Wat koop jij altijd bij de Action?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.484
    6.100
    113
    Vrouw
    Ja terecht! Je wordt echt niet verleid in de Action met het felle licht en eindeloze schappen, dat vraagt om een beetje visueel vermogen om er wat van te kunnen maken. Ikea is ook maar net een winkel die je wel of niet aanstaat, overload aan prikkels kan ook mensen laten afhaken.

Leuk toch! Ik ben nu wel heel benieuwd naar je wandmeubel. :D

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.484
    6.100
    113
    Vrouw
    Jawel want je koopt er je zwarte wc-borstel met rvs steel. Ja, het is dan een bewuste aankoop en laat je niet verleiden door andere koopjes, maar ook dat geld van de wc borstel is voor hun verdienste. Ben dan consequent!

Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  3. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.484
    6.100
    113
    Vrouw
    Ik kom heel weinig bij de Action omdat ik gewoon heel snel overprikkeld raak van winkelen überhaupt, maar ze hebben er wel een fijn schoonmaakmiddel om spiegels mee af schoon te maken. Dusty volgens mij? Roze flesje.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja hier ben ik het wel mee eens, maar ik moet wel toegeven dat de kwaliteit niet altijd even best is. Maargoed, dat hoeft ook niet en dat hoef je ook niet te verwachten voor sommige prijzen.

Sommige artikelen zijn daarbij echt niet smaak. Die ga ik echt niet kopen. Maar andere artikelen bij de ikea zijn fantastisch. Het is meer de afweging die je maakt, en natuurlijk wat je voor welk artikel over hebt (prijs en kwaliteit). Wij hebben bijv. 2x het ikea ledikantje. Zo’n ontzettend fijn artikel dat we ‘m gewoon 2x hebben gekocht: mijn zoontje past er nog in dus laten we er lekker in liggen. Qua matras voelen we ons dan weer prettiger bij een aerosleep met aparte toppers. Het is maar net waar je voor kiest.

Verder vind ik de ikea ook fantastisch om zijn kussens, decoratiespul, en ze hebben echt op moment zulke leuke stoelen en plaids. Maar bijv. soms is het echt too much. Too much artikelen en too much plastic.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En de plumeau vd action is super fijn! Met die blauwe steel

Beausecret vindt dit leuk.
  6. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat ben ik! Ik heb niets met de Ikea, dingen zoals daar getoont vind ik zelden mooi. Ik kan dan ook niet omdenken naar losse items in andere samenstelling en inrichting. En jouw wandmeubel vind ik geweldig. Maar dat is dus een voorbeeld van iets wat niet zo getoont word bij de ikea zelf, daar heb je zelf een beetje inzicht en creativiteit voor nodig.

Voor opbergsystemen vind ik de Ikea super maar die winkel zelf wat een hel. Je komt volgens mij nog makkelijker een tbs kliniek uit dan de ikea :eek:

7. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.484
    6.100
    113
    Vrouw
    Ja eens, een mix van meubels van low-budget Ikea tot andere merken heeft ook mijn voorkeur. Zitten namelijk wel echt kwalitatief goede meubels tussen die heel erg fijn zijn. Vind het ook leuk om verschillende dingen te combineren/scoren dan alles van 1 winkel.. Zonder al te veel off-topic te gaan, mag ik vragen hoe het resultaat eruit ziet van de kast die je ging opknappen in de babykamer? Ben zo benieuwd!

8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.971
    33.649
    113
    Ja mijn stiefkind(eren) hadden ze ook. Het is een fase :p

Syane vindt dit leuk.
  9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.579
    22.031
    113
    Ik vind al die reclames van "10 dingen die je moet hebben voor een zero-waste leven!" anders net zo'n onzin hoor. En dan komen ze aan met bijenwasdoeken, die je na 10 maanden (als het al niet eerder is) weer moet vervangen, om voedsel mee te bedekken (wat net zo goed met een stenen schoteltje kan), RVS rietjes en foodhuggers aan die je anders toch niet zou kopen noch gebruiken. Dat dat onder het mom van duurzaamheid gaat vind ik heel slinks en nog erger dan wat ketens als Action doen.
    Ik vraag me ook af of de mensen die het steeds hebben over lagelonenlanden zich realiseren dat ze dan ook geen smartphone kunnen gebruiken, vanwege bepaalde grondstoffen die (vaak door minderjarigen) uit Afrikaanse mijnen worden gehaald en niet bepaald onder goede omstandigheden.

