Voeding meenemen bij uitjes

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vica86, 25 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb een vraagje.

Mijn dochter kreeg nutrilon AR voeding en dat maakte ik 1 keer per dag klaar.
    De ochtendvoeding deed ik altijd apart en daarna maakte ik de andere voedingen voor de dag klaar en zette die in de koelkast.

Als wij weg gingen dan nam ik dus ook gewoon een flesje voeding mee die al gemaakt was. Of gewoon koud, of vers gemaakt en dan in een thermoskan.

Mag dit gewoon?
    De kraamhulp toen die tijd zei van wel.

Maar kan dat ook zo met friso comfort voeding?
    Als ik nu op pad ga (bijvoorbeeld een eind wandelen) moet ik altijd een thermoskan heet water meenemen, een flesje, de voeding, en koud water en een vorkje om te roeren....
    Dat is zoooo veel om mee te nemen, helemaal als ik langer weg ben en 2 voedingen mee moet nemen.

Mag ik voeding die reeds gemaakt is op 1 of andere manier bewaren als er nog niet van is gedronken?
    En kan ik het dan beter gekoeld meenemen en dan ergens opwarmen? Of een thermoskan met warme voeding?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Al sinds 2002 wordt afgeraden om voeding voor kinderen onder de 6 maanden voor een hele dag klaar te maken.
    Aangemaakte voeding moet binnen een uur opgemaakt worden. Ingedikte voeding al helemaal anders wordt het te dik in de fles en werkt het niet goed meer in het maagje!

Friso Comfort onderweg klaarmaken is niet zo moeilijk hoor, je doet het net als thuis, je neemt de helft kokend water (kun je in vrijwel elk restaurant of café wel krijgen, lost het poeder op en doet de rest van het water er koud bij. Is er geen restaurant in de buurt als je wandelt, dan kun je een kleine thermos vullen met kokend water net voor je weggaat, en een spaflesje met koud water, en dan onderweg de fles klaarmaken.

Als je onderweg bent is het makkelijk om het poeder alvast van te voren afgemeten in een bekje mee te nemen.

Aangemaakte voeding in een thermoskan is i.v.m. bacteriegroei echt af te raden hoor! Niet alleen kinderen groeien heel goed van warme melk, nare bacteriën doen dat ook.
    En ook gekoeld is aangemaakte voeding niet echt lang houdbaar.

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Vica,
    ik snap je wel, het is idd veel meenemen.
    Hier gebruiken we een wat kleinere thermosfles van de Ikea. Ben nog op zoek naar een wat kleiner flesje voor het koude water (gebruik nu een vrij grote bidon).

Moet wel zeggen: 1 voeding of 3 voedingen op deze manier: het is eigenlijk hetzelfde meenemen. Ik doe de voeding in zo'n torentje en of de thermosfles nu half vol of helemaal vol zit, maakt natuurlijk niets uit.

Zou ook geen andere oplossing weten. Inderdaad: bij restaurant opwarmen o.i.d. maar dat werkt natuurlijk niet als je midden in het bos bent ;)

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook kleine thermoskan, maar dan van de blokker,
    kleine waterfles (kan net iets meer dan een halve liter in).
    Voedingstoren, flesje, lepel om te roeren.
    Het hoort er allemaal bij, moet toch al een luiertas meeslepen, dus daar kan het dan mooi in.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok, ik denk dat het maar eens tijd wordt voor een andere thermosfles dan. Die ik nu heb is best lomp, maar er past slechts 150cc ofzo in. Hij neemt dus veel lose ruimte in beslag. Een kleinere thermosfles past dan ook in de luiertas.

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    maar een vorkje om te roeren is toch niet van belang?
    goed schudden en klaar??

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    en een klein flesje spablauw is toch ook goed?

waar koop je inderdaad een kleine compacte thermoskan?

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    door schudden komt er extra lucht in de voeding,
    waardoor een kindje weleens extra kramp kan krijgen

en zoveel ruimte neemt een vorkje nou ook niet in beslag

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik heb er een van de blokker

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Schudden met comfortvoeding heb ik geen goede ervaringen mee, blijft klonterig dan.

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    o joh, ik dacht dat schudden altijd wel kon, met speen erop en dop daarop!
    maar heb weinig ervaring en goed om te lezen dat dit dus neit goed is...

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh die van Ikea zijn leuk! Daar ga ik toevallig nog heen deze week als het goed is!

Deel Deze Pagina