Zolderkamer, wie gaat boven slapen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Melian, 21 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Nog maar pril zwanger, maar we zijn natuurlijk al lekker aan het dromen over hoe het gaat zijn over een maand of acht. Vannacht heb ik weer 'heerlijk' wakker gelegen over het onderwerp kamertje.

Op de bovenverdieping hebben we drie slaapkamers en op de zolder hebben we ook twee kamers gemaakt (staan nu nog vol met troep :eek:). Nu slapen onze twee meiden en man en ik op de eerste etage, maar straks komen we daar een kamer tekort. Eerder heb ik altijd gedacht dat de oudste zou kunnen doorschuiven naar zolder, maar nu slaat ineens de twijfel toe. Zou ze dat niet te spannend vinden? Is het niet te afgezonderd? Moeten wij dan zelf naar de zolder (onze huidige kamer is zo fijn!)?

Hoe hebben jullie dat opgelost?

2. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Wij hebben recent ook de oudste(6) naar zolder gedaan.
    Hij heeft zelf als zn spulletjes uit mogen kiezen en met die superhelden is het blijkbaar niet spannend.
    Tuurlijk was de eerste nacht een klein beetje vreemd maar gelukkig ging alles goed.

We wilde eerst zelf naar zolder maar doordat ik een versleten heup heb en niet weet hoe ik uit mn zwangerschap kom was 2 trappen geen optie,zeker niet als de middelste(die nogal wel eens droomt)en baby een verdieping lager liggen ivm wakker worden s'nachts.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben twee kinderen, twee kamers op de eerste verdieping en dan de zolder. Bij de komst van de jongste zijn wij naar boven verhuisd. Ik vind het prettiger dat de kinderen later samen op één verdieping liggen, en handiger omdat daar ook de badkamer is. Ik wou vermijden dat kinderen in het donker trappen moeten doen om te gaan plassen.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben op de eerste verdieping drie slaapkamers en op zolder twee.

Op de eerste verdieping zijn twee hele grote slaapkamers. Hier slapen wij en de andere grote kamer is van N&M (de oudste twee) zij slapen samen. De wat kleinere slaapkamer is van I (de baby).

De slaapkamer op zolder is voor V (onze derde)

5. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Bij ons gaat onze oudste dochter naar zolder. Hier ook over getwijfeld of al dan niet wijzelf niet naar zolder zouden gaan maar dit leek ons niet fijn omdat je dan niks meer hoort wat er op de eerste verdiepen gebeurd. Als ze wakker zijn en naar beneden gaan enz....

Melian vindt dit leuk.
  6. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Om deze reden liggen wij ook op zolder. Ze slapen hier nogal diep, dus wil absoluut niet dat ze dan moeten traplopen om naar de wc te kunnen.

En qua geluid, met de deur open hoor je ze bij ons luid en duidelijk hoor :roflmao:

7. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Haha mijn dochter kan heel zachtjes doen hoor :roflmao:

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben dus nog steeds een babyfoon staan, om te horen wat een verdieping lager gebeurt.

9. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Wij hebben op de eerste verdieping 4 slaapkamers (en nog een kamer op zolder). Uiteindelijk vond ik ze allemaal nog te jong om naar de zolder te laten gaan en voor onszelf ook om een verdieping hoger dan de kinderen (en vooral de baby) te gaan slapen voelde ook niet fijn voor nu. We hebben 2 grote slaapkamers, 1 middelmaat kamer en 1 wat kleinere kamer. De twee oudste slapen nu samen op een grote kamer, wij hebben zelf een grote kamer, de derde heeft de middelmaat kamer en de baby de kleinste kamer. Over een jaar of 4 delen we het wel opnieuw in en wellicht dat wij dan naar de zolder gaan. En de muur verschuiven tussen de grote en kleine kamer zodat het 2 middelmaat kamers worden en alle kids dus op de eerste verdieping blijven.

10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Wij zijn op de zolder gaan slapen.
    Kids hebben nu beide een redelijk ruime en ook gelijkwaardige kamer.
    Wij kunnen ze wel horen. En tegen de tijd dat ze door kregen dat ze ook zachtjes konden doen waren ze ook wel groot genoeg om zelf naar beneden te gaan. Als er iets is, roepen ze wel.

Deel Deze Pagina