Goedemorgen, Na 4 maanden Clomid zonder resultaat,ben ik deze maand niet begonnen aan de Clomid.. Ik moet eerst weer even een hap lucht hebben voordat ik de moed weer kan vinden om te gaan slikken... Elke maand was het geestelijk zo ontzettend zwaar! Hubbie heeft het er ook moeilijk mee gehad,ondanks dat hij het wel allemaal begrijpt..De hormonen hebben echt als een wervelstorm door mijn lichaam geraast. Ik voel me op het moment ook wel weer beter..De rust keert terug,en ik merk aan mijn lichaam dat het echt even nodig was ... A.s. maandag moet ik naar de HA voor een verwijsbrief naar een ander ziekenhuis..Na 8 jaar dokteren willen we graag een second opinium wat betreft het geen 2de kindje kunnen krijgen.. Heeft 1 van jullie daar misschien ervaring mee? Dat je een second opiniun aan gevraagd hebt,omdat je niet meer wist waar je aan toe was?? Liefs,Alida
hoi alida ik heb er geen ervaringen mee maar wil je wel succes wensen meid 8jaar is niet niks. Denk dat je er wel goed aan doet hoor die second opinion. Ben ook blij voor je dat je je lichaam rust hebt gegeven en dat je je er ook beter bij voelt succes dus XXX
hee alida, ik begrijp heel goed dat je even pauze neemt.... ik heb er ook al eens over na zitten denken. het is elke keer weer zo emotioneel belastend! ziekenhuis in, ziekenhuis uit, dolblij met een mooi folikel, goede hoop, intense teleurstelling wanneer het niets heeft opgeleverd......en dat keer, op keer, op keer........ een second opinion in jou geval lijkt me zeer zinvol! na zo'n lange tijd lijkt het me goed dat er meerdere knappe koppen naar jou situatie kijken! heel veel sterkte! liefs elfje
Hai Alida heb even kort op je weblog gelezen (nee, nog even geen berichtje achtergelaten, dat doe ik even hier). Ik vind het heel knap van je dat je deze keus voor jezelf (en ook voor je man) hebt kunnen maken. Ik vind het nu nog heel moeilijk, maar denk dat het helemaal niet verkeerd is. En als ik hoor dat je je er beter bij voelt...twijfels. Ik heb geen ervaring met second opinion aanvragen in dit geval, maar als ik je verhaal lees is dat helemaal niet verkeerd. Zag dat je naar Nijmegen gaat, ik heb daar goede ervaring. Ik hoop voor jullie ook en dat jullie meer duidelijkheid krijgen, succes!
Hey Alida, Wil even zeggen dat ik het heel knap vindt, dat jullie eens aan jezelf gaan denken nu en niet constant jezelf voorbij hollen en weer het ziekenhuis in en uit gaan. Even een adempauze. En een goede stap die je gezet hebt om een secend opinion aan te vragen, helemaal als jullie al zolang bezig zijn. Ik denk er soms ook weleens over na een rustmaand in te lassen, het zwanger worden beheerst mijn hele leven zo'n beetje, misschien kun je het zelfs wel een obsessie noemen. Wij hebben na lang wikken en wegen afgesproken de decembermaand even een maandje ' off' te nemen.. Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop echt dat je straks met gezonde moed verder kunt!! Liefs, Marjo
Sorry, lees het nu zelf ook nog eens over en zie dat het niet overkomt zoals ik het wil zeggen. Ik wil dus graag nog elke maand door, omdat ik nu nog elke maand dat we niets doen als 'verloren' voelt. Maar als ik bij jou dan ook lees dat het je beter laat voelen, een maandje rust, dan komen bij mij de twijfels..is zo'n maand wel verloren, want voor je eigen lichamelijke en geestelijke gesteldheid kan dit heel goed zijn. Twijfels dus in die zin.....wat doen we als deze ronde bij ons weer niet raak is? We staan inmiddels ook op de wachtlijst IVF. Stel dat nog 2 rondes IUI volgen (en achter elkaar) dan hebben we daarna ws. nog een maand of 2 ertussen zitten voor IVF. Ik heb al wel besloten, dat we in die 2 maand niets doen (dus ook niet nog extra IUI pogingen als de arts dit voorstelt). Maar ik weet niet hoe ik deze maand reageren zou op weer een teleurstelling, kan ik dan nog eerst misschien 2 pogingen door. Ik wil je zeggen dat ik het heel goed vind dat je dit voor jezelf hebt kunnen beslissen dat het tijd is voor een maandje rust. Ik hoop dat ik dit bij mezelf ook tijdig genoeg voel dat het hiervoor tijd is, snap je?
hoi meid knap hoor dat je de keuze maakt om even rust te nemen zal je even goed doen denk ik ik heb zelf ook een second oninion gehad en dat is me goed bevallen ik weet nu wat we mankeren en wat er aan de hand is en dat lucht ook op meid ik zou zeggen volg je gevoel als jij een second oninion wilt moet je er voor gaan succes meid!!! hopelijk ben je snel wat wijzer
He meis, Een maand rust is soms wel even heel goed hoor! Na vier teleurstellingen zelfs niet overbodig denk ik. Ik wil je heel veel succes wensen bij het vervolg van jullie behandeling in een ander ziekenhuis. Liefs Elmo