wat kon jou kind bij 9 a 10 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moederLynn, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn nichtje is nu 9,5 maand (scheeld precies 3 maanden met mijn zoon) en kan kruipen, optrekken en lopen als ze wat vast heeft. uit zichzelf zitten en blijven zitten, praat paar woordjes zoals eten, dansen, nee schudden, rollen, klappen in de handjes, kusjes geven :) en nog veelmeer.

mijn dochter kon toen net kruipen op die leeftijd maar kon al wel met nog geen 12 maanden los lopen en daarna ook nooit meer gekropen. opzich wil dit dus niet alles zeggen maar je mag zeker trots zijn op je kleintje.

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

jeetje wat kunnen jullie kindjes al veel, mijn dochtertje draait zich nog niet eens om, kruipt niet, doet ons nog niet na, ik wist dat ze wat achter loopt omdat ze veel ziek is geweest maar als ik zie wat jullie kindjes al kunnen.

nou moet ik zeggen dat haar fijne motoriek wel goed is ontwikkeld, ze kan boekjes bladeren en haar luier openmaken en haar schoentjes met klitteband opentrekken, alleen in haar grove motoriek is ze dus wat achter.

ach komt vanzelf ik heb het nu nog lekker rustig :D

3. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Jee, wat kunnen jullie kinderen al veel...
    Onze meid kan:
    - rollen naar beiden kanten
    - pas sinds een paar dagen goed zitten (nog niet zelf tot zit komen)

Ze gooit nu haar billen in de lucht als ze op haar buik ligt en schuift dan naar achteren ipv naar voren.
    Heel goed brabbelen, maar nog geen woordjes.

Pff, maak me meteen een beetje zorgen. Ik weet dat je geen kinderen mag vergelijken, maar als ik het zo lees kunnen jullie kids al veel óf onze meid gaat nog heel wat leren in een maand tijd.

4. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Shampoo: Bij het cb hoeven kindjes van 10 maanden zich pas kunnen voortbewegen....en ik denk dat het toevallig is dat er hier nu net alle kindjes worden opgenoemt die iets sneller zijn want ik ken ook kindjes die net rollen of net tijgeren.....ik zou me niet druk maken hoor!!!!

5. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    hier ook met ongeveer 10 maanden kruipen optrekken en langs iets aflopen..

6. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

klopt!
    mijn nichtje deed met de 10 maanden ook bijna niets die liep met de 16 maanden dus het is niet stom hoor kinderen doen dit toch waneer ze er zelf aan toe zijn en de ene is wat eerder dan de ander

7. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Met 9 maanden kon hij zitten (dit deed hij al vanaf 6 maanden), kruipen, zelf gaan staan en ergens langs lopen. Mijn zoontje kon met 10 maanden voorzichtig losse pasjes lopen en met 10,5 maanden liep hij helemaal los.

Een vlot ventje dus.

8. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Mijn dochter kan:
    zelfstandig zitten
    kruipen
    heel goed brabbelen
    koekje zelf eten
    zwaaien
    kleine pluisjes etc van de grond pakken (veel stofzuigen)
    op de knieen gaan staan
    weet wat een poes is en wat voor geluid deze maakt
    weet wat een eend is en wat voor geluid deze maakt
    weet dat iets niet mag, maar toch doet en gaat lachen (argh)

Ze is momenteel heel druk met klimmen, optrekken, maar dit lukt nog net niet.

9. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    @shampoo : zou me maar geen zorgen maken als ik jou was. Dat met die billen in de lucht deed mijn dochter ook en dit was haar eerste actie tot zelfstandig zitten.
    op do kunnen ze nog niet kruipen, op vr gaat ze heel voorzichtig schuifelen en op za kruipen ze het hele huis door. Het gaat zo snel! En mijn dochter ging tegelijkertijd zelfstandig zitten als kruipen.

10. Tese

Tese Niet meer actief

Heel makkelijk: op alles ja!

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    maak je geen zorgen hoor! Mijn zoontje kon veel van deze dingen met 9 maanden ook nog niet en is in een week of 3 ineens heel erg vooruit gegaan!

Maar bijvoorbeeld EmyD: jemig joh! Daar ga ik me zorgen om maken! Mijn zoontje zegt nog geen woord. Hij brabbelt wel heel de dag door en dat doet hij al maanden, onverstaanbaar....

12. dreatje

dreatje Lid

1 sep 2008
    98
    0
    0
    Hier ook een beetje hetzelfde als bij shampoo hij is nu net pas 9maand maar hij vind het allemaal wel best op de rug liggen en niets doen vind hij ook leuk op het cb zeiden ze dat hij gewoon een beetje lui is en hij is ook nog geboren met 33wk

13. Ik heb volgens mij een luiwammes haha.

-Rollen, alle kanten op;
    -Buikschuiven in zijn achteruit;
    -Brabbelen, heel veel verschillende geluidjes en lijkt wel woorden te willen zeggen;
    -Veel met haar tongetje bezig, geluidjes ermee maken;
    -Als je met je mond gekke bekken trekt of woordjes zegt, probeert ze het na te doen;
    -Als je haar vasthoud onder oksels, kan ze gewoon staan, alleen geen evenwicht houden;
    -Nee schudden;
    -In een deuk liggen om haar broer;

Zitten en gewoon staan, of optrekken of gaan zitten kan ze niet. Ik denk dat ze te afgeleid is. Qua kracht kan ze het wel, zetten we haar op der kont wil ze meteen ergens heen, dus laat haar eigen die kant op gaan. Soms als we haar iets in handen geven en ze vind het interessant kan ze wel blijven zitten, maar snel wil ze ergens anders heen.

14. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier is het ook echt iets van de laatste weken. Onze meid was vrij snel met staan en kruipen (7 maanden). En sindsdien staat ze lichamelijk een beetje stil. Lopen zit er voorlopig echt nog niet in.
    Maar ze is dus wel als een speer gegaan wb praten. Ze begon met 'tiktak'. Vanaf d'r geboorte is ze dol op klokken. Dus oma liet haar regelmatig de 'tiktak' zien. En ineens zei ze dat. Dus toen zijn we heel erg gaan oefenen met woordjes van dingen die ze veel ziet. Zoals 'papa' en 'mama'. Ze pikt het heel snel op. Ze leert elke dag wel een woordje.
    Maar het leukste is 'haiiii'. Dat zegt ze tegen iedereen die ze ziet. Zelfs tegen d'r knuffels. Maar ze krijgt er dan ook veel reactie op!

15. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Shampoo: hier hetzelfde hoor, ze kan los zitten en rollen (maar dat doet ze vrij weinig en ook idd de billen omhoog en schuiven maar dan houdt het ook op ;). Wel brabbelt ze veel (ik haal er nog niet echt woordjes uit). Dus ik ben blij met jouw verhaal:)

16. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    9 maand;

* speelgoed overpakken ( 3 maand )
    * rollen van buik naar rug ( 3 maand )
    * 2 speeltjes tegelijk pakken zonder te laten vallen ( 3 maand )
    * rollen van rug naar buik ( 4 maand )
    * Tijgeren ( 6 maand )
    * kruimel tussen duim en wijsvinger ( 7 maand )
    * nee schudden ( 7 maand )
    * Zelf zitten ( 7 maand en 4 wk )
    * zelf optrekken ( overal aan hahaha ) ( 8 maand )
    * langs de box/tafel/bank enz lopen ( 8 maand )
    * zelf wat pakken als hij staat ( 8 maand )
    * weer zelf gaan zitten als hij staat ( 8 maand )
    * los staan ( 10 sec ) ( 9 maand )
    * 1 stap los zetten ( 9 maand )
    * dansen ( 9 maand )
    * zwaaien als iemand daag zegt ( 9 maand )

Brabbelen hier wel zoals mama, bah, da,, verder nog niet echt wat haha hij is sneller met lopen enz,, hij weet wel precies als ik zeg klok waar dan de klok is maakt niet uit waar hij is,, of bijvoorbeeld lamp en kijkt hij helemaal trots naar boven haha

Liefsz 8)

17. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ons dochtertje kan:

kusje geven.
    mensen uitzwaaien
    dansen
    uit zichzelf gaan staan.
    overal langs lopen
    af en toe los staan.
    ehm ff denken.
    mama en papa zeggen.
    dingen tussen wijsvinger en duim pakken zoals bv kruimeltje
    uit zichzelf blijven zitten al vanaf 7mnd ofzo
    door de knieen gaan en dan iets pakken van de grond bv.
    zichzelf tot staan optrekken en rond de tafel ofzo lopen

18. Ndeva

Ndeva Lid

1 aug 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Zoontje van precies negen maanden vandaag kan ook nog niet zoveel als ik het zo lees:

*omrollen
    *naar achter schuiven
    *staat sinds een dag op zijn knieen maar valt al snel als pudding in elkaar ( zo schattig )
    *even zitten als ik hem neerzet
    *hij doet wel aan situps maar komt er niet mee overeind
    *brabbelen en heeel veeel gillen ( om gek van te worden )
    *fijne motoriek ( heel veel met vingertjes doen, klitteband lospeuteren)
    *handjes klappen
    *boos worden en keihard meelachen

Als ik hem in staanstand vasthoud rent hij zich rot en heeft ie de tijd van zijn leven. Ik alleen niet met mijn whiplash haha.

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    enige wat ik nog echt weet van oons meisje is dat ze met 10 mnd losliep.
    echt praten kwam bij haar iets later maar jah dat is da nvaak zo als de andere dingen snel gaan. en ze heeft twee talen dat maakt het wat lastig
    ooh jah dr fijne motoriek was ook heel goed toen al. dus knikkers in gaatjes stoppen ed.

20. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    mama suus: knap hoor dat ze al los kan lopen met 10 maanden...ik denk dat mijn zoontje het misschien net haalt....of later loopt....maak ook niet uit...maar met knikkers laat ik hem niet spelen...die gaan dan de verkeerde gaten in (lees in zijn mond) en wat leuk 2 talig dan zeggen ze ook dat het langer duurt voordat ze gaan praten!

Deel Deze Pagina