wat komt er na de duplo???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door allstar, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Mijn zoon van bijna vier begint nu pas echt met duplo te bouwen. Wij hebben ook hubolino aangeschaft. Dat is vooral ook erg leuk voor papa ;)

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0

hahaha dit inderdaad.. Voor zn verjaardag 2 weken terug heeft hij zowel playmobil als duplo gekregen.. en het gaat blijkbaar prima samen :D

Je hebt ook Playmobil 1,2,3 .. ook leuk!

3. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste zoon heeft veel lego gehad maar daar ben ik mee gestopt. Hij bouwde de dingen 1 keer en dan moest het zo bewaard blijven. En als dingen wel uit elkaar gehaald werden en daarna bij elkaar kwamen. Dan had je een enorme berg lego waar je alles uit moest sorteren om weer het boekje na te kunnen bouwen. Ik werd gek van alle piepkleine onderdeeltjes. Zo vaak alles opgeruimd etc. Op den duur gewoon niet mer gekocht en op playmobil over gegaan. Daar zitten ook wel kleine dingen bij maar niet zoveel en het is niet onmisbaar. Er word hier enorm veel mee gespeeld en alles vult elkaar leuk aan. Ik koop het wel alleen met scherpe aanbiedingen. Want ik vind het behoorlijk aan de prijs. Moet wel zeggen dat mijn 2 jongsten nu nog spelen met de playmobil van de oudste. Dus t gaat wel lang mee en nagenoeg onverwoestbaar.

4. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 5 speelt trouwens ook nog steeds met duplo.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.308
    2.591
    113
    voorlopig is duplo echt nog wel leuk genoeg hoor. Vanaf 5 zou ik aan de lego beginnen.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #26 tupp, 7 okt 2015
    Laatst bewerkt: 7 okt 2015
    Onze zoon is sinds (ruim) 3,5 echt verslingerd aan lego. Het is erg kind afhankelijk, natuurlijk. Voor onze zoon bestaat er sinds hij lego heeft ontdekt, eigenlijk geen ander speelgoed meer. Hij speelt (net vijf) ook nog met duplo. Vanwege zijn jongere broertje moet de lego op zijn eigen kamer blijven. De voorraad duplo staat beneden en daar vermaakt hij zich ook nog wel mee als we beneden zijn. Maar zodra hij zijn angst voor 'alleen boven zijn' overwonnen heeft, zien we hem niet meer terug denk ik.

De junior-dozen en de twee kleinste maten doosjes bouwt hij zelf. De grotere dozen bouwen we samen. Hoewel hij bij de grootste dozen (meer dan vijf zakjes) meestal afhaakt en met de poppetjes gaat spelen terwijl wij het mogen afmaken. :) vinden wij niet erg, man en ik zijn ook wel lego-fans.

Dat hubelino ziet er ook leuk uit. Die gaat gelijk op het verjaardagspijstje van de jongste! Welke set is leuk om mee te beginnen? We hebben al veeeel duplo, dus het gaat me vooral om van die steentjes waar de knikkers overheen rollen en niet zozeer om de extra blokjes om hoogte mee te maken.

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hier heeft ze alles haha .. Dat klinkt heel decadent maar dat valt wel mee
    Ze heeft van Duplo een huis en een boerderijdierenset en wat losse grondplaten en blokjes
    Van Lego een paar kleinere bouwpakketjes ( ijsco vrouw met wagen en een balletgebeuren en iets met een waterscooter. )
    En van Playmobile een kasteel met heel veel erbij

Ze speelt met alles nog en is nu 5,5 jaar. Maar het is gewoon anders spelen. Maar duplo is ook echt nog leuk hoor ik zou er alleen nu niets meer bij kopen dan eerder Playmobile of Lego. Maar het is heel anders spelen.

