zoveel vragen en soms weet je eigenlijk niet meer waar je het voor doet. Wij weten nog niet wat de oorzaak is waardoor er geen zaad in het sperma zit. We hebben pas 10 oktober een afspraak in het ziekenhuis. En dat duurt nog heeeel erg lang, vooral omdat je nu toch wel wil weten waarom en of er nog iets aan te doen is. Er komt een heleboel op je af en het enige wat je kunt doen is afwachten. En dat is een rotgevoel. Het scheelt dat ik er goed over kan praten met mijn dierbaren. En dat ik het hier af en toe van me af kan schrijven is ook een prettig gevoel.

liefs,
    me46

Deel Deze Pagina