ziek..zo sneu! HA post bellen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miekie82, 14 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Weet dat ik het zelf het beste kan inschatten, maar wil het toch even voorleggen aan jullie!

Tijn heeft 3 weken geleden keelontsteking gehad, na een antibiotica kuur was dit over, maar kreeg hij een allergische reactie op de antibiotica. Na een paar dagen was die weer over en na een week huilen en niet slapen hadden we 5 dagen rust.
    Sinds donderdag heeft Tijn weer koorts, snachts en sochtends steeds rond de 39,5 en smiddags zakt het iets naar rond de 38. Hij hoest de longen uit zjn lijf, loopt de hele dag met een snotneus en te niezen. Sinds gister is hij schoor!(klingt overigens wel heel schattig!)
    Hij heeft een beetje moeite met eten(behalve de heeerlijk zoete dunne voeding) maar drinkt gewoon heel goed.

Eigenlijk komt het er ook op neer dat we moe en kapot zijn! We slapen nu alweer 4 nachten niet, Tijn huilt continu, en gister had hij zo een hoestbui dat hij moest spugen.

Tussendoor kan hij gewoon inene heel leuk spelen, en hij klets ook gezellig. En hij kan juist inene heel hangerig op de bank liggen en hazenslaapjes doen.

Wat vinden jullie? is dit gewoon griep en moeten we het uitzieken of moet ik hem even na laten kijken bij de HA post? Vind het moeilijk in te schatten, ik bedoel hij is 1,5 en zie zelf ook wel dat het niet doosbedreigends is en heel veel kindjes zijn ziek, maar vind het zo sneu, hij is doodmoe maar hoest zichzelf wakker en 4 dagen best wel hoge koorts is ook niet echt fijn! En dadelijk heeft hij weer keelontsteking....

kus miek

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou wel even bellen..

C was ook al een week ziek, griep-achtige klachten en koorts tot 39,8.. Dus hoesten, beetje verkouden, beetje oogontsteking, slecht eten, goed drinken, meer slapen, tussendoor wel gezellig.
    Wij hebben gisteravond even gebeld. En omdat de koorts zolang aanhield wilden ze hem echt wel even zien.
    Wij hadden ook een keelontsteking in ons hoofd, gezien het vele hoesten. Maar we kwamen terug met een oorontsteking en antibiotica.
    Voor die oorontsteking hadden we ook geen tekenen gezien. Hij greep niet naar zijn oren, hij wilde ook best wel lekker liggen.

Chris huilde niet echt, was alleen wat hangerig, maar juist dat vind ik bij jullie nog wel een extra teken om even aan de bel te trekken. Misschien is het niks, maar liever een keer teveel gebeld!

3. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Mijn zoontje is nu ook al 4 weken aan het snotteren, oog-oorontsteking, hoesten, koorts enz enz.
    Wij zijn vrijdag avond naar de hap geweest. hadden eerst gebeld maar ze wilde hem toch zien.
    Bij ons was het een virus. Volgens mij heerst dat want die van mijn zus zijn ook snot verkouden en hoesten en koorts.

Maar ik zou gewoon even bellen, zeggen hun zelf wel of je langs moet komen.

Betershap.

4. Ik zou ook even bellen ..
    Hier net ook 1 met dubbele oorontsteking gehad
    ze had steeds hoge koorts ..
    Ze hefet anitbiotica mee gekregen en is nu op ..
    en ze is weer beter

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou ook even bellen!

6. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Altijd even bellen als je je daar beter bij voelt!

7. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Dat klinkt niet fijn, ik zou even bellen hoor!

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Zou even bellen,heb ik net ook gedaan voor mijn dochter.
    Ik moet om 2 uur bij de HAP zijn.

Ze heeft al 2 weken keelpijn en het word steeds erger.
    Net gekeken in haar mond en zie een vuurrode keel met achterin een witte aanslag(pus achtig)

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    thx voor de antwoorden!

Ik heb hem eerst om 11 uur weer in bed gelegt. Hij heeft 2 uur geslapen! Werd wakker met 40 graden koorts!
    Toen heb ik dus meteen gebeld.
    De klachten die hij heeft zijn van een hartnekkig virus dat er nu heerst. Heel veel kindjes zijn er heel erg ziek!
    Zolang hij goed drinkt, gewoon paracetamol blijven geven en uitzieken.

Arm schaapje! Hij heeft vuurrode konen en huilerig!
    Morgen kijken we gewoon weer verder, hopen dat hij snel opknapt!

beterschap voor alle zieke kindjes!

kus miek

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Er heerst wel een hardnekkige griep tegenwoordig. maar er zit echt wel een max aan dat uitzieken.
    C had ook alleen die griepverschijnselen, dronk goed, meer dan anders. En toch een oorontsteking.
    Dus als je het niet vertrouwd, morgen gewoon even je eigen huisarts bellen!

Deel Deze Pagina