Help. Zoontje wil een pop.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Fantykoekie, 28 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.957
    3.836
    113
    Vrouw
    Ons zoontje heeft het in zijn hoofd gekregen om een pop te bestellen aan Sinterklaas.
    Euhm tja,...welke??? Ik zit niet in dat wereldje.
    Hij is bijna 6 dus kan wel een babyborn jongenspop halen maar tot welke leeftijd is zoiets leuk?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Laat hem in zo'n gids van Bijv intertoys een kruisje of cirkel om zo'n pop zetten. Scheur de blz eruit, stop in z'n schoen zodat de sint weet wat ie wil.

Koop je nooit de verkeerde :)

3. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Misschien met een niet al te dure beginnen? Voor als ie het toch niet leuk vindt. Baby Born heeft nu wel van die nieuwere, wat zachtere. Stiekem jammer dat S. niets meer met poppen heeft :p

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hij heeft nog helemaal geen poppen?

Met bijna 6 zou ik niet zo' n dure pop meer kopen. Zoek in een paar webshops op pop + jongen en kijk welke redelijk geprijsd is, bijvoorbeeld Bol en Amazon.de (maar het is de vraag of het bij deze dan op tijd binnen is). Ook kun je marktplaats proberen.

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Onze zoon heeft een gewone meisjespop, ik koop dan jongens poppenkleren via aliexpress. Hij is wel een stukje jonger dan jouw zoon, hij is 3,5.
    Mijn dochter van 6 speelt ook nog veel met haar pop.

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wil jij ook perse een jongenspop dan?

Ik zou hem vragen om aan te wijzen wat ie leuk vindt. Lijkt me het makkelijkste oplossing

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou hem idd zelf een soort pop laten aanwijzen wat hij leuk vindt. Anders heb je bij de toychamp enz leuke niet te dure poppen.

8. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.957
    3.836
    113
    Vrouw
    Zoontje heeft in boekjes gekeken maar hij heeft letterlijk elke pop uitgeknipt wat er in stond. :cool:

Hij heeft wel eentje maar daar doet hij dan weer niks mee. Eentje met een stoffen lichaam en dan poppenkop, armen en benen en 4 woorden zegt. Die heeft hij gekregen toen hij 1 of 2 was.

Hij fantaseert graag. Zit de laatste tijd ook al zijn knuffels te verzorgen en hij krijgt nu ook zo een hatchimal. Heb hem al gezegd dat Sinterklaas waarschijnlijk al alles heeft maar tja ik hoor nu alleen maar 'wanneer komt m'n pop mama? Zou Sinterklaas die toch nog brengen?' tja dan ga ik overstag.

Goedkopere mag ook. Vind vooral de leeftijd moeilijk. Op marktplaats vind ik niet echt iets dichtbij.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Wil hij echt een pop of poppetjes om echt rollenspel mee te spelen?

Hou er ook rekening mee dat hij gepest kan worden op die leeftijd. Kinderen in de klas zijn al heel erg bezig wat wel of niet voor een jongen hoort.

Hoopuit een goedkope jongenspop. Maar ik zou niet snel een dure babyborm met alles roze halen.

11. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.957
    3.836
    113
    Vrouw
    Qua pesten heb ik nog geen angst. Hier merk ik nog niks van en hij doet gewoon wat hij wil en de mening van anderen boeit hem niks. De halve klas voetbalt tegenover ons huis. Was voor ons makkelijk geweest als hij ging voetballen maar hij wil het echt niet. 'ik ga echt niet buiten in de kou voetballen hoor bah' :p

Hij is ook echt heel 'stoer' maar ook heel lief. Kan uren bezig zijn met zijn knuffels verzorgen. Dat zijn zijn huisdieren. :) hij is hier nu zelfs al weken mee bezig :roflmao:

Denk ook maar een goedkope pop. Denk dat hij dat niet lang leuk gaat vinden. Zeker niet met die hatchimal wat hij al gaat krijgen.
    Morgen ook maar eens bespreken met oma en opa. Daar had hij ook al poppen uitgeknipt. Niet dat hij er dadelijk 2 krijgt. :)
    Als hun al eentje hebben is het ook goed. Heeft hij hier die hatchimal en daar een pop.

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn jongste zoon heeft een pop van Haba. Als je googled op “Pop Haba Jongen” zie je verschillende modellen.
    Zeker als hij ook veel met knuffels speelt is dit wel een goede “tussenvorm” tussen een teddybeer en een roze babyborn

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Een klasgenootje van mijn dochter is dol op poppen en wordt daar niet mee gepest. Het is aan de ene kant een heel stoer jongetje, maar hij is bv ook fan van K3, roze/glitter/unicorns en gek op poppen. Later wordt hij zanger en vader, ‘een hele goede vader, want ik oefen nu al!’ ;) Hier bv ook veel meisjes die op voetbal zitten; het verschil in groep 3/4 tussen jongens en meisjes valt erg mee.
    Ik begrijp wel de angst voor pesten, maar het hieft dus echt niet zo te zijn.

fafa en Djoess vinden dit leuk.
  14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik zou het ook zeker niet laten omdat hij mogelijk gepest gaat worden. Je moet ze niet leren zich aan te passen aan wat anderen vinden maar juist leren dat ze zichzelf mogen zijn, ondanks wat anderen daarvan vinden.

Luna86, Bloem2310, ellessinia en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zou er een kopen die mee in de douche kan. Dan kan hij z'n pop ook wassen. Dat doen de meiden bij ons heel graag.

famofthree vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Omdat tie gepest kan worden? Ik vind dat we onze kinderen juist moeten leren dat het niet uitmaakt of je een jongen of een meisje bent qua speelgoed, waarom "hoort" een pop niet bij een jongen?
    Elke kleuterklas heeft bij ons een grote poppenhoek met verdieping en een trap. De juf staat daar toch ook niet bij: " o nee jij bent een jongen dus je mag er niet in":confused:

Melief, wishfulthinking, femkes en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh ik dacht dat Amberxxx bedoelde dat TS daar rekening mee moest houden alsin ‘dat kan gaan gebeuren’, niet als reden om géén pop te kopen. En natuurlijk kan dat gebeuren, maar dat kan met alles - bv ook met een bril of zelfs zomaar. Goed om in je achterhoofd te houden zodat je bv juist kan uitleggen dat je zélf moet kiezen wat je wel/niet wil, en je keuze niet moet laten afhangen van (mogelijke) pesters.

18. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.957
    3.836
    113
    Vrouw
    Heb wel een uur rondgedraaid in de toychamp maar heb een pop gevonden.
    Nu moet ik wel weer switchen want zelfs ik vind het te veel. En als ik het al te veel vind dan is het ook echt te veel. :oops:

Heb alles gesorteerd van Sint/kerst dus nu maar inpakken en geen winkel meer in gaan.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ja, dat vond ik vroeger als kind ook echt een must dat ik de pop mee onder de douche kon nemen en in bad kon stoppen. Ik was een echte poppenmoeder hoor tot een jaar of zes à zeven, haha. Vond het jammer dat mijn dochter poppen eng vond en mijn zoon er ook niets om gaf.

20. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.957
    3.836
    113
    Vrouw
    Ja heb eentje die mee in bad kan. Vind ik wel leuk want hij speelt al 4 jaar met een playmobil boot in bad. Heeft hij daar eens iets anders :roflmao:

sleutelbloem, cowgirl80, femkes en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina