Wat koop jij bewust níet?

Discussie in 'De lounge' gestart door rijo, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Alleen is blikgroente smerig en verse groente niet :D
    Bovendien: er zit aan blik- en potgroente regelmatig best het een en ander toegevoegd, met name zouten. Toch echt niet zo gezond dus :)

Hier moeten we melkvrij eten, dus we kopen alles zoveel mogelijk melkvrij. Dat ga ik ook blijven doen, mochten onze dochters ooit wel over de allergie heen groeien, want al die melk in producten waar het helemaal niet in hoort/hoeft.... onzin, goedkope opvulling en dat staat me nogal tegen.
    Verder proberen we zo vers mogelijk te koken. Wat vaak sowieso wel moet als je melkvrij wilt :)

2. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals Islah inderdaad al aangeeft wil ik geen zionistisch regime ondersteunen wat op zo'n grote schaal de mensenrechten schendt. Wat dat met koosjer eten te maken heeft, ontgaat mij echt totaal. Ook binnen het Jodendom en zelfs binnen Israel zijn er anti-zionistische meningen/activisme.

En alles wat koosjer is, is halal. Behalve koosjere wijn uiteraard.

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik koop geen plofkip. Liever scharrel maar nog liever vrije uitloopkip. Ik eet sowiezo liever biologisch vlees maar dat laat de portemonnee niet altijd toe. Wel altijd vis met het duurzaamsheidskeurmerk. Ik let wel op e-nummers maar ik kom er niet altijd onderuit.

4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik koop bewust niks waar zoetstoffen in zitten. Dus geen light producten. Vooral met aspartaam.

Verder ook geen dingen waarvan je ziet waar veel kleurstof in zit. (groene en rode frisdrank etc.) Soizo koop ik bijna geen prik, uitzondering is cola.

Ook geen snoep (vooral die gelly kersen en colaflesjes etc.)

Alles wat in mijn ogen te chemisch is haha.

5. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Dingen waar zoetstoffen inzit zoals aspartaam

Insecten zou ik ook noooit halen bahbah.

6. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Het ging mij erom dat Israël een Joodse staat is en het dan tegenstrijdig voelt om iets wat volkomen verweven is met het Jodendom (koosjer eten) wel te mogen eten terwijl voor de staat geen acceptatie is. Koosjer en halal is in mijn optiek absoluut niet hetzelfde, maar goed dat zal dus een verschil van mening zijn. Was gewoon benieuwd naar waarom het ene wel en het andere niet, terwijl dat voor mij als onlosmakelijk verbonden voelt.

7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik koop vlees, brood en kaas zoveel mogelijk bij de speciaalzaken en niet in de supermarkt.

Koffie, chocola & fruit zoveel mogelijk fairtrade.

Verder koop ik geen nutella.
    Uit principe, omdat de hazelnoten oa door kinderen geplukt worden.

Verder eten we eigenlijk alles wel op zijn tijd :)

8. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Eet je dan ook geen roze koeken en andere dingen? Die kleurstoffen worden ook gemaakt van insecten.

9. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Het liefst zou ik alles bij speciaalzaken halen, biologisch, fairtrade etc Ook om de kleine zelfstandige te behouden. Helaas doen we dit bij veel dingen nu niet, omdat het financieel niet mogelijk is.

Pakjes en zakjes kopen we bewust niet.

10. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Ik koop geen kiloknallers vlees. Probeer zoveel mogelijk biologisch vlees en eieren te kopen, maar dat lukt niet altijd. Dan scharrel of vrije uitloop. Ik koop ook geen pakjes/zakjes saus etc., maak dat allemaal zelf.

Ik probeer ook zo min mogelijk dingen te kopen waar suiker aan toegevoegd is. Denk bijvoorbeeld aan wraps, die maak ik dan zelf. Maar helaas zit in zo'n beetje alles toegevoegd suiker :(

11. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik vraag me trouwens af waarom best veel mensen die wel (varkens)vlees eten geen gelatine eten. Oké, het is van botten gemaakt maar het is tenminste natuurlijk. En als het dier toch moet sterven, waarom niet alles gebruiken? Of is er nog een andere reden?

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Er zijn best veel mensen die halal vlees eten en dan geen gelatine van een niet-halal geslacht dier willen gebruiken. Overigens zijn er meningsverschillen over het gebruik van gelatine in de Islam.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Voor mij staat Israel als Joodse staat totaal los van het Jodendom. Net zoals dat iemand wel halal wil eten maar (ik zeg maar wat) geen producten uit een land als Saudi Arabie wil gebruiken.

14. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ja, dat snap ik maar er staan hier ook reacties van mensen die wel varkensvlees eten (mensen die halal eten eten toch sowieso geen varkensvlees?) maar geen gelatine eten. Ik vraag me af wat daar de reden van is. Dus mensen die niet Islamitisch of vegetarisch zijn.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Oh ok, ja geen idee!

16. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dit
    En soms kan ik daar in doorslaan😂. Bloemkool(die er vol en netjes uit ziet) niet duurder dan €1,-
    Ook koop ik bewust geen Zwitsal,Nestlé en dergelijke.

Deel Deze Pagina