Jeetje wat kunnen jullie kindjes al veel! mijn zoontje is 11 maanden en een week oud, maar wel 11 weken te vroeg geboren. Gecorrigeerd is hij dus iets van 8,5 maanden oud. Hij is ook onder behandeling van een fysio en die geeft ons oefeningen mee omdat de motorische ontwikkeling wat langzaam gaat, ook gecorrigeerd. - Hij kan tijgeren, hij is druk bezig om kruipstand te leren. - kan redelijk los zitten sinds een paar dagen, maar kan nog niet zelf gaan zitten. - zegt mama sinds een week. eerste woordje - kan zichzelf de fles geven, hij wil niet meer anders. - kan zijn eigen brood eten (en een kruimel tussen duim en wijsvinger pakken en in zijn mond doen) , maar nog geen avondeten want hij kan het lepeltje niet vastpakken of mes en vork enzo. - kan slokjes uit een beker drinken, maar de beker dan nog niet vasthouden - begrijpt dat wanneer hij op een bepaalde manier ondeugend gaat kijken, iedereen gaat lachen en hij dus lollig is (zo schattig)En lacht er daarna zelf keihard om Groetjes
Hier vond onze meid het ook nodig om het oude jaar goed af te sluiten. En ze pakte de babywalker en liep aan.... Nog nooit eerder naar het hele ding om gekeken... @Onskleintje: Ik vind dat jouw kindje al best veel doet. Ik vind het niet overkomen alsof hij (veel) achterloopt. Zeker niet als je er rekening mee houdt dat hij veel te vroeg geboren is. En daarbij, het kan ook ineens heel snel gaan... Onze meid zat op handen en knieen, en een dag later kon ze kruipen en gaan staan. Zonder dat ze er eerder interesse in had getoond!
Mijn zoontje is net 9 maanden en kan: zelf gaan zitten zich optrekken aan de tafel etc en gaan staan langs de tafel lopen kruipen mama en papa zeggen (ik weet niet altijd zeker hoe bewust dat gaat, maar het klinkt erg schattig) zwaaien handjes klappen zelf brood/rijstwafels, fruit en groente, aardappels en rijst eten autootjes laten rijden de trap opklimmen oh ja, en hij is erg goed in het uittrekken van sloffen en sokken
mijn zoontje met 10 maanden kon al zelf gaan zitten zelf gaan staan zwaaien (ook als je het vraagt) praten (papa mama oma jaja nee nee dag dag hai) kruipen klap eens in je handjes hoera los lopen zelf eten (met zijnhanden) gericht ballen in de toren gooien( rol en dol v tech) trap lopen ( tot groote angst van mama) zich zelf van de bank of bed af laten glijden drinken uit een beker
@Amfy: Allemachtig! Wat knap dat ie al een poosje los loopt! Zal wel een super gezicht zijn, vindt het hier al geweldig dat het lukt met de babywalker!
Ik weet niet of mijn zoontje op de trap kan klimmen en ga het ook niet uit proberen Hij kan wel blokken gericht in bakjes stoppen en er weer uit halen!!!!
Hier kan ze er wel opklimmen. Ze klimt overal op. Maar ze vindt de gang (nog) niet interessant, dus ze komt gelukkig niet zo vaak bij de trap. Maar ik zou het zeker niet gaan uitproberen. Hier kwamen we er per toeval achter..
@natas ja het is echt een super gezicht. enige is dat mensen hem nu in een keer super klein voor zijn "leeftijd"ze denken dat hij een jaar of 1,5 is. @ moederlynn mijn schoonouders hebben een trap in de woonkamer die niet af geschermt kan worden en fynn is erg ondernemend
mijn dochter kon toen al zitten kruipen, alles overpakken, langs de tafel lopen, zelf een broodje eten fruit eten... een paar woorden zeggen, ons aaien haha... op zo''n loopautootje racen... in de handjes klappen... en mee neurieen op liedjes die ik voor haar zong...