Wat koop je wel tweedehands en wat niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door inkidinkidoe, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inkidinkidoe

23 nov 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Linne
    Ik heb een prachtige zware linnenkast en commode geerfd van mijn oma. Die staan al klaar. Ook op internet een supermooi ledikantje op de kop getikt van kidsfactory. Helemaal in nieuwstaat! Hier bespaar ik al gauw 600 euro op! Nu ben ik dus op internet aan het struinen en eigenlijk kun je zo goed als ALLES tweedehands kopen.

Mijn vraag: Wat koop jij nu tweedehands, en wat wil je absoluut nieuw!?

Ikzelf zit toch te denken om alle linnengoed en voedingsmateriaal nieuw te kopen. Dit vanwege de hygiene. Maar verder...

2. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    idd, dingen zoals kleertjes, beddengoed, matras, boxkleed, aankleedkussen, flesjes en toebehoren e.d. heb ik allemaal nieuw, maar meubeltjes, box enz zijn hier tweedehands :)

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nieuw alleen zijn maxicosi en thermometer wegens veiligheid.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hebben hier de babykamer ook van marktplaats af. Verder had ik de kruiken tweedehands, wat kleertjes ( dan weet ik wel van wie het komt )
    Aankleedkussen was tweedehands ( kregen we bij het kamertje)

Je kan idd hele goede en mooie spullen van internet af halen wat een hele hoop geld scheelt.

Maxi cosi zou ik wel nieuw kopen idd ivm de veiligheid

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Geen autostoeltjes, je weet nooit wat er mee gebeurd is. Verder kun je in principe alles tweedehands kopen. Matrasjes enzo vind ik niet zo fris, zou ik zelf ook niet van een ander willen. Meubeltjes kunnen prima, die kun je goed schoonmaken of een ander lakje geven.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    2e hands heb ik

babykamer kast comode bedje en plank
    kleertjes sommige nieuw
    kinderwagen
    omslagdoeken

nieuw heb ik
    verschoonkussen
    matrasje
    lakentjes
    hydrofiel luiers
    badspulletjes
    dekens

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo

8. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik zou matrasjes, beddengoed enzo nieuw kopen. Lekker fris !
    Kleertjes ben ik zelf niet zo'n fan van om die 2e hands te kopen, de kleertjes van Demi worden zo vaak gewassen dat ze er al minder uit beginnen te zien en bij Zeeman / Wibra / Hema heb je hele goedkope babykleertjes.

Maxicosi zou ik nieuw doen ivm de veiligheid, maar dat was al gezegd.. Je weet tenslotte nooit of er een ongeluk mee is gebeurd.

Kinderwagens zijn veel op marktplaats te koop, kan je gerust doen !
    Sommige vragen er echter wel heel veel voor dat je soms beter nieuw kunt kopen, maar dat is maar net wat je wil.

Flesjes enzo zeker nieuw kopen ivm de hygiene ! En dat is ook niet zo duur vind ik persoonlijk.

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Tweedehands heb ik het bedje, de commode en wat kleding. De rest is allemaal nieuw.

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb t bedje en commode nieuw, rest 2ehands.
    Over t algemeen doe ik rompers, en ondergoed en sokken voor mn kids wel nieuw ;)

11. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik heb ook een bedje op marktplaats gekocht, haha misschien wel dezelfde. Deze komt ook bij kidsfactory weg en kost normaal ook 600...nu 150 :D Voor de rest inderdaad meubeltjes en box. Spullen waar stof aanzit wil ik allemaal nieuw hebben. Is persoonlijk, maar vind ik gewoon wel zo fris!

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik wilde eigenlijk heel veel tweedehands kopen (ook het kamertje en de wandelwagen), maar uiteindelijk heb ik alleen een wieg, een flessenwarmer, twee kruiken en een speelkleed tweedehands gekocht, en de rest nieuw. En voor die kruiken ga ik dan ook nog nieuwe doppen kopen.
    Bij de wieg kreeg ik nog allemaal mooie lakentjes en een dekentje...misschien dat ik die alsnog ga gebruiken. Het ziet er keurig uit in ieder geval. Ik heb zelf ook nog lakentjes etc. gekocht.
    Oh ja, en ik heb een paar tweedehands kleertjes gekregen, maar dan wel van iemand die ik ken.

Dingen zoals een maxi cosi, flesjes en kolf zou ik nooit tweedehands kopen. I.v.m. hygiëne en veiligheid.

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Maxicosi en autostoeltje zou ik ook nooit 2e hands kopen want idd je weet nooit wat er mee gebeurt is en veiligheid gaat voor alles.

Verder hier bijna alles 2e hands idd.
    commode, ledikant kast
    Wieg (idd matrassen wel nieuw aangeschaft)
    box
    kinderwagen
    div kleding (inderdaad dan weet ik wel waar het vandaan komt)
    draagzak
    Traphekje
    kruiken (wel van een bekende)
    Badje met standaard, badthermometer
    Speelgoed koop ik ook veel via marktplaats. Even goed schoonmaken en het kan weer een leven mee.
    Ik heb ook veel hydrofieldoeken gehad van mn stiefzus (dus ook van een bekende)

Ik vind het echt bespottelijk welke prijzen gevraagd worden voor complete babykamers.

14. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    enkel de flesjes en spenen hier nieuw gekocht, de rest tweedehands. De maxicosi kwam van bekenden en wij gebruiken dat ding misschien 1 keer per jaar.

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben alles nieuw gekocht, ik ben niet zo van 't 2ehandse. Geen idee waarom eigenlijk, want vaak is het nog gewoon supergoed natuurlijk, maar toch wil ik alles liever nieuw hebben, dan weet je zeker dat er niks raars mee is gebeurd ;).

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben de box, kinderwagen en mobile 2e hands gekocht. De rest is nieuw. Ook natuurlijk speelgoed/kleertjes van vriendinnen gekregen maar dat vind ik anders, dan weet je van wie het komt ;)

17. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    opzich alles wel
    behalve flesjes en dat soort spullen
    en een matrasje wil ik ook graag nieuw hebben
    maar voor de rest waarom niet 2e hands

18. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Het enige wat ik tweedehands heb is:
    - Voedingskussen
    - Boxkleden
    - Babybadje + standaard

En daarvan weet ik de afkomst (schoonzusje, door mijzelf nog gebruikt als baby, mijn vader)... Ik heb verder echt alles nieuw gekocht, en had ook absoluut niet de behoefte om ook maar iets tweedehands aan te schaffen. Kamertje was eventueel nog tot daaraan toe geweest, maar vanuit hygienisch oogpunt of veiligheid zou ik zeker beddengoed, matras, kinderwagen, autostoeltje, babydragers enz. niet tweedehands aanschaffen.

19. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Wij hebben de volgende dingen tweedehands:
    - kast, commode en ledikant
    - box
    - kruiken
    - aankleedkussen
    - wat kleertjes
    - schapenvachtje
    - wat katoenen luiers

Wat ik niet tweedehands zou kopen is de autostoel, tenzij ik echt zou weten dat er niks mee gebeurd is (van een kennis dus). En flessen en spenen denk ik, dat vind ik toch niet zo hygienisch. Verder kan wat mij betreft alles wel tweedehands.

20. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Wij hebben niks 2e hands op enkele kleertjes na die ik via family heb gekregen.

Niet dat 2e hands niet goed is ofzo, maar gewoon omdat ik t A: leuk vind om winkels af te lopen B: onhandig vind om via marktplaats ofzo te kopen, dat gebel en gemail enzo pff, en C: omdat ik bij sommige dingen toch wel een idee wil hebben van wie t afkomt.

Deel Deze Pagina