Dankjewel voor alle reacties... De reden dat ik dit allemaal vroeg is dat meneer vaak gefrustreerd is omdat hij bijvoorbeeld er niet bij kan etc.. Dan gaat die heel hard schreeuwen, je ziet dat die wilt maar niet kan en dat vind ik vaker best zielig.. Maar ik laat hem nu gewoon lekker rustig zijn gangetje gaan.. Wij hebben vrienden waarvan het zoontje al heel veel kan.. ( en dan ben iknstiekem nog wel een beetje blij dat hij nog gewoon baby is en lekker bij me wil zitten) hij ligt trouwens altijd op de grond met zijn speelgoed op een speelgoed mat.. Zodat hij alle ruimte heeft zich te ontwikkelen.. En als ik merk dat hij zittend wil spelen wat hij nu heel erg interessant vind.. Dan zet ik hem zittend neer..
In mijn ogen vond ik dat erg laat... Mensen vergeleken mijn zoontje met haar wn zeiden nou daar zit niet veel verschil tussen he.. Terwijl ze 10 maanden schelen.. Maarja dat is natuurlijk hoe ik er tegenaan kijk hihi
Misschien is deze lijst handig? Motorische Ontwikkeling - Wat kan 'n kind op welke leeftijd? | Mens en Gezondheid: Kinderen Gemiddelde voor los lopen is een maand of 15.
Vergelijken is nooit goed. Ene kindje is sneller als de andere. 10 maanden op zo'n leeftijd is enorm veel. Zoontje van mijn nichtje en mijn dochter schelen 3 maanden. Je zou zeggen niet veel, maar op die leeftijd is het echt veel. Misschien heb je wat aan onderstaand schema (word gebruikt door het CB, dus vaak een mooi gemiddeld), zodat je kunt zien dat je zoontje en nichtje zich keurig ontwikkelen: van wiechenschema. Geniet van je baby. Ze "moeten" nog zoveel in hun leven