Wat kon jij eten na het plaatsen van een beugel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chiggy, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik kon een week lang niks normaals naar binnen krijgen waar ik op moest kauwen.
    Het was dus soep zonder ballen, vla en veel drinken.

Ohja en smeer je lippen maar flink in met vaseline want die gaan echt zeer doen, en de binnen kant van je mond voelt waarschijnlijk ook aan als een groot rampen gebied, de blokjes schuren tegen je wang en dat is niet erg fijn.

Ook aandraaien is rot en zelf het eruit halen van je beugel doet zeer, ik zat echt te janken in die stoel bij de ortho, het leek net alsof ze al m'n tanden er mee uit trokken.
    Ik moest ook heel erg wennen toen die eruit was aan hoe glad m'n tanden voelde en eten deed ook zeer omdat die spanning er ineens af was door de beugel.

Maar
    Succes!

Het komt goed:)

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn zoon zit aardig vol met beugel maar eet eigenlijk alles wel is het na het aandraaien of een behandeling zo dat hij een of twee dagen wat meer moeite heeft voor de rest hoor ik hem er eigenlijk nooit over. Zie foto. Hij kijkt echt gelukkig:p

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hangt van je beugels af, ik heb ze allemaal wel gehad en daarnaast de nodige operaties.

Ik at veel macaroni en alles wat je kan prakken met appelmoes.

Een appel in stukjes of een pistoletje kon ik echt niet eten.

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Na het plaatsen van mijn slotjesbeugel heb ik wel een paar dagen flink last gehad. Ik ging de dag na het plaatsen op kamp met school en kan me, nu 17 jaar later, nog herinneren dat zelfs bami (van die glibberige) eten veel zeer deed. Ik heb later wel meer met mijn gebit gehad (als gevolg van een ringetje dat los zat en mijn kies heeft beschadigd) maar dit is me wel heel erg bijgebleven. Ik denk dat het een paar dagen wat problemen gaf met eten. Vloeibaar heb ik niet gegeten, zachte dingen volgens mij.
    Ga je in v l d ?

5. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Chiggy heb je de beugel al?

6. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Vooral de eerste 3 dagen waren pijnlijk. Alsof je mond een grote blauwe plek was. Dus nee, echt goed eten ging niet. Al met al na een week kon ik weer alles eten. Maar het valt reuze mee hoor. Het is vooral wat ongemakkelijk!

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Nou mijn beugel zit er in sinds gisterochtend :D
    Ik ben geen aansteller en ik vind de pijn op zich wel te doen... zo lang ik niet probeer te eten want kauwen gaat dus écht niet! :(
    Ik wilde eigenwijs vanmorgen toch gewoon brood eten maar ik moest het in mini stukjes snijden en heb het doorgeslikt zonder te kauwen :)

8. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Chiggy arme jij.
    Ik heb ook mega pijn door die ijzertjes tussen me kiezen kan dus ook bijna niet kauwen. Ik was al gewend aan kleine stukjes eten door trekken van me kiezen. Hoop dat me kiezen snel gnoeg ruimte hebben en de ijzertjes er snel uitvallen

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    O jee, rot zeg. En ik moet nog. Alleen onder, dat dan wel. Scheelt hopelijk.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb ook maar alleen boven nu ;)
    Wanneer krijg jij je beugel Syane?

11. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    De eerste twee weken zijn inderdaad een beetje rot.. Voornamelijk zacht eten gegeten toen, maar wel gewoon kunnen eten. Na een jaar beugelen een dubbele kaakoperatie gehad.. Dan kun je dus echt alleen maar vloeibaar eten..

Het is even rot, maar over een tijdje voelt het als de normaalste zaak van de wereld en sta je er niet eens meer bij stil dat je dat onding in je mond hebt.. En geloof me, als hij er eenmaal uit is weet je; dit is het dubbel en dwars waard geweest!

Komt goed! Even doorbijten!:D

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dankjewel! Kaakoperatie komt misschien ook nog, dat lijkt me idd een stuk heftiger!
    Het is idd een stukje ongemak nu en vind het echt zo'n irritante, zeurderige pijn :)
    Ik hou het voor nu even bij zacht voedsel en hoop snel weer normaal te kunnen eten :D

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Na de meivakantie.
    OOOOOO, alleen boven een beugel en dan toch last met eten.... dat beloofd wat.... Nou ja, ben nog steeds bezig met afvallen dus dat zal dan wel daar aan mee helpen ;)

14. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hoe gaat het nu! ..????

Kun je weer beetje eten???

Ik mag om 11.00 boven en onder blokjes beugel

15. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Krijg jij nog onder erbij chiggy? Ik moet om 11.15 voor bespreking behandelplan!!!

16. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Vraagje: Ik zit ook al een tijdje na te denken om een beugel te nemen, heb vroeger al een beugel gehad maar alles is weer scheef gaan staan helaas
    Nu is mijn vraag wat dat gaat kosten? Ik ben wel goed verzekerd daar niet van maar ben benieuwd wat jullie kwijt waren aan verdere kosten wat naast je eigen risico kwam. Nu heb ik het over een vaste beugel (plaatjes)

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik kan nog steeds alleen maar zacht eten maar ik krijg mn eten wel weg haha. Ik kan bijv geen boterham zo eten maar die snij ik in inimini stukjes... Zo ook met andere dingen.
    Ik kan eigenlijk alleen hele zachte dingen bijten met mn kiezen (voortanden gaat helemaal niet), stukjes banaan en mango bijvoorbeeld.

Succes zo Natascha :D Spannend hoor!

BlueApple, jij gaat ook naar van zanden toch?
    Ben benieuwd wanneer jij je beugel krijgt! :)
    Ik krijg onder ook nog maar later pas :)

18. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Kosten voor onder en boven zijn geschat bij mij op € 3000,- totaal.
    Eigen risico geldt hier niet voor tenzij je orthodontie uit je basisverzekering vergoed gaat krijgen...

19. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen

Oke, had al even gekeken. Maar word met mijn verzekering vergoed tot 1000 euro.
    Zal er nog even over nadenken. Vind de stap nog even iets te groot vanwege tandartsangst en het aangezicht maar dat is iets wat tussen mijn oren zit ;) je krijgt er natuurlijk iets moois voor terug.

Bedankt voor je reactie

20. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Zo jeetje wat een mond vol zo haha.

Ik hoef niets te betalen omdat het medische noodzaak is bij mij.
    Chiggy ik snij me eten al 2 week in kleine stukjes ivm getrokken kiezen dus ben het al gewend ahah

Deel Deze Pagina