Wat koop jij bij de Primark?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2012mama, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mag ik vragen waar jij dan je kleding koopt?

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik hoor er ook wel eens wat van die primark....maar mij trekt dit soort winkels niet zo.....klinkt vast arrogant hahahaha ....

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Maar wie zegt dat het om kinderarbeid gaat?
    Ik heb dit op hun site gevonden
    Primark Ethical Trading - Home

4. Chaea

Chaea Niet meer actief

Dat wilde ik ook net zeggen

Ik heb bij de primark gewerkt (zaandam) nou het eerste wat wij over Primark te horen kregen was hoe Primark aan zijn kleding komt, en het verhaal achter waarom het zo goedkoop is. Heeft niks met kinderarbeid te maken, sterker nog, Primark haald zijn kleding bij de zelfde fabrieken vandaan waar Zeeman, V&D, C&A, HM, etc.. ook hun kleding vandaan halen. (of zoiets, werd ons verteld)

5. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand ( vast wel ;) ) hoe duur de dames mode is?

Oa jurkjes/ broeken / bh's?

6. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Binnenkort komt er hier eentje in Eindhoven, kan niet wachten. Om me heen hoor ik alleen maar positieve verhalen!

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Primark?
    Nog nooit van gehoord.... :(

8. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Alsof ze op hun site gaan zetten dat ze kleding laten maken in fabrieken waar kinderarbeid plaatsvindt ;)

Kinderarbeid in bedrijf dat levert aan C&A en Primark - Economie - VK

Ik koop m'n kleding waar ze op dat moment leuke kleding hebben. Ik let er ook niet op hoor, of het allemaal wel ethisch verantwoord is, valt me alleen op dat niemand hier kritisch over is, terwijl er hier op het forum over mindere zaken "gediscussieerd" wordt.
    Het is ook geen aanval, het is een constatering.

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hmmm, beetje rare reactie...ik vraag niet om kinderarbeid e.d. Ik vraag om wat mensen kopen en hoe de kwaliteit is...

10. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik ben er laatst geweest omdat we nieuwsgierig waren wat er allemaal te halen valt, maar de t-shirts en spijkerbroekje van mijn dochter zijn naar drie keer wassen, verwassen. Ik zelf heb er een tasje weg gehaald die was naar twee keer gebruikt te hebben kapot. Verder heb ik er nog wat rokjes voor mezelf weg gehaald voor straks op vakantie, dus ja kan daar nog niet echt veel over zeggen. Maar je hebt er veel voor weinig geld. Ik had er ook niet echt grote verwachtingen van. En voor zo weinig kun je ook niet veel verwachten (t-shirt van mijn dochter was 2 euro). Maar moet zeggen ik haal ook wel eens een t-shirt voor mijn dochter bij de zeeman en wibra maar heb het idee dat die wel wat langer mee gaan. En toch wat van betere kwaliteit zijn. Maar het is wel een keer leuk om mee te maken vond ik.

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Misschien moet je dit eens kijken dan zie je wat er nu met de kindjes gebeurd in bangladesh en andere landen in het oosten.....Bloed, zweet en luxeproblemen - Uitzending Gemist

Ik werk in de mode, mijn collega verteld me dingen over wat er gebeurd met de kindjes.....

De kindjes worden door de ouders verkocht aan 'slaverdrijvers' die verhuren de kinderen aan de fabrieken waar ze dan moeten werken....maar door de afschaffing van de kinderarbeid werken de kinderen niet meer.

Eerst werden de kindjes terug gebracht naar de ouders....daar stond al snel de man op de stoep die hun kinderen had gekocht.....vervolgens nemen ze de kinderen mee en verhuren ze ze als sexslaven..... nee das fijn!!!

misschien teveel details maar zo zit het wel!!

Primark is mijn favo winkel voor basics en shirts de broeken vind ik niet zo fijn omdat er niet zon elastiekbank in zit om een smaller te maken.... de kleding blijft gewoon goed valt wel wat smal maar das niet erg want Timo is ook smal ;)

12. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland

Oh das vreemd ik had er wel spijkerbroekjes weg met elastieken band. Had er speciaal op gelet omdat mijn dochter qua lengte maat 92/98 nodig maar wat middel betreft kan ze nog makkelijk in 80/86.

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    :)
    Misschien alleen voor de grotere maten dan?

14. Pien72

Pien72 Lid

14 nov 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rompertjes en shirts. Voor mezelf slaag ik eigenlijk nooit, maar toevallig afgelopen zondag 3 zonnebrillen gescoord voor 50 cent per stuk.:)

15. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant

Dat meen je! Waar komt die ergens en wanneer ongeveer? Ben erg benieuwd naar de winkel. Voor speel kleertjes is het denk ik zeker fijn

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Is het een soort Bristol of Zeeman?
    Ik ga van de week is even ernaartoe rijden, ben wel erg nieuwschierig. :p

17. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Hier ben ik laatste geweest en heb voor de baby gekocht:

Slabben
    boxpakjes
    sokjes
    tshirtjes

voor mijn peuter:

shirts
    sokken
    knutseldoosjes
    sportbroekjes

voor mijzelf:

Geen kleding haha
    haarbandjes
    elsatiekjes
    sokken

Alles prima hoor en ja soms kan het een keer tegenvallen maar daar is de prijs ook naar ;)

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Jaaaa klopt, kan ook niet wachten maar het zal nig even duren denk ik :(

19. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    wanneer komt ie in eindhoven????
    eindelijk ook eens eentje dichterbij hihi!!

20. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Wanneer die komt weet ik niet, ze zijn al wel bezig, in het pand waar America Today zat, in dat straatje bij de BCC.
    De america today zit nu in dat blob ding haha

Deel Deze Pagina