Gewooniemand, Syane, KleineLai en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.579
    22.031
    113
    :roflmao:

Hun kwaliteit is in de loop der jaren trouwens ook echt verminderd. Ik had bijvoorbeeld een oude RVS saladekom en wilde er laatst eentje bij... Die nieuwe is gewoon zo'n 100 gram lichter en er komen sneller krassen.

11. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Nou dat ben ik ook met je eens hoor. Ik ben erg met het milieu bezig maar die dingen koop ik ook niet. Want ww gebruiken nooit rietjes, dus waarom zou ik dan RvS rietjes kopen? Bijenwas doekjes vind ik ook niks, ik heb glazen bakjes met deksels om overgebleven eten in te bewaren. Of idd een schaaltje met een bordje er op. Ik vervang wel dingen voor een duurzamere variant wannee het oude product echt aan vervanging toe is. Maar anders is het nog steeds kopen om het kopen.

(Smartphone heb ik nog nooit nieuw gekocht, ik krijg de oude van mijn vader die om wat voor vage reden dan ook om de paar jaar een nieuwe krijgt en moet van zijn werk)

Gewooniemand en citroenrasp vinden dit leuk.
  12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.274
    10.989
    113
    Weet je, volgens mij bestaat het aanbod van de action voor een groot deel uit restpartijen. Dingen die op hun oorspronkelijke plek niet verkocht zijn of waar de fabrikant mee bleef zitten. Wat zou er anders met die dingen gebeurd zijn? Als het antwoord daarop is "vernietigd", dan zou dat action ineens de "held van de geredde artikelen" maken.

Gewooniemand, Marbloempje, Ysabella en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Goeie tip! Heb nog pleisters nodig voor in de klas!

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zeker hoor. Ik ben alleen momenteel bezig met wat dingetjes aanstippen qua verf en wat leuke mandjes etc neerzetten. Dit is een foto die ik eerder plaatste. Op dus nog een kale babykamer verder. Stopcontact gaat nog weg. Gordijnen zijn besteld en ik moet het geheel nog aankleden.

upload_2019-9-15_13-57-44.jpeg

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit is de andere kant al komt er een jute kleed ipv dierenvel kleed en hangen er inmiddels al kleertjes haha.
    upload_2019-9-15_13-59-38.jpeg
    Nu weer terug naar het onderwerp haha!

Gewooniemand vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Het ene draadmandje komt trouwens v de Action en dit is het Ikea ledikant!

17. tuc

tuc Niet meer actief

Het is niks bijzonders hoor vind ik maar krijg er heel veel leuke reacties op.

18. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.892
    9.666
    113
    Vrouw
    Haha, ik denk dat wij qua stijl redelijk hetzelfde zijn. Alleen heb ik wat andere kleuren, maar ook houtaccenten en een rond jute kleed!

On topic: ik hou momenteel de action in de gaten voor mooie mandjes op de commode. Het liefst vierkant of rechthoekig van bamboe of een ander natuur product.

Verder koop ik bij de Action altijd Sint Marc, staat bij de verfafdeling. Maak hier de badkamer en het toilet altijd mee schoon en het ruikt dan zo ontzettend fris. Je krijgt er bijna alles schoon mee! Ook eens in de zoveel tijd neem ik de donkergroen geverfde garagedeur ermee af als deze weer dof oogt.

19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.971
    33.649
    113
    Heel goed zijn ze en ik geloof maar 0,43 cent per doosje.
    Zie bijlage!

Bijgevoegde bestanden:

Lisa280887 vindt dit leuk.
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.579
    22.031
    113
    Ik ga die tip van de pleisters onthouden. Heb nu nog heel wat liggen van de Ikea maar dat zijn echt krengen.

Deel Deze Pagina