De buren van de zus van mijn man gaan gun huis te koop zetten, nu zijn we daar al wezen kijken en zijn erg enthousiast. We zouden erg graag een bod willen uitbrengen echter stellen we dit uit omdat de zus van mijn man misschien wel onze nieuwe buren worden. We hebben allemaal een super goede band met elkaar en het is gewoon de bedoeling om een normale buren relatie te hebben. Schoonzus en zwager vinden het overigens geen probleem. Kortom wat vindt jij hier nou van?
Tja, als je goed met je schoonzus en zwager om gaat en je zeker weet dat jullie elkaar met rust laten zeg maar (dus geen gezeur of constant je schoonzus ongevraagd over de vloer) zou het kunnen. Ik moet er zelf niet aan denken, maar ik kan totaal niet met mijn zwager en schoonzus....Dat wordt hier vermoedelijk oorlog.
Ik zou het niet doen. Ik kan heel goed met mijn schoonzus overweg maar ben bang dat zoiets echt onze band zal verstoren.
Het ligt er voor mij vooral aan wat voor huis het is. Ik zou niet zo snel in een rijtjeshuis naast familie gaan wonen, maar als wij naast mijn schoonzus en zwager zouden gaan wonen, dan zitten de voordeuren zo'n 30 meter van elkaar af, tuinen grenzen niet eens aan elkaar, alleen hun schuur aan onze tuin. Dat zou ik geen probleem vinden. Met verdere familie, van mijn of hun kant zou ik dat weer niet willen, op mijn ouders en schoonouders na dan.
In eerste instantie dacht ik: prima, geen probleem. Maar als ik en iets langer over nadenk zou ik het niet doen. Echt naast elkaar wonen met mijn (schoon)zus zou voelen of je samenwoont. Je ziet elkaar altijd thuiskomen, weggaan, staat de auto er etc etc. En hoe goed je ook met elkaar overweg kan lijkt dat me iets te.
Precies! Heb je een keer een echtelijke ruzie/discussie/ meningsverschil in de tuin gaat dit meteen naar de rest van de familie. Nooit meer onder verjaardagen oid uitkomen..
Oh nee. Jarenlang een heel goede band gehad tot een bepaalde actie van hen, wat de band behoorlijk heeft verstoord. Dus nee, niet doen. Je weet nooit.
Ik zou het niet doen, maar sowieso niet naast wie dan ook van de familie willen wonen. Ben erg gehecht aan m'n privacy en zou dit niet zien zitten.
Ik heb geen schoonzus of zwager, dus ik heb het even aan mn man gevraagd en hij zou (zoals ik al had verwacht) best naast mijn zusje en haar vriend willen wonen. We zien elkaar sowieso al heel veel en hebben al eens vaker gefantaseerd over het kopen van een stuk grond om daar twee huizen op te bouwen. Mij lijkt het ook heel gezellig. Maar naast mijn andere zusje of naast een van mn broertjes zou ik niet willen wonen.
Nooit! Hoe goed de band ook is, ik zal nooit naast familie willen wonen. Ik zou het gevoel hebben alsof je constant op elkaars lip zit. En als je een keer ruzie hebt weten ze dat ook meteen. En ik zou bang zijn voor bemoeienis (vooral mbt opvoeding van de kinderen).
Ik zou het niet willen en mijn zus gelukkig ook niet. Maar mijn tantes woonden vroeger alledrie bij elkaar in de straat en vonden dat geweldig. Mijn oma woonde naast haar zus en die was daar ook blij mee. Dus het kan wel goed gaan.
Oké, veel zouden het niet willen, sommige wel. We hebben een super goede band en zijn echt van leven en laten leven. Ik zie mijn buren nu ook weinig omdat we allemaal een eigen (druk) leven hebben en dat zal dan wel wat meer zijn. Schoonzus en zwager vinden het geen probleem.
Ik zou zeggen..doen! Je hoeft de deur toch niet bij elkaar plat te lopen. Het is juist handig zo naast de deur. Ik zie het probleem niet.
Straks hoor je ze door de muren heen of zij jullie! hebben wij ooit gehad toen we bij schoonzus logeerden zij vroeg de volgende ochtend of wij dat geluid snachts ook gehoord hadden? Zo'n raar ritmisch geluid? afijn nee ik vind mijn schoonzus een lieverd hoor. Maar ik hoef er niet naast te wonen. Naast mijn eigen familie ook niet trouwens
Hahahaha hilarisch.... dat zou nu in ons huis ook zo kunnen zijn, zo ontzettend gehorig! Dat is in die huizen gelukkig niet het geval. Dat hebben ze al eens getest door harde muziek.