Wat koop jij bewust níet?

Discussie in 'De lounge' gestart door rijo, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Dit vind ik wel een opmerkelijke: absoluut geen halalvlees?? Bedoel je dat je nooit halal koopt omdat het net als bij mij niet tot jouw geloof hoort?
    Of mijd je bewust halal?? Dan vraag ik mij af wat daar de reden van is.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij halen bewust geen vlees uit de supermarkt, we eten alleen biologisch en halalvlees.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Idem! Ik koop geen snoep en chocolade want dan moet het op :D

En groente en fruit zoveel mogelijk vers of diepvries. Ik vind pot niet echt wat (oke behalve bruine bonen ofzo want om voor ons zelf nou die dingen 12 uur te laten wellen en een uur te koken. Doe ik voor mijn zoontje trouwens wel :D)

En verder nou ja wij eten wel gezond. En we drinken geen frisdrank dus dat soort dingen koop ik weinig. Maar bewust. Ik struin geen etiketten af ofzo..

4. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Vanwege geloofsovertuiging kunnen we er niet achter staan, vandaar dat we het niet willen hebben. Voor mij is halal en koosjer overigens niet hetzelfde, het laatste eet ik wel bewust. Maar dat heeft dus met principes te maken. Verder geen behoefte aan discussie hierover hoor ;), ik wilde gewoon op het topic reageren.

5. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Geen producten met geraffineerde suikers, te veel zout of producten met te veel ingrediënten. Er blijft idd heel weinig over :)

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij kopen geen light producten vanwege de chemische zoetstoffen die erin zitten. Bij limonade siroop letten we ook op of er gewoon suiker in zit ipv zoetstof. Wij zijn van mening dat suiker minder slecht is dan de chemische zoetstoffen. Verder kopen we geen dingen die we te duur vinden. Bv de aardbeien buiten het seizoen ed.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Geen light producten. Verder let ik niet echt ergens op.
    Een heel gedoe als je een supermarkt binnen huppelt waar je je producten niet vanbuiten weet liggen. Alles is light! Sta je een kwartier lang een gewone bus yoghurt te zoeken tussen al die light producten

8. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Eerder gezegd geen smaak hebben :D. Grappie...

Jaja er is een tijd geweest dat ik totaal niet bezig was met voedsel en dan waren koude spercibonen uit blik best lekker. Maar nu ik bezig ben met voeding en me weer bewust ben van wat er in zit is het niet meer te eten. En nee dat komt niet ineens doordat ik weet wat erin zit en wat het met je lichaam doet. Maar dat je smaak eigenlijk compleet word verdoofd door alle troep wat er in extreem bewerkt voedsel zit. Als ik nu dus groente uit pot eet proef ik een chemisch zout bende. idem met bvb gezouten bewerkte noten. krijg spontaan last van me keel en een mega hoestbui van

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik let nergens op. Ik ben nogal gemakzuchtig wat dat betreft, het moet niet te lang duren en lekker zijn.

10. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Daar verbaas ik me ook zo over! Laatst een hele zoektocht gehad naar gewoon normale volle kwark..

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind e nummers echt enorme onzin. Wij letten dus nergens op en kopen wat we willen eten/lekker vinden.

12. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik koop geen energyblikjes, vieze rotzooi vind ik het.

13. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Geen vis, dat lusten wij Niet.
    Verder koop ik alles gewoon, behalve producten die ik echt te duur vind

14. Luja

Luja Niet meer actief

Ik koop geen light en zero producten.
    Lekkere volle melk, volle yoghurt en ik bak in roomboter :)

Verder vermijd ik pakjes en zakjes om mee te koken, veel te zout en vol E-nummers en gewoon echt niet lekker. Zelfgemaakte pastasaus bijvoorbeeld smaakt zoveel beter dan uit pot/zakje! En goedkoper :)

15. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Geen pakjes en zakjes en meestal geen dure a-merken.
    Groente net wat het goedkoopst is dus soms vers, soms pot/blik, soms diepvries.
    Vlees van de slager of biologisch vlees is te duur voor ons, net als vis dus dat kopen we ook niet. Vlees dus gewoon van de supermarkt.

16. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Geen alcohol, ook niet voor gasten oid.

17. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.271
    417
    83
    Vis, vind ik echt heel vies en ben dus visgetarisch :p
    Margarine/halvarine/Becel
    Snoep/koekjes
    Geen light, geen zoetstoffen. Dan liever gewone suiker!
    Ik mijd grote merken als coca cola, Ariël etc, verder probeer ik zo min mogelijk met pakjes en zakjes te koken, maar soms wint het gemak. Verder let ik nergens op. Koop vanwege de prijs wel veel AH huismerk/basic.

18. Manoya

Manoya Niet meer actief

Geen alcohol, varkensvlees, of bijv. kip/vlees bouliounblokjes van de supermarkt omdat wij halal eten
    Verder vrijwel geen zakjes en pakjes maar het is niet dat ik dat nooit koop.

19. Manoya

Manoya Niet meer actief

Lekkerder sowieso! Goedkoper? Helaas niet altijd, maar dat vind ik het wel waard.

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat bedoel je daarmee? Want bijv in een blik Franse sperzieboontjes zit; Franse sperzieboontjes, water, zout. That's it.

Dat je de smaak niet lekker vindt, dat kan natuurlijk :)

Deel Deze Pagina