Wat koop jij altijd bij de Action?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Precies!

2. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Nee ik denk niet dat 1 persoon het verschil maakt, denk dat het voor iedereen een mentaliteitsverandering moet zijn minder plastic weggooien. Zeker bepaalde werelddelen. Of het hard plastic is weet ik niet of dat heel veel slechter is, verwacht wel dat de levensduur van hard plastic nog langer is.

DQueen vindt dit leuk.
  3. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    On topic:

Tandpasta.
    Deo.
    Haarverzorginglijn cocos voor mijn man
    Schoonmaakspullen (vanish, dreft en bleek).
    Soms babylotiondoekjes

Baby/kinder drinkbeker met rietje, mijn dochtertje van 1 vind deze geweldig om uit te drinken.

Aloë vera drank.

Lampen om te vervangen voor huis en auto.
    Autokrabber enzo in de winter.

Decoratie en benodigdheden voor verjaardagsfeestjes.

Kaarsen/waxinelichtjes.

Dingen die we niet echt nodig hebben (fotolijstjes, opblaasflamingo’s).

Opbergmandjes/bakken.
    Grote wasmand, handgrepen stuk na 3 keer gebruiken dus dat is geen aanrader.

En als ik en man weer een creatieve bui hebben in huis en interieur kwasten, rollers en grondverf.

Ben het per definitie niet eens met wat sommige hierboven schrijven dat ze alleen troep verkopen. Die tandenpasta, deo etc is hetzelfde alleen de helft goedkoper.

Van sommige producten is de kwaliteit wel bagger maar zeker niet van alles.
    Zo zag ik een keer PRECIES dezelfde vaas bij een dure interieurwinkel als bij de action. Denk dat ze veel spullen gewoon heel goedkoop inkopen en het deels ook de uitstraling van de winkel is.

Een bekende van me ontwerpt interieur accessoires voor zowel de bijenkorf als de action, komt beide uit China :roflmao: ze speelt wel in op de doelgroep en richtprijs.

Sherbet vindt dit leuk.
  4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Spullen voor kinderfeestjes/trakteren
    Knutselspullen
    Klei! Die van de action vind ik veel fijner dan echte Play doh, minder kruimelig.
    Bakjes/rietjesbekers
    Kerst- en ander seizoensspul
    SchoencadeautjesPlakband/elastiekjes/paperclips/batterijen, dat soort spul.
    Panty's/maillots/leggings/hemdjes

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Oh, en om the heat even een beetje van DQueen af te halen, want die wordt nu wel aangesproken alsof ze in haar vrije tijd bontjassen van puppyvelletjes maakt: ik maak ook echt wel gebruik van wegwerpspul hoor en ik ben er 100% van overtuigd dat dat voor veel meer lezers in dit topic geldt. Babydoekjes, ik zweer erbij en gebruik ze voor bijna alles. Sorry, maar ga echt geen babydoekjes zitten knutselen, ik heb het druk genoeg. Klei inderdaad, zodra het een grote bruine klomp is geworden vervang ik het door nieuwe potjes. Kinderfeestje? Ik ga geen 8 kleuters met mijn goede servies neerzetten, die krijgen toch echt wegwerpbordjes en bestek. Bakjes van de Chinees gooi ik weg (ik heb overigens wel gewoon mijn eigen vershoudbakjes die ik keurig bewaar ;)). En waar ik ooit echt met open mond over heb gezeten waren de topics over wasbaar maandverband.

Syane, Kipsate, Ella1988 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Nadenken en beperken is natuurlijk nog beter. De Action zit hier heel vlakbij, ik ga op de fiets. Als ik er verder voor zou moeten zou ik denk ik ook makkelijker zijn, want de auto starten is dan ook weer milieubelastend en kost gewoon geld.

@DQueen Ik denk altijd maar zo, een euro gooi je toch ook niet in de prullenbak? Dus gaat het netjes terug. Het scheelt natuurlijk wel dat het zo dichtbij is en ik het kan lopen of fietsen.

DQueen vindt dit leuk.
  7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Voor de plasticversindende feestvierders (met een knipoog he), er liggen ook gewoon papieren bordjes en bijv bamboe bestek. Deze zijn natuurlijk iets vriendelijker als plastic.

Gewooniemand, RobinBird, Emilie69 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.010
    6.754
    113
    zuid-holland zuid
    Voor de plasticverslindende feestvierders: op zolder heb ik een grote doos met daarop “feest” op de zijkant geschreven, daar zit oud servies en bestek in , nog van toen we mijn opa zijn flat leegruimden. Er zitten ook vlaggetjes, slingers en een herbruikbaar feestelijk tafelzeil in. Iedere verjaardag haal ik m naar beneden en daarna berg ik m weer op. Naast de kerstspullen.

Ik heb toen ik zwanger was van de oudste een stapeltje badstof spuugdoekjes gekocht en die gebruik ik nu, 9 jaar later, nog steeds als snoetenpoetsers. Niks zelf voor hoeven knutselen.

Ik trek het me erg aan, de plastic soup , de gevolgen van al onze wegwerpplastics. Ik wil er gewoon niet aan bijdragen! Het is waar dat dure artikelen vaak ook uit china komen, van dure artikelen koop je minder. Juist omdat het zo goedkoop is gaat je iedere 3 maanden nieuwe accessoires kopen ipv iedere 3 jaar.

9. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Gaat dit leuke topic nu verzanden in een m i lieu-topic?

Iertje81, Syane, Philou en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik heb op zolder een ah krat vol slingers, tafelkleden, statafel hoezen, en andere versiering die elk jaar naar beneden komt. Dan heb ik nog 2 grote curver bakken met servies en glaswerk voor verjaardagen. Ik vind het wel genoeg al qua ruimte. Als ik dan ook nog een groot krat met verhoudbakjes moet opslaan word het wel heel veel ruimte voor 2 verjaardagen per jaar. En wat mij wel opvalt is dat mensen het weggooien van vershoudbakjes heel gek vinden maar het weggooien van bakjes van de chinees is dat weer niet gek. Beide plastic.Voelt een beetje als meten met 2 maten.

@EdN "fijn" te lezen dat ik niet de enige ben onder de duizenden leden die wegwerpartikelen gebruikt

11. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Zo gek is dat niet hoor. Het ging toch over de Action? Ik ben echt niet van de verspilling, probeer niks te kopen wat ik niet nodig heb, denk aan het milieu en houd niet van wegwerp, maar ik ben toch ook van mening dat de Action in hoge mate bijdraagt aan onze wegwerpmaatschappij.

Ik heb me gisteren per ongeluk schuldig gemaakt aan iets: ik kocht drie kleine mandjes om mijn aardappelen en uien e.d. in te bewaren bij Action. Staat heel leuk in mijn opgeruimde geminimaliseerde voorraadkast. :D Maar ik geloof toch dat die goedkope krengen binnen twee maanden bij het vuilnis belanden. Het is toch niet echt veel soeps en kan me niet voorstellen dat ze het lang volhouden. Had beter naar de xenos gekund of zo. Maar t staat wel leuk. Al doende leert men.

RobinBird vindt dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.575
    22.029
    113
    Mensen die van prullaria houden kopen dat uiteindelijk toch wel is mijn ervaring. Of dat nou bij Action of de Bijenkorf is.
    Maar als je schoonmaakspullen of tandpasta koopt bij de Action is dat milieutechnisch gezien echt niet slechter dan wanneer je dat veel duurder bij de AH of drogist koopt.

Gewooniemand, Sherbet, Elena22 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.088
    3.870
    113
    Ik kom wekelijks bij de Action, woon er niet ver van af. Ondertussen weet ik wel aardig wat prima is en wat troep is.
    Ik haal er pennen, knutselspullen, printerpapier, mascara (kost een Euro ofzo en de enige zowat waar ik geen uitslag van krijg), handzeep, aloë veragel, boxers voor mijn zoon, schoonmaakmiddel/ wasmiddel, soms snoepgoed, kaarten, tafelzeil, opblaasbadjes (door onze katten gaat zo’n ding niet langer dan een zomer mee), servetjes, vochtvreter, klusspullen, pincetten, want die raak ik altijd kwijt en zo is er vast nog meer.

Van die plastic vershouddoosjes breng ik eens per jaar ofzo naar de kringloop. We krijgen van familie ook regelmatig nog zo’n doosje mee met bijv. eten of als iemand niet mee kon naar een verjaardag een punt taart. Maar ja, zo krijg je steeds meer plastic bakjes.
    Ook decoratiespullen van de Action breng ik naar de kringloop. Vorige week nog van die kunstbloemen van de Action erheen gebracht, kussentjes enz.

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik koop er vooral dingen, die ik gebruik op school.

15. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    We leven sowieso in de wegwerpmaatschappij, varierend van kant en klaar maaltijden tot pakjes drinken tot halve liters tot voorgesneden groentes en fruit.
    Tevens komt er een nieuw toestel uit dus gelijk een nieuwe moobiel kopen tot de bieuwste gadgets.

Plastic troep heb je overal, bij de blokker en supermarkten ook plastic borden en bestek.

Maar daar gaat dit topoc niet over. Dit topic gaat over ideen opdoen wat je bij de action kan halen wat in de andere winkels veel duurder is maar qua kwaliteit herzelfde zoals aquafresh tandpasta, oralb tandenborsteltjes etc.

Gewooniemand en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. MiArMemmie

MiArMemmie Actief lid

7 jan 2019
    101
    68
    28
    Vrouw
    Ik koop er heel veel.
    knutselspullen, klei, stiften,pennen.
    ondergoed/sokken voor de kinderen
    snoep,
    huishoudelijke dingen zoals schoonmaakspul, en doekjes etc,
    vorig jaar heb ik mijn hele woonkamer behangen met behang van de action, en die kwaliteit was echt veel beter dan ik had verwacht. heel stevig. en was voor 5 tientjes klaar met de hele woonkamer.
    en vaak neem ik ook een zak snoep/drop mee
    batterijen,
    nou ja eigenlijk haal ik er bijna alles haha. behalve speelgoed wat snel kapot gaat zoals die autootjes en nep barbie`s enzo.

17. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Natuurlijk is dat zo. Maar het is ook wel een beetje mens-eigen om op een zijspoortje te komen als je in gesprek bent. Ik heb in ieder geval net allemaal lekkers gehaald bij de Action. Die pepernoten waarvan ik me had voorgenomen ze nog lang niet te kopen (karamel zeezout is een aanrader), Nippon koekjes, kinder chocolade, mini pretzeltjes en mini marshmallows. Niet normaal eigenlijk.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.575
    22.029
    113
    Waarom dan?

suus1983 vindt dit leuk.
  19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.274
    10.987
    113
    Kantoorartikelen
    Sommige schoonmaakmiddelen
    Deo, douche gel, shampoo, conditioner (a merk)
    Schilder- en knutselspullen voor de kinderen
    Ballonnen en slingers en zo
    Ik probeer de echte zooi uit de speelgoedhoek te vermijden. Met de decoratie heb ik niks.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.490
    36.449
    113
    Ja ben ook benieuwd. Voor mij een uitkomst sinds ik niet tegen gewoon maandverband kan.

Deel Deze Pagina