hallo allemaal, ik heb even een vraagje. onze dochter van drie maanden en 60 cm past niet lang meer in haar badje. ze ligt met de voetjes tegen de onderkant en botst steeds vaker tegen de bovenkant met haar hoofdje. nu hebben wij geen groot bad en we nemen haar af en toe mee onder de douche, ik vind het zo jammer dat ze straks niet meer in bad kan. hoe doen jullie dit?
Kun je de douchebak met een stop "dicht zetten"? Dan zou je daar een bodempje water in kunnen zetten. En anders gewoon zittend in het badje. HOu jij haar met 1 hand vast als ze nog niet zelf kan zitten en met je andere hand kun je dan water over haar heen scheppen.
Dat vond ik ook een lastige periode! Met als bijkomend "nadeel" dat zoonlief altijd helemaal uit zijn dak ging in bad en alles natspetterde. Ik heb toen de tummy tub weer van zolder gehaald (die ik toen hij pas geboren was erg onhandig vond). Ook heb ik zo'n bibabad aangeschaft, maar die gebruik in eigenlijk nooit (zo'n gedoe met drogen). Inmiddels gaat Julian zittend in zijn gewone badje!
We hebben ze nog een tijdje zittend in het badje gehad, maar eigenlijk gingen ze op die leeftijd standaard mee onder de douche.
Mijn zoontje ging toen eigenlijk altijd mee onder de douche. Nu gaat hij ook vaak alleen onder de douche, dan zit hij in de bak met een laagje water.
Bij mijn zoontje heb ik daar nooit problemen mee gehad. Hij lag eerst in zo'n badzitje en toen ie eenmaal stevig kon zitten toen liet ik m gewoon zitten in bad en dat doet ik nog steeds.
Ik was er ook bang voor, dat zoon niet meer in zijn badje past, maar tot op heden gaat het eigenlijk nog erg goed. Hij is nu rond de 70 cm en eigenlijk gaat het nog erg goed. Heb wel gemerkt dat minder water in het badje beter gaat (deed hem redelijk vol). Hij strekt zich niet zo enorm meer uit in bad als een paar maanden terug. Hij ligt zelfs vaak met opgetrokken benen met z'n voeten te spelen, hihihi. Zo houdt hij het nog wel even uit in bad qua lengte
Toen de tummytub te klein werd na een aantal maanden heb ik een flexibele wasmand gekocht ( zijn er in verschillende formaten, te koop bij de hema of action) deze kun je in je douchecel of in het grote bad zetten en vullen met de gewenste hoeveelheid water. Het voordeel vond ik dat het veel minder 'waterballet' geeft (bij gebruik in de douchecel) en dat je niet steeds het grote bad vol water hoeft te doen. Een paar badspeeltjes erin en als je kindje goed kan zitten gegarandeerd speelplezier.
ik heb tot ca 7 maanden de tummy tub gebruikt. daar zitten ze sowieso al opgevouwen in toen dat echt te krap werd, heb ik een simpel babybadje gekocht bij ikea (7 euro), dat gaat in de douche, badring (marktplaats, 5 euro) er in, en klaar. Badring was erg handig toen meneer nog niet heel stevig kon zitten. glibberde telkens onderuit. gebruik hem nu nog steeds, al zit ie buiten bad nu prima. ohja, ik heb geen gewoon bad, en in mijn eentje douchen met hem vind ik zwaar onhandig.
onze dochter ging gewoon mee onder de douche, ik vond dat badje helemaal niet handig. En toen ze zelfstandig kon zitten kon ze in het grote bad
Toen ze niet meer goe dpaste in het badje en voor mijn rug te zwaar werd, heb ik zo'n badzitje gekocht waar ze in liggen. Daar heb ik haar tot 8 mnd in gehad en daarna een kleine 5-6 weken op de arm gedouched. Daarna kon ze prima in het badje zitten, die heb ik op de bodem van de douche staan en dan douchen we samen. Dit doen we nu nog steeds en werkt prima.
deed de mijne op een handdoek zette onder de douche, en nu heb ik laatst de opbergdoos gebruikt waar mijn kraampakket in zat. Hij had waterpokken en ik had een badje nodig voor een zemelen badje. Ik zoeken en zoeken naar iets, en hij vond het heerlijk haha. Hij is trouwens anderhalf jaar al. Dus je zou ook gewoon een emmer of een wasteil of zo kunnen pakken
Finn zit er nu nog in! Hij heeft vanaf 3 weken in een badzitje gezeten tot een maand of 7. Toen wilde hij dat niet meer, maar kon hij nog niet zelf zitten. Toen heb ik een tummytib gekocht, heeft hij daar een poosje in gezeten en toen kon hij los zitten. In zo'n badzitje zitten ze een betje schuin en krommen ze de beentje, dus daar kunnen ze echt nog lang in. Finn is erg groot en die heeft er tot 7 maanden in gelegen.
Hier ook zo'n lastige periode. Dochter is altijd al groot geweest ( 56 cm bij geboorte! ) dus als ze zich strekte raakte ze al snel de randen. Maar de periode tussen nog niet kunnen zitten en liggend niet meer goed passen vond ik ook lastig. Ik heb toen ook zo'n half liggend zitje geprobeerd. Nu kan ze met hulp goed genoeg zitten om in bad ook een poosje te zitten. Dan gaat ze nog even liggend spetteren en ben ik weer moe en klaar met badderen! Dus toch even doorbijten, in badje of mee in de douche. Als ze eenmaal een beetje kan zitten, kan ze weer in het kleine badje!
( Kijkt naar leeftijd van je zoontje... ) Mn man was laatst aan 't douchen en riep toen of ik kwam kijken? Hij had koude voeten dus had 't baby badje vol gedaan en ging erin staan. Toen dacht hij; oh dat past misschien nog wel? Zat ie daar, in het baby badje! Nu is mn man dus wel echt het type lang en heeeeeel slank hoor, ik zou er absoluut niet inpassen!
Hahaha Suusjeuh foto? ;p Hier gaan C en D nog steeds in de tummy tub. en soms mee onder de douche maar vind de tummy nog t handigst hoor. Ben met een kwartiertje klaar met badderen en aankleden (van 1 dan)
Hier vanaf het begin mee onder de douche,heel af en toe maar in het badje vond dat zo onhandig.Mee onder de douche in een zitje en nu speelt/zit ie gewoon in de douchebak,soms stop er in en speelt ie in en vooral met het water!
Ik heb nu ook een badzitje, in het gewone badje en dat gaat voorlopig nog wel even prima denk ik. Verder gaat Milan veel mee onder de douche.