wanneer naar de huisarts en wanneer naar de vk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mira, 9 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mira

    Mira Lid

    24 aug 2005
    37
    0
    0
    Hoi a.s. moeders!

    Ik heb gisteren een test gedaan en jawel!! de twee langverwachtte streepjes werden zichtbaar.
    ik ben pas 2 dagen "over tijd" en ik heb maar een test gedaan.
    wanneer zijn jullie naar de huisarts gegaan??
    en wanneer kan ik een afspraak maken met de verloskundige?

    groetjes
    Mira
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Als eerste van harte gefeliciteerd.

    Als je naar de huisarts gaat feliciteerd hij je alleen en geeft hij je een lijst met telefoonnummers van verloskundigen.
    Je kan ook gelijk naar een verloskundige gaan.
    Je kan gelijk een afspraak maken, dan sta je vast in de agenda en kan je het ook niet vergeten.
     
  3. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Van harte gefeliciteerd he! De mooiste 2 streepjes die je ooit gezien hebt zeker :D . Supergevoel is dat he.

    Je hoeft inderdaad niet eerst naar de huisarts hoor. Je kunt zelf een verloskundige uitzoeken waar je heen wilt en dan gewoon bellen. Ik wist zelf ook niet goed wanneer ik moest bellen, maar heb met 6 weken gebeld. Woensdag heb ik mijn eerste afspraak. Ben dan 8 weken onderweg. Het is eerst een intakegesprek zonder lichamelijke onderzoeken. Heb een vragenlijst toegestuurd gekregen met vragen over medisch verleden en ziektes/afwijkingen in de familie.
     
  4. Mira

    Mira Lid

    24 aug 2005
    37
    0
    0
    dank jullie wel Nala en Monika!

    Ik zal eens rustig gaan kijken zoeken naar een verloskundige.
    Maar zijn jullie helemaal niet naar de huisarts gegaan??????

    en hebben jullie meerdere testen gedaan?????

    wat een vragen he!!!

    ben een beetje nieuwschierig.
    :rolleyes:
     
  5. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik ben nog niet zwanger en kan daar dus niet over meepraten. Misschien binnenkort! ;)
     
  6. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Van harte gefeliciteerd! Ook ik ben niet naar de huisarts geweest, maar heb meteen de verloskundige gebeld. Heb geloof ik met 6 weken gebeld en kon met 9 weken terecht voor het intake gesprek en met 11 weken voor de eerste echo.
     
  7. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik heb 2 testen gedaan, ben niet naar de huisarts geweest (alleen voor pillen tegen de misselijkheid maar niet voor een zwangerschapstest) en heb met 9 weken (mag eerder hoor) een afspraak gemaakt bij de vk van mijn keuze. De huisarts doet toch geen test meer omdat de Predictor en al die thuistesten net zo betrouwbaar zijn.
     
  8. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Allereerst Hartelijk Gefeliciteerd!!
    Je kan een afspraak maken met een vk praktijk bij jou in de regio en verder kan je vast wat info in gaan winnen over kraamzorg en dadelijk aan gaan melden dat je zwanger bent bij je Verzekering.
    (ik heb dit allemaal gedaan met een weekje of 10, en mijn eerste vk bezoek was met 9 weken)
    Maar ik zou nu gewoon even lekker genieten van het wondertje wat ontstaat in je buik!
     
  9. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik heb na een positieve test gelijk mijn gynaecoloog gebeld, maar ik ben ook zwanger via hormonen geworden, dus dat was mijn eerste telefoontje! De huisarts heb ik eigelijk niet meer gezien sindsdien.

    Groetjes Carry
     
  10. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Nee, ik ben helemaal niet naar de huisarts gegaan. Die schijnt toch verder niet zoveel toe te voegen. Ik heb op internet een vk uitgezocht die me het meeste aansprak..

    En ik heb maar 1 test gedaan. Die gaf overduidelijk aan dat ik zwanger ben, dus geen reden tot twijfel. Twijfel nu af en toe wel een beetje, omdat ik vorige week en begin van deze week heel erg misselijk was, en nu eigenlijk niet meer.... Heerlijk om niet misselijk te zijn, maar het was toch een bevestiging dat die kleine het goed deed in mijn buik...
     
  11. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik ben na mijn zwangerschapstest naar de huisarts geweest om bloed te laten prikken en te kijken hoelang ik al zwanger was daarna ben ik naar de vk geweest voor een eerste echo

    groetjes Talia
     
  12. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Allereerst gefeliciteerd!

    Ik ben bij mijn zwangerschappen bij de huisarts geweest, die me dan wel direct doorverwees naar een verloskundige, maar ik vind het zelf wel van belang dat ik persoonlijk de huisarts op de hoogte breng van het goede nieuws. Bovendien vond hij dat ook erg leuk, weer eens wat anders dan mensen die met kwalen op spreekuur komen.

    En stiekem is ons huisarts een leuke vent! Haha.
     
  13. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hahaha, ja mijn huisarts is een vrouw. Vond het dus niet nodig om er heen te gaan :D
     
  14. Mira

    Mira Lid

    24 aug 2005
    37
    0
    0
    ok, nou mijn huisarts is geen knappert maar wel een aardige man.
    ik zal hem eens bellen om te vragen of ik langs moet komen.

    Ik heb al wel een vk uitgekozen en de eerste afspraak gemaakt!
    17 januari mn eerste echo!
    ik denk dat ik dan pas echt ga realiseren dat ik zwanger ben.
    Ik zit nog stees op het randje van, huh ben ik zwanger???
    en jaaaaaaaaaaaaa ik ben zwanger yehaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
     
  15. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Gefeliciteerd Mira, wat fantatisch!
    Groetjes, Wendy
     

Deel Deze Pagina