proef terugplaatsing

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by silvana81, Oct 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wie heeft er nog meer een proef terugplaatsing gehad en waarom?

Ik kan volgende week bellen voor een proef terugplaatsing.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wat is een proef terugplaatsing?:(

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een proef terugplaatsing?
    Wil de gyn eerst even op je oefenen?
    Nooit van gehoord! Ben benieuwd naar de reden waarom ze dit doen.

4. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Nee hier heb ik dus ook nog nooit van gehoord???
    Hoe moet ik dat voor me zien eigenlijk?

5. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Niemand?

Proef terugplaatsing is om te zien of er inderdaad een terugplaatsing kan plaats vinden. Als ze niet bij je baarmoeder kunnen komen dan valt er weinig terug te plaatsen en is de hele behandeling voor niets geweest.

Ze gaan dus doen of er een tp plaats vindt alleen zit er niets in.

Ik krijg dit omdat ik door de keizersnede littekenweefsel bij de baarmoeder heb en met deze proef gaan ze kijken of er wel een tp kan plaats vinden.
    Beter dat ze het nu doen dan wanneer je daar ligt en je krijgt te horen dat ze niet kunnen terug plaatsen dan is de behandeling voor niets geweest.

Las op een ander forum dat iemand dus tijdens de terugplaatsing te horen kreeg dat de baarmoeder een aparte vorm had en dat ze niets konden terug plaatsen omdat ze er niet bij konden.

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ook in deze context nog nooit van gehoord. En als ze dat zouden willen kunnen ze bij een poli-afspraak toch gewoon even met een catheter naar binnen? Blijft erg typisch klinken in mijn oren. Nederlands ziekenhuis?
    Hoop voor je dat de 'proefboring' slaagt!

7. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik kreeg voor de ivf behandelingen een bepaalde baarmoedermeting, en dan werd ook de plek bepaald voor een evt terugplaatsing.
    Maar een proef terugplaatsing heb ik nog nooit van gehoord

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,916
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb na een keizersnede ook gewoon een tp gehad.. maar nog nooit een proef tp hoeven te doen.

9. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

Mar 16, 2014
    1,200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Silvana nee heb ik niet gehad (ook nooit van gehoord) en ik loop ook in het VU. Maar inderdaad beter dat ze het even checken dan dat er problemen tijdens de 'officiele' tp optreden. Je kunt altijd even bellen met de verpleegkundige wat hier nu precies de bedoeling van is. Maar denk dat er wel een logische reden voor is.

10. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik kan me voorstellen dat er bij bepaalde aandoeningen eerst gekeken moet worden of ze het wel goed in de baarmoeder kunnen plaatsen.

Wij hebben eerst IUI gedaan, waarbij ook een slangetje in de baarmoeder wordt geplaatst. Alleen brengen ze dan zaad in in plaats van een embryo, maar het principe is hetzelfde. Dus bij ons wisten ze al dat het terugplaatsen zou lukken.

Succes!

Share This Page