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier is ze daar heel strikt op..
    Van het weekeinde waren er kindjes wezen spelen en die hadden de boel door elkaar gegooid... Dat moet dan echt weer geordend worden vind ze.. Daar is ze dan ook al 2 dagen druk mee.
    Ik probeerde vandaag te helpen, maar deed het niet goed.. NEHEE dat hoort daar niet bij MAMAAA na drie keer dat heb ik gezegd dat ze het zelf maar moest doen. Dat heeft ze dus braaf gedaan. :);)

En ondertussen flink gespeeld. maar hier wonen geen Playmobile poppetjes in een lego huis.. echt niet

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Lego is met 3 jaar wel rijkelijk vroeg. De makkelijkste dingen staat geloof ik een leeftijd van 4+ op en dat is ook wel realistisch (hier in huis in ieder geval wel) en voor een hoop kinderen nog erg vroeg zelfs. Eerder lego geven zou ik niet zo gauw doen.
    Als met 3 jaar duplo toch al een beetje te simpel wordt, is de knikkerbaan van hubelino misschien een leuke aanvulling. Gaat ie ook nog echt een tijd lol van hebben, (onze zoon van 11 vindt het kado dat z'n jongste zusje voor haar verjaardag kreeg ook nogal gaaf nog steeds).

Lego of playmobil hangt vooral samen met de vraag: houdt je kind van bouwen of van fantasiespel? In het eerste geval zou ik voor lego gaan, maar als ze dat bouwen niks vinden en vooral ermee willen spelen, is playmobil juist weer leuk.
    Wij hebben het gewoon beide. Wel meer lego, maar ook gewoon playmobil dus.

10. susy26

susy26 Niet meer actief

Hier zijn ze allebei gek op duplo

11. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dan moet je sets nemen met enkel de baan-onderdelen. De bouwstenen van hubelino zijn allemaal wit, dus die sets pik je er zo uit.
    Wij begonnen met deze:
    Otten Speelgoed - Hubelino® 420039 Knikkerbaan Midden Set

Qua onderdelen kun je dan echt grote banen bouwen al, enkel vonden wij het nadeel dat we dan wat weinig onderdelen hadden met hoogteverschil. De baan liep dan soms een beetje dood.
    We hebben toen deze erbij gekocht nog:
    Otten Speelgoed - Hubelino® 420152 Knikkerbaan Baanelementen 33 Delig

Daarmee heb je weer meer gang in de baan en kun je echt lekker aan de slag.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben ook hubelino! Echt heel leuk. Omdat wij al zoveel dublo stenen hadden heben wij alleen deze gekocht;Hubelino Mega pack 120 dlg | Knikkerbaanxl.nl

Wij kunnen hiermee op 2 grote platen een mooie knikkerbaan kopen. Wel prijzig, maar ach...

13. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon vindt playmobil nu heel leuk. Hij is 3 jaar en 2 maanden.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze 2 zijn echt gek van play mobil maar spelen ook nog heel graag met de duplo. Dochter krijgt voor haar 5e LEGO friends maar dat kan ze nog niet zelf bouwen en we moeten oppassen voor al die kleine onderdeeltjes die we niet kwijt willen raken.

Met nog geen 3 al klaar zijn voor LEGO lijkt me wel erg veel te vroeg. Heb je al wel een duplo treinbaan? Of een houten treinbaan?

Play mobil kunnen mijn kids uren zoet mee zijn, hele rollen spelen voeren ze op. Maar met duplo maken ze dan weer huizen en stallen voor de My Little pony's. En daarna mag brandweer man Sam mee in de duplo trein. En als de trein in z'n duplo schuur staat, gaat hij verder met z'n boerderij en trekkers van Bruder.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn oudste zoon heeft zeker tot 8 jaar (en volgens mij zelfs nog wel iets langer in combinatie met playmobil poppetjes) gespeeld. Bouwde van alles op, poppetjes waren soldaat. En de duplotrein was hier een enorm succes.

Lego vond hij niet leuk, want dat viel na het opbouwen bij het spelen in elkaar.

Deel Deze Pagina