Wat koop jij bewust níet?

Discussie in 'De lounge' gestart door rijo, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Geen frisdrank, als we weten dat er visite komt dan halen we wel iets in huis. Verder geen koekjes, toetjes, pakjes enz.

Koekjes maken we zelf, toetjes ook :)

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij laten Coca cola staan en verder frisdrank waar zoetstoffen in zitten. Liever met suiker. Over het algemeen kiezen we ook liever een alternatief voor merkartikelen, maar dat is voor de prijs :)

3. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Met boodschappen ben ik een zeurpiet. Geen euromerk-producten, geen eigen-merk frisdrank/sappen/aanmaaklimonade.
    Vleeswaren van de supermarkt vind ik ook echt te vies voor woorden. En de voorverpakte vleeswaren uit de koeling; gadverdamme zeg, wie heeft dit ooit uitgevonden? Biefstuk zal ik ook niet in de supermarkt kopen.

Verder eten wij geen koek/chips oid. Wij drinken alleen maar water/aanmaaklimonade. Gewoon omdat wij dit lekker vinden.

Ik ben een slechte gastvrouw voor visite;)

4. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Ik let zeker op E-nummers!! de voedselindustrie geeft hier geen eerlijk beeld over en houden handen boven elkaar hoofd. Ik denk oprecht dat een aantal e-nummer en ook aspartaam (E951) zeker zeer slecht voor je zijn. Dit wordt niet herkend omdat de voedselindustrie zichzelf in de vingers snijdt.

MAAR er zijn zeker ook genoeg onschuldige e-nummers. Maar als je je er eens in verdiept is het echt schokkend wat er in ons voedsel zit met name de synthetische E-nummers... dus ja sinds de geboorte van ons zoontje ben ik daar bewust mee bezig.

En weet je ik hoor heel vaak... Wij zijn er toch ook mee oud geworden? maar weet je 30 jaar geleden was het voedsel lang niet zo bewerkt als nu. Dat was veel meer puur natuur.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Geen varkensvlees en niks waar gelatine in zit

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dit

En veel producten met verborgen suikers.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Hier nog een hoor.
    Ben dol op pakjes en zakjes!

8. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ik koop geen vlees dat niet biologisch is, al die antibioticarommel hoef ik niet. Verder bij groenten en fruit waar je de schil van eet zoveel mogelijk biologisch, maar ik ga er niet speciaal voor naar een andere winkel.
    Eieren alleen vrije uitloop/biologisch en bij chocola heb ik grote voorkeur voor merken die zoveel mogelijk slaafvrije cacao gebruiken. Ik vind het toch minder lekker smaken als er iemand anders uitgebuit is voor mijn chocolade....
    Oh ja, en ik lees ook etiketten om de variant met het minste zout te kiezen. Zeker als mijn zoontje er ook van moet eten!

9. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Definitely kilo-knallers vlees en kip. Blegh.

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.549
    8.516
    113
    Geen zoetstoffen, geen biologische producten, bepaalde merken niet omdat ik voorkeur heb voor een ander merk.
    En ik lees vaak wel de etiketten en laat dan soms toch iets staan ;)

11. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Snoep en chocolade.... want als ik het koop, eet ik het direct allemaal op :D

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik koop niets met aspartaam erin. En dus ook weinig tot geen light producten.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

aspartaam, varkensvlees en gelatine. Hooguit een enkele keer spekjes, maar geen karbonade, worst etc, zó vies :$

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier komt er geen glucosefructosestroop in. En geen magarine. Verder koop ik bewust, geen kiloknallers maar vlees met minimaal 2 sterren of vd scharrel slager. Groenten zoveel mogelijk van lokale boeren. En bruine eieren gatver, daar zit altijd zon bloed fliebertje in, in witte eieren niet.

15. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Wel handig dit topic. Ik had er nog niet bij stil gestaan dat potgroenten heel veel zout bevatten. Dan zal ik daar voortaan ook wat meer opletten. Heeft er iemand trouwens ook nog een recept voor groentesaus?

16. McDsee

McDsee Niet meer actief

Pak een smalle litermaatbeker, eentje waar net je staafmixer in kan. Neem 1 verse eigeel, voeg daar een theelepel citroensap bij en giet er een beetje wijnazijn bij. Voeg nu 2 theelepels mostert, beetje zout, peper, evt kerrie (voor kleur, niet echt voor smaak), evt andere droge kruiden die je lekker vindt, schepje yoghurt en de wei van de yoghurt toe. Giet heel voorzichtig arachideolie er bovenop, ongeveer tussen 300 a 400 ml aanvullen. Pak je staafmixer leg hem op de bodem en zet hem dan pas aan. Rustig cirkeltjes maken en dan langzaam omhoog in ongeveer 20 seconde is je mayo heerlijk!

17. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Mmm deze ga ik morgen proberen :)

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tegenwoordig denk ik vaak dat ik de enige ben. Gelukkig niet :D

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik doe 80% van mijn kruideniers boodschappen bij de biio supermarkt en kom bij de bio slager/bakker en visboer. Hoef niet heel erg op te letten ;).

20. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Ik koop geen producten waar fructose-glucose stroop in zit. En verder koop ik alleen maar organic verzorgingsproducten op maandverband na. Ook koop ik liever geen plastic zakjes meer enzo, maar daar ben ik nog even een redelijk betaalbaar alternatief voor aan het zoeken.

Mijn zoontje is allergisch voor melk ei en soya, dus dat vermijd ik tegenwoordig ook.

Deel Deze Pagina